Ders Bilgileri
KUMAŞ YAPI BİLGİSİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS136 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Süeda ÖZGÜN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Ders dokuma kumaş yapısı hakkında temel bilgileri öğrenmeyi sağlar. Tezgahta kumaş oluşturma adımlarını kavrar.Temel örgüleri öğrenir. Renkli ipliklerin örgüler ve kumaş görünümüne etkilerini kavrar. |
İçeriği | Tekstil yüzeylerinin sınıflandırılması. Tezgahta kumaş oluşturma adımları. Temel örgüler, özellikleri, kullanım yerleri. Örgü raporu, tahar ve armür planları. Renkli ipliklerin örgüler ve kumaş görünümüne etkileri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Tekstil yüzeylerini sınıflandırılması ve elde edilme yöntemlerini açıklayabilir. |
2 | Dokuma kumaşlardaki temel yüzeyler hakkında bilgi edinir. |
3 | Tekstil yüzeyleri örneklerini görerek yüzeyleri ayırt etmeyi açıklayabilir. |
4 | Tahar ve armür planlarının çıkarılmasını açıklayabilir. |
5 | Tekstil sanatının tarihçesini ve temel ilkelerini tanımlar ve yeni tasarımlar üretebilmek. |
6 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. |
7 | Konusuyla ilgili araştırma yapmak ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını kullanmak ve uygulayabilmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tekstil yüzeylerinin sınıflandırılması. Elde edilme yöntemleri. | Rehberli problem çözümü. |
2 | Dokuma kumaş üretim aşamaları. | Rehberli problem çözümü. |
3 | Dokumaya hazırlık işlemleri. | Rehberli problem çözümü. |
4 | Dokuma kumaşlarda örgü yapısı. Örgülerin kağıt üstünde gösterimi. | Rehberli problem çözümü. |
5 | Tahar ve Armür Düzenlemeleri. | Rehberli problem çözümü. |
6 | Temel örgülerden; bez ayağı örgünün çizim tekniği, çeşitleri ve kullanım alanları. | Rehberli problem çözümü. |
7 | Temel örgülerden; dimi örgünün çizim tekniği, çeşitleri ve kullanım alanları. | Rehberli problem çözümü. |
8 | Arasınav | |
9 | Temel örgülerden; saten örgünün çizim tekniği, çeşitleri ve kullanım alanları. | Rehberli problem çözümü. |
10 | Temel örgülerin birleşiminden elde edilen örgüler. | Rehberli problem çözümü. |
11 | Renkli ipliklerin örgüler ve kumaş görünümüne etkileri | Rehberli problem çözümü. |
12 | Bezayağı örgüye renkli ipliklerin etkisi. | Rehberli problem çözümü. |
13 | Dimi örgüye renkli ipliklerin etkisi. | Rehberli problem çözümü. |
14 | Saten örgüye renkli ipliklerin etkisi. | Rehberli problem çözümü. |
15 | Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. | Rehberli problem çözümü. |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Dokuma Tekniği ve Sanatı, Prof. Dr. BAŞER, G. 2005. Cilt 1-2, İzmir | Prof. Dr. BAŞER, G. 2005. Dokuma Tekniği ve Sanatı. Cilt 1-2, İzmir | |
2 | Kumaş Yapı Bilgisi, Bahriyeli, B. 2001. Adana | Lisans ve yüksek lisans ders notları | |
3 | Kumaş Yapı Bilgisi, ŞEBER,B., ALPAN,D., 1989, Istanbul. | Bahriyeli, B. Kumaş Yapı Bilgisi, 2001. Adana | |
4 | Ders notları. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Tekstil yüzeylerini sınıflandırılması ve elde edilme yöntemlerini açıklayabilir. | 1͵3 | 1͵2 |
2 | Dokuma kumaşlardaki temel yüzeyler hakkında bilgi edinir. | 1͵3 | 1͵2 |
3 | Tekstil yüzeyleri örneklerini görerek yüzeyleri ayırt etmeyi açıklayabilir. | 1 | 1͵2 |
4 | Tahar ve armür planlarının çıkarılmasını açıklayabilir. | 3 | 1͵2 |
5 | Tekstil sanatının tarihçesini ve temel ilkelerini tanımlar ve yeni tasarımlar üretebilmek. | 1 | 1͵2 |
6 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. | 7 | 1͵2 |
7 | Konusuyla ilgili araştırma yapmak ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını kullanmak ve uygulayabilmek. | 3 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |