Ders Bilgileri
MODA İLLÜSTRASYON | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS 287 | Güz | 2 | 0 | 2 | 1 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | TKS 119-120 |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Sema ORBAÇ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Moda tasarımında kullanım alanını ,illüstrasyon çizim tekniklerini insan bedeniyle süliet çiziminde kullanılan bedenlerin kıyaslanması ve geliştirilmesi amaçlanır. |
İçeriği | Moda illüstrasyonu teknikleri genel bakış. Kara kalem, sulu boya, kuru kalem, guaj boya tekniği ile photoshop, illüstrator ve karışık teknikler kullanılarak bir tanıtım paftası hazırlar. hazırlanan bu pafta doğrultusunda koleksiyonunu tekniklerle geliştirir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur. |
2 | Üretilen tasarım yüzeylerini iki veya üç boyutlu algılayabilir, düşünebilir ve uygulayabilir. |
3 | Dokuma, baskı, moda-aksesuar ve geleneksel tekstil sanatları ile ilgili alanlarda araştırma yaparak yeni tasarımlar geliştirerek sunum ( sergi, defile vb. ) aşamasına getirebilir. |
4 | Konusuyla ilgili araştırma yapar ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını tanımlar, kullanır ve uygulayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Canlı model çalışması(bilgi) | |
2 | Canlı model çalışması(bilgi) | |
3 | Kağıt üzerine çizim tekniği uygulamak | |
4 | Boyama teknikleri uygulaması | |
5 | Boyama teknikleri uygulaması | |
6 | Boyama teknikleri uygulaması | |
7 | ders çalışma haftası | |
8 | Ara sınav | |
9 | Photoshop ve illüstrator programlarını kullanarak çizimlerin bilgisayar ortamına aktarımını sağlar. | |
10 | Photoshop ve illüstrator programlarını kullanarak çizimlerin bilgisayar ortamına aktarımını sağlar. | |
11 | Photoshop ve illüstrator programlarını kullanarak çizimlerin bilgisayar ortamına aktarımını sağlar. | |
12 | Photoshop ve illüstrator programlarını kullanarak çizimlerin bilgisayar ortamına aktarımını sağlar. | |
13 | Photoshop ve illüstrator programlarını kullanarak çizimlerin bilgisayar ortamına aktarımını sağlar. | |
14 | Yapılan çalışmaların dosya haline getirilmesi | |
15 | ders çalışma haftası | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Bölümün Atölye olanakları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur. | ||
2 | Üretilen tasarım yüzeylerini iki veya üç boyutlu algılayabilir, düşünebilir ve uygulayabilir. | ||
3 | Dokuma, baskı, moda-aksesuar ve geleneksel tekstil sanatları ile ilgili alanlarda araştırma yaparak yeni tasarımlar geliştirerek sunum ( sergi, defile vb. ) aşamasına getirebilir. | ||
4 | Konusuyla ilgili araştırma yapar ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını tanımlar, kullanır ve uygulayabilir. |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 4 | 8 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 2 | 4 | 8 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
15 | Son Sınav | 1 | 0 | 0 |
50 |