Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TRANSITION ECONOMIES
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ECON409 Güz 3 0 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. İlkay YILMAZ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerin eski Sovyetler Birliği'nin ve Çin'in 20 yüzyıldan günümüze kadar yaşadıkları ekonomik dönüşümü öğreterek uluslararası ekonomik sorunlar ve farklı iktisadi sistemler hakkında analiz yeteneği kazanmaları.
İçeriği Rusya ve diğer eski Sovyet cumhuriyetleri ile Çin'in 20 yüzyılın başlangıcından günümüze ekonomik tarihi.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Geçiş ekonomileri ile ilgili genel kavramları tanımlayabilirler.
2 İktisadi sistemlerin birbirinden farklılıklarını açıklayabilirler.
3 Çin Ekonomisinin tarihi ve günümüzdeki durum hakkında bilgi sahibidir.
4 Rusya ve eski Sovyet cumhuriyetlerinin ekonomik tarihi ve günümüzdeki durumu hakkında bilgi sahibidir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Anlatım
2 Teoride sosyalist ve kapitalist ekonomik sistemler Anlatım, tartışma, soru-cevap.
3 Uygulamada sosyalist ekonomik sistem Anlatım, tartışma, soru-cevap.
4 Uygulamada kapitalist ekonomik sistem Anlatım, tartışma, soru-cevap.
5 1929'a kadar Sovyetler Birliği ekonomi tarihi Anlatım, tartışma, soru-cevap.
6 1929-1985 döneminde Sovyet ekonomisi Anlatım, tartışma, soru-cevap.
7 1985-1991 döneminde Sovyet ekonomisi Anlatım, tartışma, soru-cevap.
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 Sovyetler Birliği'nin yıkılmasının ardından Rusya'nın ve diğer eski Sovyet cumhuriyetlerinin ekonomik tarihi Anlatım, tartışma, soru-cevap.
10 1949'a kadar Çin ekonomisi Anlatım, tartışma, soru-cevap.
11 1949-1978 döneminde Çin ekonomisi Anlatım, tartışma, soru-cevap.
12 1978'den sonra Çin ekonomisi Anlatım, tartışma, soru-cevap.
13 Günümüzde Çin ekonomisi Anlatım, tartışma, soru-cevap.
14 Teoride kurumlar, girişimcilik ve kalkınma konuları Anlatım, tartışma, soru-cevap.
15 Çin'de ve Rusya'da kurumlar, girişimcilik ve kalkınma Anlatım, tartışma, soru-cevap.
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Coase, R., & Wang, N. (2015). Çin Nasıl Kapitalist Oldu? (How China became capitalist), Ankara: Big-Bang Yayınları. Kitap
2 Hayek, F. A. 1945. “The Use of Knowledge in Society.” American Economic Review. 35(4): 519-530. Makale
3 Aslund, Anders. 2007. How Capitalism Was Built: The Transformation of Central and Eastern Europe, Russia, and Central Asia. 1st ed. Cambridge University Press. Kitap

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Geçiş ekonomileri ile ilgili genel kavramları tanımlayabilirler. 2͵4͵6͵7͵8͵12 1͵2
2 İktisadi sistemlerin birbirinden farklılıklarını açıklayabilirler. 2͵4͵6͵7͵8͵12 1͵2
3 Çin Ekonomisinin tarihi ve günümüzdeki durum hakkında bilgi sahibidir. 2͵4͵6͵7͵8͵11͵12 1͵2
4 Rusya ve eski Sovyet cumhuriyetlerinin ekonomik tarihi ve günümüzdeki durumu hakkında bilgi sahibidir. 2͵4͵6͵7͵8͵11͵12 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 23 23
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 30 30
15 Son Sınav 1 1 1
125