Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MODA MARKA YÖNETİMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TKS 379 Güz 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Süeda ÖZGÜN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Dersin temel amacı moda markaya ait temel kavramların (Marka imajı, kimliği, marka stratejisi...) öğrenilmesi. Moda ve markanın ulusal ve uluslararası pazarlardaki örgütlenme modellerinin incelenmesi.
İçeriği Markanın kavramsal açılımı, markalaşmanın temelleri ve marka stratejilerini örneklerle açıklamak.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Marka ve markanın unsurlarını kavrayabilme.
2 Marka yönetimi sürecini anlar.
3 Marka stratejilerinin temel bilgilerini öğrenir.
4 Marka yönetimi ile marka,çevre,insan ilişkisi ve sosyal sorumluluk projelerini ilişkilendirebilir.
5 Ulusal ve uluslararası şirketlerin moda markaları, tasarım ,tasarımcı , ürün örneklerini öğrenir.
6 Moda markaları inceleyerek yeni öneriler getirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Moda marka kavramı. Modadaki değişimin nedenleri. Rehberli problem çözümü.
2 Markalaşmanın temelleri ve marka stratejileri. Hedef kitle. Rehberli problem çözümü.
3 Marka kişiliği ve bu alandaki örnekler. Rehberli problem çözümü.
4 Marka sadakati ve marka değerinin yaratılması. Rehberli problem çözümü.
5 Marka stratejileri ve kararlarının belirlenmesi. Rehberli problem çözümü.
6 Rakiplerin analizi ve marka konumlandırma. Rehberli problem çözümü.
7 Marka adına, slogana, logoya karar verilmesi. Rehberli problem çözümü.
8 Arasınav
9 Marka yönetiminde sosyal sorumluluk kampanyalarından yararlanma. Rehberli problem çözümü.
10 Marka genişletme ve marka uzantıları Rehberli problem çözümü.
11 Yeni Medyanın marka yönetiminde kullanımı. Rehberli problem çözümü.
12 Marka tescil kararları. Marka tescil süreci. Rehberli problem çözümü.
13 Moda markaların incelenmesi. Rehberli problem çözümü.
14 Moda markaların incelenmesi. Rehberli problem çözümü.
15 Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. Rehberli problem çözümü.
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Dan HERMAN, Marka Olmak İstiyorum (2006): Istanbul, ALTEO Yayıncılık.
2 Muhterem İLGÜNER, Türkiye'de Marka Yaratma ve Yaşatmanın Altın Kuralları (2006): Istanbul, ROTA Yayınları.
3 Alycia PERRY/ David WISNOM III, Marka'nın DNA'sı (2003): Istanbul, Kapital Medya Hizmetleri AŞ.
4 Yrd. Doç.Ahmet BARDAKÇI, Marka ve Ortak Marka (2004): Denizli, Denizli Sanayi Odası.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Marka ve markanın unsurlarını kavrayabilme. 3 1͵2
2 Marka yönetimi sürecini anlar. 3 1͵2
3 Marka stratejilerinin temel bilgilerini öğrenir. 3 1͵2
4 Marka yönetimi ile marka,çevre,insan ilişkisi ve sosyal sorumluluk projelerini ilişkilendirebilir. 3 1͵2
5 Ulusal ve uluslararası şirketlerin moda markaları, tasarım ,tasarımcı , ürün örneklerini öğrenir. 3 1͵2
6 Moda markaları inceleyerek yeni öneriler getirir. 3 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 1 1
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 1 1
50