Ders Bilgileri
GENEL SANAT TARİHİ I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS115 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Ayça AKAY ERİKLİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Sanat, sanat tarihi ile ilgili temel kavram ve terimlerin öğretilmesi, ilk sanat ürünleri ve tarih öncesine ait resim, heykel ve mimarlık eserlerinin kronolojik sırayla üslup özelliklerinin ortaya konması ve bu yolla öğrencinin entellektüel birikimin geliştirilmesidir. |
İçeriği | Sanat ve sanat tarihi ilgili temel kavramlar ile sanatın ortaya çıkışından Hitit Uygarlığına kadar uzanan süreçte resim, heykel ve mimarlık örneklerinin üslup, form ve estetik özellikleri kronolojik sırayla görseller eşliğinde ele alınır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sanat, Sanat Tarihi, sanatın ortaya çıkışı ile ilgili temel bilgileri öğrenir ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini açıklayabilir |
2 | Paleolitik çağ sanatının genel özelliklerini tanımlar ve bu çağda heykellerinin ve mağara resimlerindeki stilistik özellikleri açıklar |
3 | Neolitik ve Kalkolitik çağdaki sanatsal gelişimi heykel ve seramik eserleriyle açıklayabilir |
4 | Tunç Çağı Sanatının genel özelliklerini açıklayabilir |
5 | Mezopotamya mimarisindeki karakteristik özellikleri açıklayabilir |
6 | Mezopotamya heykel sanatındaki karakteristik özellikleri açıklayabilir |
7 | Mezopotamya resim sanatındaki üslup özelliklerini açıklayabilir |
8 | Hitit heykel sanatındaki form, biçim ve üslup özelliklerini belirtebilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Bir dönem boyunca ele alınacak konular dile getirilir ve dersle ilgili temel yayınlar belirtilir | Anlatım, tartışma |
2 | Sanat, Sanat Tarihi, sanatçı gibi bazı temel kavramlar tartışılır. Sanatın dalları açıklanır. Sanat tarihinin diğer bilim dallarıyla ilişkisi üzerinde durulur | Anlatım, tartışma |
3 | Sanatın ortaya çıkışına dair teoriler üzerinde durulur.Sanat tarihi biliminin tarihçesi özetlenir | Anlatım, tartışma |
4 | Paleolitik çağ sanatı incelenir. Bu döneme ait mağara resimlerinin stilistik özellikleri üzerinde durulur | Anlatım, tartışma |
5 | Dünyanın çeşitli bölgelerindeki neolitik çağ sanat eserleri ele alınır ve üslup özellikleri tartışılır | Anlatım, tartışma |
6 | Kalkolitik çağ ve Tunç çağına ait çeşitli sanat eserleri tanıtılır | Anlatım, tartışma |
7 | Asur ticaret Kolonileri çağında Anadolu şehirlerinin mimarisi üzerinde durulur ve bunun yanı sıra heykel, çanak çömlek eserler tanıtılır | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hititlerin tarihi kısaca özetlenir ve Hitit Sanatı heykel ve mimari örnekleriyle görseller eşliğinde tanıtılır | Anlatım, tartışma |
10 | Geç Hitit ve Urartu sanatına ait mimari, heykel ve küçük el sanatlarına dair eserler görseller eşliğinde anlatılır. | Anlatım, tartışma |
11 | Frigler ve Lidyalılara ait sanat eserlerindeki temel özellikler üzerinde durulur ve bu dönemlere ait mimari heykel ve el sanatları örnekleri incelenir. | Anlatım, tartışma |
12 | Önasya Uygarlıkları hakkında genel bilgileri aktarılır ve Mezopotamya sanatına giriş yapılır. | Anlatım, tartışma |
13 | Mezopotamya Mimarisinin genel özellikleri örneklerle açıklanır, Ödev | Anlatım, tartışma |
14 | Mezopotamya heykel sanatı karakteristik eserleriyle tanıtılır ve genel özellikleri aktarılır | Anlatım, tartışma |
15 | Mezopotamya resim sanatının özellikleri örneklerle açıklanır | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü | ||
2 | Selçuk Mülayim, Sanata Giriş | ||
3 | Hienrich Wölflinn, Sanat Tarihinin Temel Kavramları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.5 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
3 | 0.1 | 3 | 1. Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sanat, Sanat Tarihi, sanatın ortaya çıkışı ile ilgili temel bilgileri öğrenir ve diğer bilim dallarıyla ilişkilerini açıklayabilir | 10͵13 | 1͵2͵3 |
2 | Paleolitik çağ sanatının genel özelliklerini tanımlar ve bu çağda heykellerinin ve mağara resimlerindeki stilistik özellikleri açıklar | 10͵13 | 1͵2͵3 |
3 | Neolitik ve Kalkolitik çağdaki sanatsal gelişimi heykel ve seramik eserleriyle açıklayabilir | 10͵13 | 1͵2͵3 |
4 | Tunç Çağı Sanatının genel özelliklerini açıklayabilir | 10͵13 | 1͵2͵3 |
5 | Mezopotamya mimarisindeki karakteristik özellikleri açıklayabilir | 10͵13 | 1͵2͵3 |
6 | Mezopotamya heykel sanatındaki karakteristik özellikleri açıklayabilir | 13 | 1͵2͵3 |
7 | Mezopotamya resim sanatındaki üslup özelliklerini açıklayabilir | 13 | 1͵2͵3 |
8 | Hitit heykel sanatındaki form, biçim ve üslup özelliklerini belirtebilir | 10͵13 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 3 | 3 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |