Ders Bilgileri
ANADOLU KUMAŞLARI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS 450 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Rukiye GÖK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders Anadolu kumaşları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmayı amaçlar. |
İçeriği | Anadolu'da yaşamış ve yaşayan geleneksel dokumalar öğrenilir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Tekstil sanatının tarihçesini ve temel ilkelerini açıklar ve buradan hareketle yeni tasarımlar üretebilir. |
2 | Konusuyla ilgili araştırma yapar ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını tanımlar, kullanır ve uygulayabilir. To be able to define, to use, and to apply theoritical knowledge, drawing techniques and computer programs necessory to research and present related to his/her subject. |
3 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
4 | Tekstil sanatları ile ilgili yayın ve etkinlikleri takip eder. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
16 | Son Sınav | |
1 | Anadolu’da yaşayan el tezgahlarının tanıtılması, geleneksel dokumacılığın özelliklerinin tanıtılması. | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
2 | Akdeniz bölgesi geleneksel dokumalar. | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
3 | Eğe bölgesi geleneksel dokumalar. | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
4 | Marmara bölgesi geleneksel dokumalar. | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
5 | Doğu-Anadolu bölgesi geleneksel dokumalar. | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
6 | İç Anadolu bölgesi geleneksel dokumalar. | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
7 | Ders çalışma haftası | |
8 | Ara sınav | |
9 | Karadeniz bölgesi geleneksel dokumalar. | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
10 | Seçilmiş örnekler üzerine dokuma analizleri, teknik ölçümler. | Dokuma analizi, Teknik ölçümler |
11 | Seçilmiş örnekler üzerine dokuma analizleri, teknik ölçümler. | Dokuma analizi, Teknik ölçümler |
12 | Seçilmiş örnekler üzerine dokuma analizleri, teknik ölçümler. | Dokuma analizi, Teknik ölçümler |
13 | Seçilmiş örnekler üzerine dokuma analizleri, teknik ölçümler. | Dokuma analizi, Teknik ölçümler |
14 | Seçilmiş örnekler üzerine dokuma analizleri, teknik ölçümler. | Dokuma analizi, Teknik ölçümler |
15 | Ders çalışma haftası |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Dekorasyon ve sanat gergileri | ||
2 | Internet ve kütüphane taraması |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Tekstil sanatının tarihçesini ve temel ilkelerini açıklar ve buradan hareketle yeni tasarımlar üretebilir. | 3 | 1͵2 |
2 | Konusuyla ilgili araştırma yapar ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını tanımlar, kullanır ve uygulayabilir. To be able to define, to use, and to apply theoritical knowledge, drawing techniques and computer programs necessory to research and present related to his/her subject. | 1 | 1͵2 |
3 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 | 1͵2 |
4 | Tekstil sanatları ile ilgili yayın ve etkinlikleri takip eder. | 1 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 1 | 1 | 1 |
5 | Atölye | 2 | 2 | 4 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 2 | 4 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 1 | 1 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |