Ders Bilgileri
ESTETİK I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS257 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Aynur YURTSEVER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Estetiğin problemlerini kavramak, bu problemler hakkında yorum yapmak; sanat , sanat eserleriyle ve estetik değerlerle ilgili tartışmalara katılmak |
İçeriği | Güzelliğin doğası, sanat ve yaratıcılık, klasik felsefede güzellik ve sanat, Sanat, bilim ve felsefe, Klasik felsefede güzellik ve sanat; Estetiğin güzelin bir bilimi olarak kuruluşu |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Estetiğin temel problemlerini ve bu konuda önerilen belli başlı çözümleri açıklayabilme |
2 | Felsefe tarihi içindeki belli başlı estetik görüşleri öğrenip aktarabilme |
3 | Estetiğin problemleri hakkında yorum yapabilme |
4 | Ustalık (tekhne) olarak sanat ile yaratıcılık olarak sanatın farkını görebilme |
5 | Sanatsal yaratıcılığın anlamını ve değerini açıklayabilme |
6 | Sanat eserleri ve estetik değerler hakkındaki tartışmalara katılabilme |
7 | Çağdaş sanat akımlarının felsefi temellerini açıklayabilme |
8 | Sanatsal ve estetik değerler hakkında edindiği felsefi bilgiyi kullanıp uygulayabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
16 | Son Sınav | Yazılı sınav |
1 | Estetiğe Giriş: Klasik ve Modern Felsefede Estetik Kavramı | Anlatım, tartışma |
2 | Estetiğin Problem Alanı ve Temel Kavramları | Anlatım, tartışma |
3 | Genel Olarak Sanat:Objeler, Süjeler, Etkinlikler -Sanatsal Yaratma Etkinliği ve Objeleri | Anlatım, tartışma |
4 | Sanat ile Bilim ve felsefe Arasındaki Farklar. Sanat ile Günlük Yaşam Arasındaki Farklar | Anlatım, tartışma |
5 | Sanat Yapıtlarının Etkisi | Anlatım, tartışma |
6 | Estetik Değere İlişkin Öznelci ve Nesnelci Görüş | Anlatım, tartışma |
7 | Grek Felsefesinde Sanat ve Güzellik I | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | Yazılı sınav |
9 | Grek Felsefesinde Sanat ve Güzel kavramı II | Anlatım, tartışma |
10 | Antikçağ Yunan Kültüründe ve Felsefesinde “Tekhne” Kavramı. Aristoteles’in Madde ve Form Kuramı | Anlatım, tartışma |
11 | Heidegger’in Grek Kültüründe Tekhne Kavramıyla İlgili Yorumu | Anlatım, tartışma |
12 | Ortaçağ felsefesinde Sanat ve Güzellik I | Anlatım, tartışma |
13 | Ortaçağ felsefesinde Sanat ve Güzellik II | Anlatım, tartışma |
14 | Modern Felsefenin Özellikleri | Anlatım, tartışma |
15 | Modern Estetiğe giriş | Anlatım, tartışma |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Marc Jimenez, Estetik Nedir? Doruk Yay. ,İstanbul, 2008 | Terry Eagleton, Estetiğin İdeolojisi,Sarmal yay., 1995 | |
2 | Umberto Eco, Sanat ve Güzellik: Ortaçağ Estetiğinde, Can yay., 1998 | Nejat Bozkurt, Sanat ve estetik Kuramları, Asa Yay. | |
3 | Umberto Eco, Güzelliğin Tarihi, (Çev. Ali Cevat Akkoyunlu) Doğan Kitap Yay. İst. 2016 | Hülya Yetişken, Estetiğin ABC’si, Say yay., 2009 | |
4 | İsmail Tunalı, Grek Estetiği,Remzi, 1996 | ||
5 | Peter de Bolla, Sanat ve Estetik, (Ç.Kubilay Koş) Ayrıntı Yay. ,2001 | ||
6 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Estetiğin temel problemlerini ve bu konuda önerilen belli başlı çözümleri açıklayabilme | 1 | 1͵2 |
2 | Felsefe tarihi içindeki belli başlı estetik görüşleri öğrenip aktarabilme | 1 | 1͵2 |
3 | Estetiğin problemleri hakkında yorum yapabilme | 1͵3 | 1͵2 |
4 | Ustalık (tekhne) olarak sanat ile yaratıcılık olarak sanatın farkını görebilme | 1 | 1͵2 |
5 | Sanatsal yaratıcılığın anlamını ve değerini açıklayabilme | 12 | 1͵2 |
6 | Sanat eserleri ve estetik değerler hakkındaki tartışmalara katılabilme | 3 | 1͵2 |
7 | Çağdaş sanat akımlarının felsefi temellerini açıklayabilme | 1 | 1͵2 |
8 | Sanatsal ve estetik değerler hakkında edindiği felsefi bilgiyi kullanıp uygulayabilme | 2 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |