Ders Bilgileri
DOKUMA TASARIM II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS 296 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Handan DEMİR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dokumada kullanılan türemiş örgü tekniklerini kavrar. Yeni tasarımlar geliştirir. |
İçeriği | Kağıt üzerinde temel örgülerden türemiş örgü tekniklerini kullanarak araştırmalar yapması, tasarımlar geliştirilmesi ve bunların numune dokuma tezgahında uygulanması amaçlanır. Bu tasarımlar geliştirilirken estetik, yaratıcı değerler ve renk uyumunun göz önünde bulundurulması hedeflenir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Temel örgüleri (bezayağı, dimi, saten) tanımlar ve armürlü numune dokuma tezgahını tanıyarak iki ve üç boyutlu tasarımlar geliştirir. |
2 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 | Konusuyla ilgili araştırma yaparak sunum aşamasına getirir. |
4 | Hazırladığı desenin dokuma teknikleri ile bağlantısını kurarak tezgahta uygulama aşamasına getirir. |
5 | Gördüğü bir nesneyi tekstil malzemeleri ile görsel bir hale getirir. |
6 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur. |
7 | Ekip içinde uyumlu çalışır. |
8 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışını objektif olarak sentezler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında genel bilgi verilmesi | Dersin içeriği hakkında genel bilgi verilmesi |
2 | Temel örgülerden türeyen örgüler ( Panama, Rips, Diyagonal dimiler, vb. ) hakkında genel bilgi | Milimetrik kağıt üzerinde söz konusu örgülerin çizim özelliklerinin tanımlanması |
3 | Kağıt üzerinde türev örgüler üzerine çalışmalar | Yapılan çalışmaların değerlendirmeleri |
4 | Kağıt üzerinde türev örgüler üzerine çalışmalar | Yapılan çalışmaların değerlendirmeleri |
5 | Hazırlanan örgülerin tahar ve armürlerinin hazırlanması ve iplik seçimi | Milimetrik kağıt üzerinde tahar ve armür planlarının hazırlanması |
6 | Çözgünün hazırlanması | Uygulama |
7 | Tahar ve armür | Uygulama |
8 | ARA SINAV | |
9 | Mekik hazırlığı ve dokuma | Yapılan çalışmaların değerlendirmeleri |
10 | Dokuma | Uygulama |
11 | Dokuma | Uygulama |
12 | Tasarladığı dokuma kumaş tasarımını kağıt üzerine guaj boya ile reprodüksiyon çalışması | Uygulama |
13 | Renklerin hazırlanması | Uygulama |
14 | Tasarımların renklendirilmesi, Ara Uygulama | Uygulama |
15 | Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi | Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kütüphane ve Internet taraması | ||
2 | Atölye olanakları | ||
3 | Sanat ve Dekorasyon dergileri | ||
4 | Sanat Fuarları | ||
5 | Tekstil ve Sanat Sergileri. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.2 | 2 | 1. Ara Uygulama |
3 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Temel örgüleri (bezayağı, dimi, saten) tanımlar ve armürlü numune dokuma tezgahını tanıyarak iki ve üç boyutlu tasarımlar geliştirir. | 3 | 1͵2͵3 |
2 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 7 | 1͵2͵3 |
3 | Konusuyla ilgili araştırma yaparak sunum aşamasına getirir. | 3͵8͵9 | 1͵2͵3 |
4 | Hazırladığı desenin dokuma teknikleri ile bağlantısını kurarak tezgahta uygulama aşamasına getirir. | 3͵6 | 1͵2͵3 |
5 | Gördüğü bir nesneyi tekstil malzemeleri ile görsel bir hale getirir. | 2͵6͵11 | 1͵2͵3 |
6 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur. | 4 | 1͵2͵3 |
7 | Ekip içinde uyumlu çalışır. | 5 | 1͵2͵3 |
8 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışını objektif olarak sentezler. | 10 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 6 | 12 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
7 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 1 | 9 | 9 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
110 |