Ders Bilgileri
PRACTICE IN ECONOMICS I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
ECON491 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof.Dr. İsmail Tuncer |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri gelecek kariyerlerine yönelik olarak pratik beceriler kazandırmaktır. Özellikle iktisat ve ticari ilimler alanında akademik kariyer planlayan öğrenciler için, pratik ders verme, tutorluk, tartışma, problem çözme ve alıştırma yapma biçiminde uygulanmaktadır. Uygulamalı araştırma yapmayı planlayan öğrenciler için ise, araştırma yöntemleri, veritabanları ve araştırma kurumlarında mümkünse staj içerebilmektedir. |
İçeriği | Bu dersi alan öğrenciler, bölüme yeni gelen öğrencilere tutorluk yapmakta, alıştırma soru ve problemleri çözmekte ve öğretirken konuları daha iyi kavramalarına yardımcı olunmakta ve veri tabanlarından sağlanan verilerin işlenmesi ve yorumlanması pratiği kazandırılmaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Güncel ekonomik sorunları takip eder. |
2 | Güncel ekonomik sorunları ekonomik teorilerle birlikte yorumlama yeteneği kazanır. |
3 | Güncel ekonomik sorunları ekonomik teorilerle birlikte yorumlama tartışma yeteneği kazanır. |
4 | Toplum içerisinde konuşma becerisini arttırır. |
5 | Güncel ekonomik sorunlar ilgili rapor yazabilme. |
6 | Güncel ekonomik sorunlar ilgili sunum yapar. |
7 | Dünyada ve Türkiye’de yaşanan güncel ekonomik sorunları karşılaştır. |
8 | Güncel ekonomik sorunlarla ilgili politika üretir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ders planı ve dersin işleyiş tarzı | Anlatım, tartışma |
2 | Öğretme yöntemleri ve ders anlatımı | Anlatım, tartışma |
3 | Problem çözme | Alıştırma saati |
4 | Problem çözme | Alıştırma saati |
5 | Alıştırma çözümleri | Alıştırma saati |
6 | Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerine problem ve alıştırma çözme | Problem çözme saati |
7 | Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerine problem ve alıştırma çözme | Problem çözme saati |
8 | Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerine problem ve alıştırma çözme | Problem çözme saati |
9 | Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerine problem ve alıştırma çözme | Problem çözme saati |
10 | Veritabanları ve verilerin tanıtımı | Sunum, tartışma |
11 | Verilerle çalışmak | Verilerle çalışmak |
12 | Verilerden temel çıkarsamalar yapılması | Verilerle çalışmak |
13 | Ekonomik konular ve ilgili göstergeler | Verilerle çalışmak |
14 | Veriler ışığında makro ekonomik sorunların teşhisi | Anlatım, tartışma |
15 | Veriler ışığında makro ekonomik sorunların teşhisi | Verilerle pratik yapma |
16 | Ödev |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Economic Issues Today: Alternative Approaches | Robert Barry Carson, Wade L. Thomas, Jason Hecht M.E. Sharpe, 2005 | referans |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 12 | Seminer |
2 | 0.6 | 3 | 1. Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Güncel ekonomik sorunları takip eder. | 10͵11 | 1͵2 |
2 | Güncel ekonomik sorunları ekonomik teorilerle birlikte yorumlama yeteneği kazanır. | 10͵11 | 1͵2 |
3 | Güncel ekonomik sorunları ekonomik teorilerle birlikte yorumlama tartışma yeteneği kazanır. | 10͵11 | 1͵2 |
4 | Toplum içerisinde konuşma becerisini arttırır. | 10͵11 | 2 |
5 | Güncel ekonomik sorunlar ilgili rapor yazabilme. | 10͵11 | 1͵2 |
6 | Güncel ekonomik sorunlar ilgili sunum yapar. | 10͵11 | 1͵2 |
7 | Dünyada ve Türkiye’de yaşanan güncel ekonomik sorunları karşılaştır. | 10͵11 | 1͵2 |
8 | Güncel ekonomik sorunlarla ilgili politika üretir. | 10͵11 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 15 | 15 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
125 |