Ders Bilgileri
PRACTICE IN ECONOMICS II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
ECON492 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğretim Üyesi Ebru ARICIOĞLU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders iktisat son sınıf öğrencilerinin kariyer kararlarına yardımcı olabilecek pratik araçları içermektedir. Özellikle akademik bir kariyer düşünen öğrencilerin öğretim teknikleri, tartışma ve problem çözme becerileri kazanmaları amaçlanmıştır. |
İçeriği | Ders anlatımı, iktisat tartışmaları, problem çözüm teknikleri |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Doğru anlama ve aktarma tekniklerini öğrenir |
2 | Çeşitli iktisadi problemlerin çözüm yöntemlerini öğrenir |
3 | Ödev kağıtlarının değerlendirilmesini öğrenir |
4 | Sınav kağıtlarının değerlendirilmesini öğrenir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Öğretim elemanının belirlediği bir konuda öğrencilerle tartışma | |
2 | Öğretim elemanının belirlediği bir konuda öğrencilerle tartışma | |
3 | Öğretim elemanının belirlediği bir konuda öğrencilerle tartışma | |
4 | Öğretim elemanının belirlediği bir konuda öğrencilerle tartışma | |
5 | Problem çözüm teknikleri | |
6 | Problem çözüm teknikleri | |
7 | Problem çözüm teknikleri | |
8 | Ara sınav | |
9 | Alt sınıflardan öğrencilere ders anlatımı, problem çözümünde yardımcı olma | |
10 | Alt sınıflardan öğrencilere ders anlatımı, problem çözümünde yardımcı olma | |
11 | Alt sınıflardan öğrencilere ders anlatımı, problem çözümünde yardımcı olma | |
12 | Alt sınıflardan öğrencilere ders anlatımı, problem çözümünde yardımcı olma | |
13 | Alt sınıflardan öğrencilere ders anlatımı, problem çözümünde yardımcı olma | |
14 | Alt sınıflardan öğrencilere ders anlatımı, problem çözümünde yardımcı olma | |
15 | Alt sınıflardan öğrencilere ders anlatımı, problem çözümünde yardımcı olma | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Peter C. Brown, Henry L. Roediger III, Mark A. McDaniel (2014) Make It Stick, Belknap Press | ||
2 | Benedict Carey (2014) How We Learn: The Surprising Truth About When, Where, and Why It Happens, Random House |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Doğru anlama ve aktarma tekniklerini öğrenir | 1͵2͵4͵9͵13 | 1͵2 |
2 | Çeşitli iktisadi problemlerin çözüm yöntemlerini öğrenir | 1͵2͵4͵9͵13 | 1͵2 |
3 | Ödev kağıtlarının değerlendirilmesini öğrenir | 1͵2͵4͵9͵13 | 1͵2 |
4 | Sınav kağıtlarının değerlendirilmesini öğrenir | 1͵2͵4͵8͵13 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 5 | 5 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
125 |