Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

PRACTICE IN ECONOMICS II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ECON492 Bahar 2 2 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğretim Üyesi Ebru ARICIOĞLU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders iktisat son sınıf öğrencilerinin kariyer kararlarına yardımcı olabilecek pratik araçları içermektedir. Özellikle akademik bir kariyer düşünen öğrencilerin öğretim teknikleri, tartışma ve problem çözme becerileri kazanmaları amaçlanmıştır.
İçeriği Ders anlatımı, iktisat tartışmaları, problem çözüm teknikleri

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Doğru anlama ve aktarma tekniklerini öğrenir
2 Çeşitli iktisadi problemlerin çözüm yöntemlerini öğrenir
3 Ödev kağıtlarının değerlendirilmesini öğrenir
4 Sınav kağıtlarının değerlendirilmesini öğrenir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğretim elemanının belirlediği bir konuda öğrencilerle tartışma
2 Öğretim elemanının belirlediği bir konuda öğrencilerle tartışma
3 Öğretim elemanının belirlediği bir konuda öğrencilerle tartışma
4 Öğretim elemanının belirlediği bir konuda öğrencilerle tartışma
5 Problem çözüm teknikleri
6 Problem çözüm teknikleri
7 Problem çözüm teknikleri
8 Ara sınav
9 Alt sınıflardan öğrencilere ders anlatımı, problem çözümünde yardımcı olma
10 Alt sınıflardan öğrencilere ders anlatımı, problem çözümünde yardımcı olma
11 Alt sınıflardan öğrencilere ders anlatımı, problem çözümünde yardımcı olma
12 Alt sınıflardan öğrencilere ders anlatımı, problem çözümünde yardımcı olma
13 Alt sınıflardan öğrencilere ders anlatımı, problem çözümünde yardımcı olma
14 Alt sınıflardan öğrencilere ders anlatımı, problem çözümünde yardımcı olma
15 Alt sınıflardan öğrencilere ders anlatımı, problem çözümünde yardımcı olma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Peter C. Brown, Henry L. Roediger III, Mark A. McDaniel (2014) Make It Stick, Belknap Press
2 Benedict Carey (2014) How We Learn: The Surprising Truth About When, Where, and Why It Happens, Random House

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Doğru anlama ve aktarma tekniklerini öğrenir 1͵2͵4͵9͵13 1͵2
2 Çeşitli iktisadi problemlerin çözüm yöntemlerini öğrenir 1͵2͵4͵9͵13 1͵2
3 Ödev kağıtlarının değerlendirilmesini öğrenir 1͵2͵4͵9͵13 1͵2
4 Sınav kağıtlarının değerlendirilmesini öğrenir 1͵2͵4͵8͵13 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 8 8
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 5 5
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
15 Son Sınav 1 2 2
125