Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

SOSYOLOJİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
EKON181 Güz 3 0 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd.Doç.Dr.Cemal ALTAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı; öğrencilen genel anlamda sosyolojik kavramları ve özelde de Türkiye toplumunun niteliklerini öğrenmelerini sağlamaktır.
İçeriği Sosyoloji kavramı, sosyoloji ile ilgili bazı kavramlar, sosyolojinin tarihsel gelişimi. Nüfus, aile, eğitim, din, kentleşme ve kentlileşme.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Sosyoloji kavramının tanımını ve tarihsel gelişimini tanımlar
2 Sosyolojiyle ilgili bazı temel kavramları tanımlar
3 Sosyolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkilerini tanımlar
4 İçinde yaşadıkları toplumun yapısını tanımlar
5 Aile kavramını ve aile kavramının önemini tanımlar
6 Nüfus kavramını ve Türkiye nüfusunun niteliklerini tanımlar
7 Eğitim kavramı ve eğitimin önemini tartışabilir
8 Türkiye toplumunu anlayıp analiz edebilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sosyoloji kavramı ve tarihsel gelişim Anlatım, tartışma
2 Sosyoloji ile ilgili bazı temel kavramlar Anlatım, tartışma
3 Sosyolojinin ilgili olduğu diğer bilim dalları Anlatım, tartışma
4 Sosyolojiye katkısı olan düşünürler Anlatım, tartışma
5 Nüfus Anlatım, tartışma
6 Eğitim Anlatım, tartışma
7 Din Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Aile Anlatım, tartışma
10 Kentleşme ve Kentlileşme Anlatım, tartışma
11 Göç Anlatım, tartışma
12 Toplum ve ekonomi Anlatım, tartışma
13 Toplum ve siyaset Anlatım, tartışma
14 Türk toplum yapısının belirli karakteristikleri Anlatım, tartışma
15 Genel değerlendirme Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Özkalp, Enver, (2009), Sosyolojiye Giriş, Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yayınları
2 Bozkurt,Veysel, (2009), Değişen Dünya’da Sosyoloji, Bursa:Ekin Yayınları
3 Kongar,Emre,(2008),21.Yüzyılda Türkiye, İstanbul:Remzi Kitabevi

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Sosyoloji kavramının tanımını ve tarihsel gelişimini tanımlar 10͵12 1͵2
2 Sosyolojiyle ilgili bazı temel kavramları tanımlar 10͵12 1͵2
3 Sosyolojinin diğer bilim dallarıyla ilişkilerini tanımlar 10͵12 1͵2
4 İçinde yaşadıkları toplumun yapısını tanımlar 10͵12 1͵2
5 Aile kavramını ve aile kavramının önemini tanımlar 10͵12 1͵2
6 Nüfus kavramını ve Türkiye nüfusunun niteliklerini tanımlar 10͵12 1͵2
7 Eğitim kavramı ve eğitimin önemini tartışabilir 10͵12 1͵2
8 Türkiye toplumunu anlayıp analiz edebilir 10͵12 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 18 18
15 Son Sınav 1 1 1
100