Ders Bilgileri
İŞLETME PAZARLAMA II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS436 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Süeda ÖZGÜN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Tekstil ve konfeksiyon firmalarının işleyişi hakkında bilgi vermek. Pazarlamanın işletmeler ve toplum açısından önemini açıklayabilme. |
İçeriği | Temel işletme kavramları. İşletme fonksiyonlarını açıklama. Ürün geliştirme. Moda ürün pazarlama. İş etiği. Sorun çözme metodolojisi |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Temel işletme kavramlarını açıklayabilme. |
2 | İşletme fonksiyonlarını açıklayabilme. |
3 | Pazarlama yönetimi konusunda temel kavramları açıklayabilme. |
4 | Pazar araştırması yapma ve hedef kitle/müşteriler hakkında bilgi toplama. |
5 | İşletme içinde tasarımcının rolü ve yerini açıklayabilme. |
6 | Tasarım sürecinde zorunlu iş ilişkilerinin bilinmesi. |
7 | Kurumsal işletme içinde tasarımcının rolü ve yeri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Temel işletme kavramları | Rehberli problem çözümü. |
2 | İşletmelerin amaçları. Verimlilik kriterleri. | Rehberli problem çözümü. |
3 | İşletmelerin kuruluşu ve sınıflandırılması. | Rehberli problem çözümü. |
4 | Temel İşletme Fonksiyonları: Planlama, organizasyon, yürütme. | Rehberli problem çözümü. |
5 | Temel İşletme Fonksiyonları: Koordinasyon, denetim, motivasyon. | Rehberli problem çözümü. |
6 | ARGE Araştırma Geliştirme- ÜRGE Ürün Geliştirme. | Rehberli problem çözümü. |
7 | İş etiği. Sorun çözme metodolojisi | Rehberli problem çözümü. |
8 | Arasınav | |
9 | Temel pazarlama fonsiyonları | Rehberli problem çözümü. |
10 | Tüketici davranışları. Hedef pazar seçimi. | Rehberli problem çözümü. |
11 | Konumlandırmanın stratejileri. | Rehberli problem çözümü. |
12 | Moda ürün oluşturma,Moda ürünü fiyatlandırma. | Rehberli problem çözümü. |
13 | Moda ürünü pazarlama. | Rehberli problem çözümü. |
14 | Pazarlamada yeni yaklaşımlar | Rehberli problem çözümü. |
15 | Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. | Rehberli problem çözümü. |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | ÖZGEN, H., ÖZTÜRK, A., YALÇIN, A., (2001); Temel İşletmecilik Bilgisi, Adana, Nobel Kitabevi. | ||
2 | Ders notları. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Temel işletme kavramlarını açıklayabilme. | 3 | 1͵2 |
2 | İşletme fonksiyonlarını açıklayabilme. | 3 | 1͵2 |
3 | Pazarlama yönetimi konusunda temel kavramları açıklayabilme. | 3 | 1͵2 |
4 | Pazar araştırması yapma ve hedef kitle/müşteriler hakkında bilgi toplama. | 3 | 1͵2 |
5 | İşletme içinde tasarımcının rolü ve yerini açıklayabilme. | 3 | 1͵2 |
6 | Tasarım sürecinde zorunlu iş ilişkilerinin bilinmesi. | 5 | 1͵2 |
7 | Kurumsal işletme içinde tasarımcının rolü ve yeri | 4 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 5 | 4 | 20 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |