Ders Bilgileri
SOSYOLOJİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
EKON181 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd.Doç.Dr.Cemal ALTAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilen genel anlamda sosyolojik kavramları ve özelde de Türkiye toplumunun niteliklerini öğrenmelerini sağlamaktır. |
İçeriği | Sosyoloji kavramı, sosyoloji ile ilgili bazı kavramlar, sosyolojinin tarihsel gelişimi. Nüfus, aile, eğitim, din, kentleşme ve kentlileşme. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sosyoloji kavramının tanımını ve tarihsel gelişimini tanımlar |
2 | Sosyolojiyle ilgili bazı temel kavramları tanımlar |
3 | Sosyolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkilerini tanımlar |
4 | İçinde yaşadıkları toplumun yapısını tanımlar |
5 | Aile kavramını ve aile kavramının önemini tanımlar |
6 | Nüfus kavramını ve Türkiye nüfusunun niteliklerini tanımlar |
7 | Eğitim kavramı ve eğitimin önemini tartışabilir |
8 | Türkiye toplumunu anlayıp analiz edebilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Sosyoloji kavramı ve tarihsel gelişim | Anlatım, tartışma |
2 | Sosyoloji ile ilgili bazı temel kavramlar | Anlatım, tartışma |
3 | Sosyolojinin ilgili olduğu diğer bilim dalları | Anlatım, tartışma |
4 | Sosyolojiye katkısı olan düşünürler | Anlatım, tartışma |
5 | Nüfus | Anlatım, tartışma |
6 | Eğitim | Anlatım, tartışma |
7 | Din | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aile | Anlatım, tartışma |
10 | Kentleşme ve Kentlileşme | Anlatım, tartışma |
11 | Göç | Anlatım, tartışma |
12 | Toplum ve ekonomi | Anlatım, tartışma |
13 | Toplum ve siyaset | Anlatım, tartışma |
14 | Türk toplum yapısının belirli karakteristikleri | Anlatım, tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Özkalp, Enver, (2009), Sosyolojiye Giriş, Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayınları | ||
2 | Bozkurt,Veysel, (2009), Değişen Dünya’da Sosyoloji, Bursa:Ekin Yayınları | ||
3 | Kongar,Emre,(2008),21.Yüzyılda Türkiye, İstanbul:Remzi Kitabevi |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sosyoloji kavramının tanımını ve tarihsel gelişimini tanımlar | 10͵12 | 1͵2 |
2 | Sosyolojiyle ilgili bazı temel kavramları tanımlar | 10͵12 | 1͵2 |
3 | Sosyolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkilerini tanımlar | 10͵12 | 1͵2 |
4 | İçinde yaşadıkları toplumun yapısını tanımlar | 10͵12 | 1͵2 |
5 | Aile kavramını ve aile kavramının önemini tanımlar | 10͵12 | 1͵2 |
6 | Nüfus kavramını ve Türkiye nüfusunun niteliklerini tanımlar | 10͵12 | 1͵2 |
7 | Eğitim kavramı ve eğitimin önemini tartışabilir | 10͵12 | 1͵2 |
8 | Türkiye toplumunu anlayıp analiz edebilir | 10͵12 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 18 | 18 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |