Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TEKSTİLDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TKS 298 Bahar 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Süeda ÖZGÜN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Tekstil sektöründe kullanılan bilgisayar programlarını öğrenmek. Program özelliklerini kullanarak yeni kumaş/halı/nakış deseni oluşturmak.
İçeriği Öğrenci bu ders sonunda bilgisayar destekli tasarım programlarında geometrik çizim komutlarını, düzenleme komutlarını, renklendirme komutlarını ve kaydetme komutlarını, dokuma kumaş deseni oluşturma komutlarını, baskı/nakış deseni oluşturma komutlarını kullanabilir ve hazırladıkları çizimler üzerinde yüzey efekt görünümleri oluşturabileceklerdir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Bilgisayarda geometrik çizim komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar.
2 Bilgisayarda düzenleme komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar.
3 Bilgisayarda renklendirme komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar.
4 .Bilgisayarda yüzey üzerinde efekt görünümleri oluşturma komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar
5 Bilgisayarda kumaş/halı/nakış deseni oluşturma komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tekstil sektöründe kullanılan çizim programları ve ders kapsamında verilecek programın tanıtılması. Rehberli problem çözümü.
2 Desen çizim ekranının düzenlenmesi. Desen çizimi için kullanılacak sayfanın açılması ve kaydedilmesi. Rehberli problem çözümü.
3 Bilgisayarda menü çubuğunda bulunan Dosya(File), Görünüş(View), Dizayn(Design), Renk(Colour) menülerinin tanıtımı. Rehberli problem çözümü.
4 Bilgisayarda menü çubuğunda bulunan Araçlar (Tools), Pencere(Window), Değiştirme(Transform) menülerinin tanıtımı. Rehberli problem çözümü.
5 Bilgisayarda temel çizim komutlarının kullanımı. Rehberli problem çözümü.
6 Bilgisayarda geometrik çizim komutlarını kullanarak tasarım becerilerini geliştirme. Rehberli problem çözümü.
7 Bilgisayarda düzenleme komutlarını kullanarak tasarım becerilerini geliştirme. Rehberli problem çözümü.
8 Arasınav.
9 Bilgisayarda renk paleti oluşturma ve kaydetme. Rehberli problem çözümü.
10 İnternetten alınan bir deseni renk indirgeyerek bilgisayara aktarılması ve tasarım becerilerinin geliştirilmesi. Rehberli problem çözümü.
11 Elde hazırlanan karakalem deseni bilgisayara aktararak tasarım becerilerinin geliştirilmesi. Rehberli problem çözümü.
12 Çizim komutlarını kullanarak bilgisayarda kumaş/halı/nakış deseni oluşturma. Rehberli problem çözümü.
13 Çizim komutlarını kullanarak bilgisayarda kumaş/halı/nakış deseni oluşturma. Rehberli problem çözümü.
14 Çizim komutlarını kullanarak bilgisayarda kumaş/halı/nakış deseni oluşturma. Rehberli problem çözümü.
15 Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. Rehberli problem çözümü.
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Bige Özlen ÖZMUTLU,.Bilgisayarda Jakarlı Kumaş Tasarımı. 2010, Bursa Özmutlu, B.Ö., 2010, Bursa. Bilgisayarda Jakarlı Kumaş Tasarımı..
2 Ders notları.
3 Nedgraphics eğitim notları.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Bilgisayarda geometrik çizim komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar. 3 1͵2
2 Bilgisayarda düzenleme komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar. 3 1͵2
3 Bilgisayarda renklendirme komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar. 3 1͵2
4 .Bilgisayarda yüzey üzerinde efekt görünümleri oluşturma komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar 3 1͵2
5 Bilgisayarda kumaş/halı/nakış deseni oluşturma komutlarını kullanarak tasarım becerileri kazanırlar. 1 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 4 4 16
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 1 1
50