Ders Bilgileri
ESTETİK II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS258 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Aynur YURTSEVER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Güzelin bir bilimi olarak estetiğin temel kavram ve problemlerini kavramak, bu problemler hakkında yorum yapmak; sanat , sanat eserleri ve estetik değerle ilgili tartışmalara katılmak. |
İçeriği | Estetiğin güzelin bir bilimi olarak kuruluşu, Güzelliğin doğası, sanat ve yaratıcılık, modern estetik kuramlar; Modern sanat akımları ve felsefi temeller. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Modern estetiğin temel problemlerini ve bu konuda önerilen belli başlı çözümleri açıklayabilme |
2 | Modern felsefedeki belli başlı estetik görüşleri aktarabilme |
3 | Klasik ve modern felsefede güzellik ve sanat hakkındaki yaklaşım biçimleri arasında karşılaştırmalar yapabilme |
4 | Modern estetiğin problemleri hakkında yorum yapabilme |
6 | Sanatsal yaratıcılığın anlamını ve değerini açıklayabilme |
7 | Sanat eserleri ve estetik değerler hakkındaki tartışmalara katılabilme |
8 | Çağdaş sanat akımlarının felsefi temellerini açıklayabilme |
9 | Sanatsal ve estetik değerler hakkında edindiği felsefi bilgiyi kullanıp uygulayabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Modern estetiğe giriş | Anlatım, tartışma |
2 | Modern Estetiğin Temel Kavram ve problemleri. | Anlatım, tartışma |
3 | Klasik ve modern estetik yaklaşımlar arasınki farklılık | Anlatım, tartışma |
4 | Estetik kuramlar: Kant Estetiği I:Temelkavramlar | Anlatım, tartışma |
5 | Kant Estetiği II:Estetik Yargı Sorunu | Anlatım, tartışma |
6 | Kant Estetiği III | Anlatım, tartışma |
7 | Kant Sonrası Estetik: (19.yy )Schelling, Schopenhauer, Hegel | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | Yazılı sınav |
9 | Croce Estetiği I | Anlatım, tartışma |
10 | Croce Estetiği II | Anlatım, tartışma |
11 | 20 Yüzyıl: - N.Hartmann:Estetik Değer Ve Etik Değer İlişkisi – R.Ingarden:”Sanatsal ve Estetik Değerler” | Anlatım, tartışma |
12 | 20 Yüzyıl: Sanat Akımları ve Felsefi Temeller | Anlatım, tartışma |
13 | Estetiğin Kötülenişi: Dada/Duchamp ve Sonrası | Anlatım, tartışma |
14 | Postmodernizm veSanat | Anlatım, tartışma |
15 | Peter Bürger:Avangard Kuramı | Anlatım, tartışma,metin okuma |
16 | Son Sınav | Yazılı yoklama |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Marc Jimenez, Estetik Nedir? Doruk Yay. ,İstanbul, 2008 | Terry Eagleton, Estetiğin İdeolojisi,Sarmal yay., 1995 | |
2 | Taylan Altuğ, Kant Estetiği,Payel yay, İstanbul. | Nejat Bozkurt, Sanat ve estetik Kuramları, Asa Yay. | |
3 | Benedetto Croce, Estetik, (Çev. İsmail Tunalı) Remzi yay. İstanbul,1983 | Hülya Yetişken, Estetiğin ABC’si, Say yay., 2009 | |
4 | İsmail Tunalı, Estetik beğeni, Remzi, 2010 | Mehmet Yılmaz, Modernizmden Postmodernizme Sanat, Utopya yay. | |
5 | Peter de Bolla, Sanat ve Estetik, Ayrıntı Yay. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Modern estetiğin temel problemlerini ve bu konuda önerilen belli başlı çözümleri açıklayabilme | 10͵13 | 1͵2 |
2 | Modern felsefedeki belli başlı estetik görüşleri aktarabilme | 10͵13 | 1͵2 |
3 | Klasik ve modern felsefede güzellik ve sanat hakkındaki yaklaşım biçimleri arasında karşılaştırmalar yapabilme | 10͵13 | 1͵2 |
4 | Modern estetiğin problemleri hakkında yorum yapabilme | 10͵13 | 1͵2 |
6 | Sanatsal yaratıcılığın anlamını ve değerini açıklayabilme | 4 | 1͵2 |
7 | Sanat eserleri ve estetik değerler hakkındaki tartışmalara katılabilme | 10͵13 | 1͵2 |
8 | Çağdaş sanat akımlarının felsefi temellerini açıklayabilme | 10͵13 | 1͵2 |
9 | Sanatsal ve estetik değerler hakkında edindiği felsefi bilgiyi kullanıp uygulayabilme | 10͵13 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |