Ders Bilgileri
INTERNATIONAL TRADE | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
ECON441 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | EKON341 ULUSLARARASI İKTİSAT I |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. İlkay YILMAZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilerin, uluslararası ticaretin ülke ekonomisine oynadığı rolü ve etkisini kavramasını amaçlar. |
İçeriği | Dünya ticaretine genel bakış, Ricardo modeli, Çok mallı Ricardo modeli, Heckscher-Ohlin modeli, Standart dış ticaret modeli, Ölçek ekonomileri ve dış ticaret, Aksak rekabet ve dış ticaret, Uluslararası faktör hareketliliği, Dış ticaret politikası araçları, Dış ticaret politikası ve siyasal ekonomi, Gelişmekte olan ülkelerde dış ticaret politikası, Gelişmiş ülkelerde dış ticaret politikası |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Uluslararası ticaretin ülke ekonomilerine nasıl fayda sağladığını gösterebilir ve uluslararası ticarete karşı oluşturulan yaygın yanlış inançların yanlışlığını ortaya koyabilir. |
2 | Uluslararası ticaretin neden ekonomik birimlerden bazılarını olumsuz etkileyebileceğini ve böyle bir durumda dahi uluslararası ticaretin genel olarak ülke ekonomisine fayda sağlayabileceğini anlar. |
3 | Dünya ekonomisinde uluslararası ticaretin rolü ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Tarife, kota, sübvansiyonlar ve gönüllü ihracat kısıtlamalarının uluslararası ticareti, genel olarak ülke refahını ve ülke içindeki farklı grupların refahını nasıl etkilediğini anlar. Dış ticaret politikasının, siyasal ekonomiyle bağlantısının farkına varır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dünya ticaretine genel bakış | Anlatım, tartışma |
2 | Ricardo modeli | Anlatım, problem çözümü |
3 | Çok mallı Ricardo modeli | Anlatım, problem çözümü |
4 | Heckscher-Ohlin modeli | Anlatım, tartışma |
5 | Heckscher-Ohlin modeli | Anlatım, problem çözümü |
6 | Standart dış ticaret modeli | Anlatım, tartışma |
7 | Standart dış ticaret modeli | Anlatım, problem çözümü |
8 | Ara sınav | |
9 | Ölçek ekonomileri ve dış ticaret | Anlatım, tartışma |
10 | Aksak rekabet ve dış ticaret | Anlatım, tartışma |
11 | Uluslararası faktör hareketliliği | Anlatım, tartışma |
12 | Dış ticaret politikası araçları | Anlatım, tartışma |
13 | Dış ticaret politikası ve siyasal ekonomi | Anlatım, tartışma |
14 | Gelişmekte olan ülkelerde dış ticaret politikası | Anlatım, tartışma |
15 | Gelişmiş ülkelerde dış ticaret politikası | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | P. R. Krugman ve M. Obstfeld (2006) International Economics Theory and Policy, Seventh Edition, ABD: Pearson Addison Wesley | ||
2 | J. R. Markusen, J. R. Melvin, W. H. Kaempfer, K. E. Maskus (1995) International Trade: Theory and Evidence, ABD: Mc Graw Hill | ||
3 | Russell Roberts (2000) “The Choice: A Fable Of Free Trade And Protection”, ABD: Prentice Hall |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası ticaretin ülke ekonomilerine nasıl fayda sağladığını gösterebilir ve uluslararası ticarete karşı oluşturulan yaygın yanlış inançların yanlışlığını ortaya koyabilir. | 1͵2͵11 | 1͵2 |
2 | Uluslararası ticaretin neden ekonomik birimlerden bazılarını olumsuz etkileyebileceğini ve böyle bir durumda dahi uluslararası ticaretin genel olarak ülke ekonomisine fayda sağlayabileceğini anlar. | 1͵2͵11 | 1͵2 |
3 | Dünya ekonomisinde uluslararası ticaretin rolü ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | 1͵2͵11 | 1͵2 |
4 | Tarife, kota, sübvansiyonlar ve gönüllü ihracat kısıtlamalarının uluslararası ticareti, genel olarak ülke refahını ve ülke içindeki farklı grupların refahını nasıl etkilediğini anlar. Dış ticaret politikasının, siyasal ekonomiyle bağlantısının farkına varır. | 1͵2͵7͵11 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 18 | 18 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
125 |