Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

GİYSİ TASARIM
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TKS 208 Bahar 2 2 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Sema ORBAÇ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencinin giyim tasarımına ilişkin temel bilgileri kuramsal ve uygulamalı olarak edinmesini amaçlar.
İçeriği Tekstil giyim tasarım ve biçime ait estetik değerler kuramsal olarak aktarılır. Bir kavram seçilir ve giysi koleksiyonu hazırlanır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Üretilen tasarım yüzeylerini iki veya üç boyutlu algılayabilir, düşünebilir ve uygulayabilir.
2 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
3 Konusuyla ilgili araştırma yapar ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını tanımlar, kullanır ve uygulayabilir.
4 Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu koleksiyon çalışmaları yapabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tekstil giyim tasarım ve biçime ait estetik değerler kuramsal olarak aktarılır. Projeksiyon eşliğinde görsel sunum
2 Tekstil giyim tasarım ve biçime ait estetik değerler kuramsal olarak aktarılır. Projeksiyon eşliğinde görsel sunum
3 Tekstil giyim tasarım ve biçime ait estetik değerler kuramsal olarak aktarılır. Projeksiyon eşliğinde görsel sunum
4 Bir kavram seçilerek giyim tasarımı ile ilişkilendirme süreci başlar Projeksiyon eşliğinde görsel sunum
5 Seçilen kavram ile giysi tasarımını ilişkilendirme süreci devam eder. Projeksiyon eşliğinde görsel sunum
6 Seçilen kavram ile giysi tasarımını ilişkilendirme süreci devam eder. Projeksiyon eşliğinde görsel sunum
7 Ders çalışma haftası
8 Ara sınav
9 Giyim tasarımının koleksiyon süreci başlatılır. Projeksiyon eşliğinde görsel sunum
10 Giyim tasarımının koleksiyon süreci devam eder. Projeksiyon eşliğinde görsel sunum
11 Giyim tasarımının koleksiyon süreci devam eder. Projeksiyon eşliğinde görsel sunum
12 Giyim tasarımının koleksiyon süreci devam eder. Projeksiyon eşliğinde görsel sunum
13 Oluşturulan koleksiyonun dosya ile sunum süreci başlatılır. Projeksiyon eşliğinde görsel sunum
14 Oluşturulan koleksiyonun dosya ile sunum süreci tamamlanır. Projeksiyon eşliğinde görsel sunum
15 Ders çalışma haftası
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Fashion (Kyoto Costume Institute)

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Üretilen tasarım yüzeylerini iki veya üç boyutlu algılayabilir, düşünebilir ve uygulayabilir. 4 1͵2
2 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 1 1͵2
3 Konusuyla ilgili araştırma yapar ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını tanımlar, kullanır ve uygulayabilir. 3 1͵2
4 Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu koleksiyon çalışmaları yapabilir. 2 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 3 6
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 7 1 7
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 4 4
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 1 1
13 Son Uygulama 1 1 1
14 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
15 Son Sınav 1 1 1
100