Ders Bilgileri
TEKSTİL TARİHİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS 281 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. İlhami İLHAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Tekstilin başlangıcından günümüze kadar tarihsel sürecini inceler. |
İçeriği | Bilimsel ve teknolojik gelişmeler, sanayi devrimi ve tekstil endüstrisindeki gelişmeler, dokuma teknolojisinin tarihsel gelişimi, Fransa ve İngiltere’de dokuma sanayisinin gelişimi, Osmanlı, Tanzimat ve Cumhuriyet dönemi dokuma sanayisinin gelişimi gibi konuları içerir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Tekstil teknolojisinin tarihsel gelişimini kavrar ve yorumlar. |
2 | Dokumacılığın tarihsel gelişimini kavrar ve yorumlar. |
3 | İplik teknolojisinin tarihsel gelişimini kavrar ve yorumlar. |
4 | Geçmiş ve günümüz teknolojik gelişmeleri arasındaki değişimi kavrar ve sentezler. |
5 | Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
6 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
7 | Konu ile ilgili araştırma yapar ve görsel sunum aşamasına getirir. |
8 | Türkiye, Avrupa ve Amerika’daki teknolojik gelişmeleri sentezleyerek yorum yapar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ile ilgili genel bilgi verilmesi | Daha önceki yıllarda yapılmış çalışma örneklerinin incelenmesi |
2 | Bilim-teknoloji ve sanayi devrimi/ İngiltere\'de sanayi devrimi | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
3 | Tekstil teknolojisinin gelişimi | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
4 | Fransa'da dokumacılığın gelişimi ve sanayi devrimi | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
5 | Amerika'da pamuklu sanayinin gelişimi ve sanayi devrimi | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
6 | Sanayi devriminin sonuçları/ Elyafların tarihsel gelişimi ( pamuk, keten, kenevir, jüt, yün, ipek, yapay elyaf ) | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
7 | İplik teknolojisinin tarihsel gelişimi | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dokuma teknolojisinin tarihsel gelişimi / (Dokumacılığın tarihçesi, Mezopotamya, Eski Mısır, Dokuma tezgahlarının gelişimi, Kızılderililerin dokuma tezgahları Çarpana | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
10 | Ortaçağ ve sonrasında dokuma tezgahlarının gelişimi (uçan mekik, mekanik dokuma tezgahı, çekmeli tezgahlar, jakar tezgahı) | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
11 | Örme kumaşlar, örgü makinesi, ipekli çoraplar, dantela, dikiş makinesi, hazır giyim | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
12 | Türkiye'de halıcılığın tarihsel gelişimi/ keçe ve keçecilik, Seminer | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
13 | Boyarmaddelerin tarihçesi | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
14 | Osmanlı, Tanzimat dönemi ve Cumhuriyet dokuma sanayi | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
15 | Genel değerlendirme | Genel değerlendirme |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Tekstil Tarihi | Emre DÖLEN | |
2 | Internet ve kütüphane araştırmaları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.2 | 12 | 1. Seminer |
3 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Tekstil teknolojisinin tarihsel gelişimini kavrar ve yorumlar. | 1͵13 | 1͵2͵3 |
2 | Dokumacılığın tarihsel gelişimini kavrar ve yorumlar. | 1͵13 | 1͵2͵3 |
3 | İplik teknolojisinin tarihsel gelişimini kavrar ve yorumlar. | 1͵13 | 1͵2͵3 |
4 | Geçmiş ve günümüz teknolojik gelişmeleri arasındaki değişimi kavrar ve sentezler. | 10 | 1͵2͵3 |
5 | Yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 12 | 1͵2͵3 |
6 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 7 | 1͵2͵3 |
7 | Konu ile ilgili araştırma yapar ve görsel sunum aşamasına getirir. | 3 | 1͵2͵3 |
8 | Türkiye, Avrupa ve Amerika’daki teknolojik gelişmeleri sentezleyerek yorum yapar. | 9͵13 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |