Ders Bilgileri
TEKSTİLDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS 297 | Güz | 2 | 0 | 2 | 1 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Süeda ÖZGÜN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Tekstil sektöründe kullanılan bilgisayar programlarını öğrenmek. Program özelliklerini kullanarak yeni kumaş/halı/nakış deseni oluşturmak. |
İçeriği | Öğrenci bu ders sonunda bilgisayar destekli tasarım programlarında geometrik çizim komutlarını, düzenleme komutlarını, renklendirme komutlarını ve kaydetme komutlarını, dokuma kumaş deseni oluşturma komutlarını, baskı/nakış deseni oluşturma komutlarını kullanabilir ve hazırladıkları çizimler üzerinde yüzey efekt görünümleri oluşturabileceklerdir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bilgisayarda geometrik çizim komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar. |
2 | Bilgisayarda düzenleme komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar. |
3 | Bilgisayarda renklendirme komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar. |
4 | .Bilgisayarda yüzey üzerinde efekt görünümleri oluşturma komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar |
5 | Bilgisayarda kumaş/halı/nakış deseni oluşturma komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tekstil sektöründe kullanılan çizim programları ve ders kapsamında verilecek programın tanıtılması. | Rehberli problem çözümü. |
2 | Desen çizim ekranının düzenlenmesi. Desen çizimi için kullanılacak sayfanın açılması ve kaydedilmesi. | Rehberli problem çözümü. |
3 | Bilgisayarda menü çubuğunda bulunan Dosya(File), Görünüş(View), Dizayn(Design), Renk(Colour) menülerinin tanıtımı. | Rehberli problem çözümü. |
4 | Bilgisayarda menü çubuğunda bulunan Araçlar (Tools), Pencere(Window), Değiştirme(Transform) menülerinin tanıtımı. | Rehberli problem çözümü. |
5 | Bilgisayarda temel çizim komutlarının kullanımı. | Rehberli problem çözümü. |
6 | Bilgisayarda geometrik çizim komutlarını kullanarak tasarım becerilerini geliştirme. | Rehberli problem çözümü. |
7 | Bilgisayarda düzenleme komutlarını kullanarak tasarım becerilerini geliştirme. | Rehberli problem çözümü. |
8 | Arasınav. | |
9 | Bilgisayarda renk paleti oluşturma ve kaydetme. | Rehberli problem çözümü. |
10 | İnternetten alınan bir deseni renk indirgeyerek bilgisayara aktarılması ve tasarım becerilerinin geliştirilmesi. | Rehberli problem çözümü. |
11 | Elde hazırlanan karakalem deseni bilgisayara aktararak tasarım becerilerinin geliştirilmesi. | Rehberli problem çözümü. |
12 | Çizim komutlarını kullanarak bilgisayarda kumaş/halı/nakış deseni oluşturma. | Rehberli problem çözümü. |
13 | Çizim komutlarını kullanarak bilgisayarda kumaş/halı/nakış deseni oluşturma. | Rehberli problem çözümü. |
14 | Çizim komutlarını kullanarak bilgisayarda kumaş/halı/nakış deseni oluşturma. | Rehberli problem çözümü. |
15 | Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. | Rehberli problem çözümü. |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Bige Özlen ÖZMUTLU,.Bilgisayarda Jakarlı Kumaş Tasarımı. 2010, Bursa | Özmutlu, B.Ö., 2010, Bursa. Bilgisayarda Jakarlı Kumaş Tasarımı.. | |
2 | Ders notları. | ||
3 | Nedgraphics eğitim notları. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarda geometrik çizim komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar. | 3 | 1͵2 |
2 | Bilgisayarda düzenleme komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar. | 3 | 1͵2 |
3 | Bilgisayarda renklendirme komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar. | 3 | 1͵2 |
4 | .Bilgisayarda yüzey üzerinde efekt görünümleri oluşturma komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar | 3 | 1͵2 |
5 | Bilgisayarda kumaş/halı/nakış deseni oluşturma komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar. | 1 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 4 | 4 | 16 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |