Ders Bilgileri
DAVRANIŞSAL İKTİSAT | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
EKON315 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | ECON201 MICROECONOMICS I |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Dr. Tülin TUNÇ DEVECİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders davranışsal ekonomiye genel bir bakış sağlar. Davranışsal iktisat, bilişsel yetenek, sosyal etkileşim, ahlaki güdülenme ve ekonomik modellemeye duygusal tepkiler hakkında tanımlayıcı olarak doğru varsayımları birleştirir ve bunun insan davranışları ve ekonomik çıktılar üzerindeki etkilerini araştırır. |
İçeriği | İktisat ve insan davranışlarına dair teoriler ve deneyimler |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Davranışsal İktisat kavramının anlaşılabilmesi |
2 | Dürtme sürecini anlamak |
3 | Karar verme sürecini anlamak |
4 | İktisat teorisinde insan davranışlarının önemini kavramak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Psikolojiye giriş | Anlatım - Tartışma |
2 | İktisat teorisi ve psikoloji | Anlatım - Tartışma |
3 | Davranışsal ekonomi: Temel Kavramlar | Anlatım - Tartışma |
4 | Davranışsal ekonomi: Temel Kavramlar | Anlatım - Tartışma |
5 | Dürtme Teorisi | Anlatım - Tartışma |
6 | Akıldışı insan davranışları | Anlatım - Tartışma |
7 | Hayvansal Güdüler | Anlatım - Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Davranışsal iktisat ve ekonomik kriz | Anlatım - Tartışma |
10 | Sunum | Anlatım - Tartışma |
11 | Sunum | Anlatım - Tartışma |
12 | Sunum | Anlatım - Tartışma |
13 | Sunum | Anlatım - Tartışma |
14 | Sunum | Anlatım - Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Anlatım - Tartışma |
16 | Rapor |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Utku Altunöz (2018), Davranışsal Ekonomi (Nörofinans), Seçkin, Ankara | Referans | |
2 | Serpil Aytaç (2009), İnsanı anlama çabası:psikolojiye giriş, Ezgi Kitabevi, Bursa | Referans | |
3 | G. A. Akerlof ve R. J. Shiller (2010), Hayvansal Güdüler, (Çev. N. Domaniç ve L. Konyar), Scala Yayıncılık, İstanbul | Referans | |
4 | Dan Ariely (2008), Akıldışı Ama Öngörülebilir (Çev. A. Hekimoğlu Gül ve F. Bolat), Optimistkitap, İstanbul | Önerilen Kaynak | |
5 | R. H. Thaler ve . R. Sunstein (2008), Dürtme, (Çev. E. Günsel), Pegasus Yayınları, İstabnul | Önerilen Kaynak | |
6 | Daneil Kahneman (2011), Hızlı ve Yavaş Düşünme, (Çev. O. Ç. Deniztekin ve F. N. Deniztekin), Varlık, İstanbul | Önerilen Kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 3 | 1. Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Davranışsal İktisat kavramının anlaşılabilmesi | 3͵4͵7͵9 | 1͵2 |
2 | Dürtme sürecini anlamak | 3͵4͵7͵9 | 1͵2 |
3 | Karar verme sürecini anlamak | 3͵4͵7͵9 | 1͵2 |
4 | İktisat teorisinde insan davranışlarının önemini kavramak | 3͵4͵7͵9 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 6 | 6 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 8 | 8 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |