Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

İŞLETME PAZARLAMA II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TKS436 Bahar 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Süeda ÖZGÜN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Tekstil ve konfeksiyon firmalarının işleyişi hakkında bilgi vermek. Pazarlamanın işletmeler ve toplum açısından önemini açıklayabilme.
İçeriği Temel işletme kavramları. İşletme fonksiyonlarını açıklama. Ürün geliştirme. Moda ürün pazarlama. İş etiği. Sorun çözme metodolojisi

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Temel işletme kavramlarını açıklayabilme.
2 İşletme fonksiyonlarını açıklayabilme.
3 Pazarlama yönetimi konusunda temel kavramları açıklayabilme.
4 Pazar araştırması yapma ve hedef kitle/müşteriler hakkında bilgi toplama.
5 İşletme içinde tasarımcının rolü ve yerini açıklayabilme.
6 Tasarım sürecinde zorunlu iş ilişkilerinin bilinmesi.
7 Kurumsal işletme içinde tasarımcının rolü ve yeri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel işletme kavramları Rehberli problem çözümü.
2 İşletmelerin amaçları. Verimlilik kriterleri. Rehberli problem çözümü.
3 İşletmelerin kuruluşu ve sınıflandırılması. Rehberli problem çözümü.
4 Temel İşletme Fonksiyonları: Planlama, organizasyon, yürütme. Rehberli problem çözümü.
5 Temel İşletme Fonksiyonları: Koordinasyon, denetim, motivasyon. Rehberli problem çözümü.
6 ARGE Araştırma Geliştirme- ÜRGE Ürün Geliştirme. Rehberli problem çözümü.
7 İş etiği. Sorun çözme metodolojisi Rehberli problem çözümü.
8 Arasınav
9 Temel pazarlama fonsiyonları Rehberli problem çözümü.
10 Tüketici davranışları. Hedef pazar seçimi. Rehberli problem çözümü.
11 Konumlandırmanın stratejileri. Rehberli problem çözümü.
12 Moda ürün oluşturma,Moda ürünü fiyatlandırma. Rehberli problem çözümü.
13 Moda ürünü pazarlama. Rehberli problem çözümü.
14 Pazarlamada yeni yaklaşımlar Rehberli problem çözümü.
15 Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. Rehberli problem çözümü.
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 ÖZGEN, H., ÖZTÜRK, A., YALÇIN, A., (2001); Temel İşletmecilik Bilgisi, Adana, Nobel Kitabevi.
2 Ders notları.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Temel işletme kavramlarını açıklayabilme. 3 1͵2
2 İşletme fonksiyonlarını açıklayabilme. 3 1͵2
3 Pazarlama yönetimi konusunda temel kavramları açıklayabilme. 3 1͵2
4 Pazar araştırması yapma ve hedef kitle/müşteriler hakkında bilgi toplama. 3 1͵2
5 İşletme içinde tasarımcının rolü ve yerini açıklayabilme. 3 1͵2
6 Tasarım sürecinde zorunlu iş ilişkilerinin bilinmesi. 5 1͵2
7 Kurumsal işletme içinde tasarımcının rolü ve yeri 4 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 2 5 10
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 5 4 20
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 1 1
100