Ders Bilgileri
SANAT FELSEFESİ II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS434 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | YOK |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Aynur YURSEVER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Sanat felsefesinin problemlerini kavramak, bu problemler hakkında yorum yapmak; sanat ve sanat eserleriyle ilgili tartışmalara katılmak |
İçeriği | Sanat felsefesi alanına giren problemler, bu problemlerin tarihi ve bugünkü durumu. Sanat felsefesi ve estetik |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sanat felsefesi ve estetik arasındaki ayrım ve farkları görebilme |
2 | Sanat felsefesinin temel problemlerini ve onlara önerilen belli başlı çözümleri kavrayabilme |
3 | Bu problemleri ve çözüm önerilerini açıklayabilme |
4 | Sanat felsefesinin problemleri hakkında yorum yapabilme |
5 | Sanat problemleri hakkındaki felsefi düşünceler arasında bağlantıları ve ayrımları kavrayabilme |
6 | Sanata felsefeyle bakmanın sağladığı olanakları görebilme. |
8 | Sanat ve sanat eserleri hakkındaki tartışmalara katılabilme |
9 | Çağdaş sanata ve problemlerine ilişkin farkındalık kazanabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Sanat Felsefesi II’nin Konuları: Sanatın neliğine ilişkin çeşitli felsefi görüşler | Anlatım, tartışma |
2 | -Schelling: Sanat Felsefesinin Olanağı -Sanat ve felsefe | Anlatım, tartışma |
3 | Hegel felsefesinde Sanatın anlamı (seçilmiş metinle) | Anlatım, tartışma |
4 | Hegel Felsefesinde tarihsel gelişimi içinde sanat biçimleri | Anlatım, tartışma |
5 | Schopenhauer: Sanatın objesi ve neliği -Sanatın değeri | Anlatım, tartışma |
6 | Croce:İfade olarak sanat -Sanat ve Felsefe arasındaki fark | Anlatım, tartışma |
7 | Modern Ontoloji ve Sanat: I Hartmann'ın sanat görüşü | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | Yazılı sınav |
9 | .Ingarden : "Sanatsal ve Estetik Değerler" | Anlatım ve metin üzerinden tartışma |
10 | Heidegger'in sanat görüşü : Varlık , Sanat Yapıtı ve İnsan Arasındaki İlişki | Anlatım, tartışma |
11 | Heidegger: "Sanat Yapıtının Kökeni" | Anlatım ve metin üzerinden tartışma |
12 | Kuspoit: "Sanatın Sonu" | Anlatım ve metin üzerinden tartışma |
13 | Arthur C. Danto: "Sanatın Sonundan sonra" | Anlatım ve metin üzerinden tartışma |
14 | Arthur c. Danto: "Sanat Nedir?" | Anlatım ve metin üzerinden tartışma |
15 | Arthur c. Danto. "Sıradan Olanın Başkalaşımı" | Anlatım ve metin üzerinden tartışma |
16 | Son Sınav | Yazılı sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Schopenhauer, İsteme ve Tasarım Olarak Dünya, Çeviren: Levent Özşar, Biblos Kitabevi Yayınları, İstanbul, 2005. | B.Cömert, Croce’nin Estetiği, De Ki Basım, 2007 | |
2 | Schopenhauer, Seçkinlik ve Sıradanlık Üzerine, Çev. Ahmet Aydoğon, Say Yay., 2007 | Ömer Naci Soykan, Kuram ve Eylem Birliği Olarak Sanat, Kabalcı Yay. İstanbul 1995 | |
3 | Hegel, Estetik I, Payel yay. İstanbul, 1994 | Mehmet Yılmaz, Modernizmden Postmodernizme Sanat, Utopya yay. Ankara, 2007 | |
4 | Heidegger. " Sanat Eserinin Kökeni", De Ki Basım Yay. İstanbul, 2007 | ||
5 | İsmail Tunalı, Sanat Ontolojisi, İnkılap Kitapevi, İstanbul, 2002 | ||
6 | Roman Ingarden, "Sanatsal ve Estetik Değerler", Artı Bilim ve Kültür Dergisi, (çev. Deniz Kanıt), Nisan 1993 | ||
7 | D. Kuspit; " Sanatın Sonu", (Çeviri: Yasemin Tezgiden), Metis, 2018 | ||
8 | Arthur C. Danto; "Sanatın Sonundan Sonra" (Çev. Z. Demirsü), Ayrıntı Yay., İst., 2010 | ||
9 | Arthur C. Danto; "Sanat Nedir?", (Çeviren: Zeynep Baransel), Sel Yay., İst., 2014 | ||
10 | Arthur C. Danto; "Sıradan Olanın Başkalaşımı, (Özge Ejder, Esin Berktaş),,Ayrıntı Yay., 2012 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sanat felsefesi ve estetik arasındaki ayrım ve farkları görebilme | 1 | 1͵2 |
2 | Sanat felsefesinin temel problemlerini ve onlara önerilen belli başlı çözümleri kavrayabilme | 1͵6 | 1͵2 |
3 | Bu problemleri ve çözüm önerilerini açıklayabilme | 1͵6 | 1͵2 |
4 | Sanat felsefesinin problemleri hakkında yorum yapabilme | 1͵4͵6 | 1͵2 |
5 | Sanat problemleri hakkındaki felsefi düşünceler arasında bağlantıları ve ayrımları kavrayabilme | 1͵6 | 1͵2 |
6 | Sanata felsefeyle bakmanın sağladığı olanakları görebilme. | 1͵4 | 1͵2 |
8 | Sanat ve sanat eserleri hakkındaki tartışmalara katılabilme | 1͵4͵6 | 1͵2 |
9 | Çağdaş sanata ve problemlerine ilişkin farkındalık kazanabilme | 6 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |