Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

DAVRANIŞSAL İKTİSAT
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
EKON315 Güz 3 0 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) ECON201 MICROECONOMICS I
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Dr. Tülin TUNÇ DEVECİ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders davranışsal ekonomiye genel bir bakış sağlar. Davranışsal iktisat, bilişsel yetenek, sosyal etkileşim, ahlaki güdülenme ve ekonomik modellemeye duygusal tepkiler hakkında tanımlayıcı olarak doğru varsayımları birleştirir ve bunun insan davranışları ve ekonomik çıktılar üzerindeki etkilerini araştırır.
İçeriği İktisat ve insan davranışlarına dair teoriler ve deneyimler

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Davranışsal İktisat kavramının anlaşılabilmesi
2 Dürtme sürecini anlamak
3 Karar verme sürecini anlamak
4 İktisat teorisinde insan davranışlarının önemini kavramak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Psikolojiye giriş Anlatım - Tartışma
2 İktisat teorisi ve psikoloji Anlatım - Tartışma
3 Davranışsal ekonomi: Temel Kavramlar Anlatım - Tartışma
4 Davranışsal ekonomi: Temel Kavramlar Anlatım - Tartışma
5 Dürtme Teorisi Anlatım - Tartışma
6 Akıldışı insan davranışları Anlatım - Tartışma
7 Hayvansal Güdüler Anlatım - Tartışma
8 Ara Sınav
9 Davranışsal iktisat ve ekonomik kriz Anlatım - Tartışma
10 Sunum Anlatım - Tartışma
11 Sunum Anlatım - Tartışma
12 Sunum Anlatım - Tartışma
13 Sunum Anlatım - Tartışma
14 Sunum Anlatım - Tartışma
15 Genel değerlendirme Anlatım - Tartışma
16 Rapor

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Utku Altunöz (2018), Davranışsal Ekonomi (Nörofinans), Seçkin, Ankara Referans
2 Serpil Aytaç (2009), İnsanı anlama çabası:psikolojiye giriş, Ezgi Kitabevi, Bursa Referans
3 G. A. Akerlof ve R. J. Shiller (2010), Hayvansal Güdüler, (Çev. N. Domaniç ve L. Konyar), Scala Yayıncılık, İstanbul Referans
4 Dan Ariely (2008), Akıldışı Ama Öngörülebilir (Çev. A. Hekimoğlu Gül ve F. Bolat), Optimistkitap, İstanbul Önerilen Kaynak
5 R. H. Thaler ve . R. Sunstein (2008), Dürtme, (Çev. E. Günsel), Pegasus Yayınları, İstabnul Önerilen Kaynak
6 Daneil Kahneman (2011), Hızlı ve Yavaş Düşünme, (Çev. O. Ç. Deniztekin ve F. N. Deniztekin), Varlık, İstanbul Önerilen Kaynak

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 3 1. Ödev

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Davranışsal İktisat kavramının anlaşılabilmesi 3͵4͵7͵9 1͵2
2 Dürtme sürecini anlamak 3͵4͵7͵9 1͵2
3 Karar verme sürecini anlamak 3͵4͵7͵9 1͵2
4 İktisat teorisinde insan davranışlarının önemini kavramak 3͵4͵7͵9 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 6 6
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 8 8
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 15 15
15 Son Sınav 1 1 1
125