Ders Bilgileri
GİYİM TARİHİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS 282 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. İlhami İLHAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Mısırdan başlayarak günümüze kadar giyimin tarihsel gelişimini kavrama ve sentezleme amaçlanır. |
İçeriği | İnsanlık tarihinin başlangıcından günümüze kadar çeşitli kültürlerin moda tarihinin incelenmesi. Modanın tanımı, moda terminolojisi, modanın özellikleri, modanın unsurları ve giyim seçimini etkileyen faktörler. Çeşitli kültürlerin moda tarihleri; Mısır, Yunan-Roma, Mezopotamya, Pers ve Amerikan giyim tarihleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Modanın tarihsel gelişimini açıklar ve yorumlar. |
2 | Antik çağdan başlayarak (Mısır, Mezopotamya, Bizans, Roma Yunan) günümüze gelene kadar modanın geçirdiği aşamaları açıklar ve yorumlar. |
3 | Farklı dönemlerde kullanılan kumaş, form ve aksesuar özelliklerini açıklayabilir. |
4 | Geçmiş ve günümüz modasındaki gelişmeler ve değişimi sentezler. |
5 | Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
6 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
7 | Konu ile ilgili araştırma yapar ve görsel sunum aşamasına getirir. |
8 | Türkiye, Avrupa ve Amerika’da gelişmeleri sentezleyerek yorum yapar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ile ilgili genel bilgi verilmesi | Daha önceki yıllarda yapılmış çalışma örneklerinin incelenmesi |
2 | Mısır giysi tarihi | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
3 | Mezopotamya giysi tarihi | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
4 | Antik Yunan ve Yunan giysi tarihi | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
5 | Roma giysi tarihi | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
6 | Bizans giysi tarihi | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
7 | Ortaçağ giysi tarihi | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
8 | ARA SINAV | |
9 | XIV. yy.- Rönesans ( İtalya, Fransa, İngiltere, Alman ve İspanya modası | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
10 | Flamanlar-Hollandalılar giysi modası/ XVI:-XVII. yy.da moda | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
11 | Amerika’ya yerleşen göçmenlerde giyim ve moda (18. yy.-19.yy.) | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
12 | 1850-1870 ler (Rokoko) / Kalkınma yılları modası, Seminer | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
13 | Osmanlı'da giyim | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
14 | 20.yy. ve sonrası moda | Projeksiyon eşliğinde görsel sunum |
15 | Genel değerlendirme | Genel değerlendirme |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Giysi Tarihi | Füsun ÖZPULAT ders notları | |
2 | Kütüphane ve internet taraması | ||
3 | Sanat ve tasarım dergileri |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.2 | 12 | 1. Seminer |
3 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Modanın tarihsel gelişimini açıklar ve yorumlar. | 1͵13 | 1͵2͵3 |
2 | Antik çağdan başlayarak (Mısır, Mezopotamya, Bizans, Roma Yunan) günümüze gelene kadar modanın geçirdiği aşamaları açıklar ve yorumlar. | 1͵13 | 1͵2͵3 |
3 | Farklı dönemlerde kullanılan kumaş, form ve aksesuar özelliklerini açıklayabilir. | 1͵13 | 1͵2͵3 |
4 | Geçmiş ve günümüz modasındaki gelişmeler ve değişimi sentezler. | 10 | 1͵2͵3 |
5 | Yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 12 | 1͵2͵3 |
6 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 7 | 1͵2͵3 |
7 | Konu ile ilgili araştırma yapar ve görsel sunum aşamasına getirir. | 3 | 1͵2͵3 |
8 | Türkiye, Avrupa ve Amerika’da gelişmeleri sentezleyerek yorum yapar. | 9͵13 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
15 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
50 |