Ders Bilgileri
APPLIED ECONOMETRICS | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
ECON403 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Süleyman Değirmen |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Ekonometri dersi, iktisat derslerinin uygulanmasında önemli bir destek oluşturmaktadır. Bu bağlamda dersin kendi bilimsel çerçevesi ve jargonu teorik olarak gelişmiştir. Teorik altyapı yanında uygulamayla ilgili destekleyici bir dersin bulunması, bilimsel çalışmalarda kullanılan ekonometri yöntemlerinin değerlendirilmesi açısından yararlı olacaktır. |
İçeriği | İktisat ve ekonometri içerikli bilimsel çalışmalarda; Doğrusal regresyon modeli, basit ve çoklu regresyon tekniklerinin uygulamaları, veri sorunları, model tanımlama hataları, parametre belirleme sorunu, doğrusal olmayan regresyon, eşanlı denklem sistemleri, sınırlı bağımlı değiskenli modeller, zaman serisi modelleri, durağan olmayan seriler ve otokorelasyon, panel verilerinin kullanımı. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İktisat teorisindeki varsayımları kantitatif olarak ele alır |
2 | İleri düzeyde tahmin ve öngörülerde bulunur |
3 | Değişik test teknikleri uygular |
4 | Bilgisayar programlarının kullanımını ele alır |
5 | Gerekli analiz ve yorumları alternatifli olarak ele alır |
6 | Testlerin isabetliliğini test eder, politika üretir ve yönlendirici yorumlarda bulunur |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ekonometri yazılımları, paket programları ve özellikleri, | anlatım, tartısma |
2 | Doğrusal regresyon modeli uygulamaları, | anlatım, tartısma |
3 | Basit ve çoklu regresyon tekniklerinin uygulamaları, | anlatım, tartısma |
4 | Veri sorunları, küresel olmayan hatalar, parametre belirleme sorunu, model kurma hataları | anlatım, tartısma |
5 | En Küçük Kareler Yöntemi varsayımlarından sapmaların dikkate alındığı çalışmalar (Otokorelasyon, Değişen Varyans vs.) | anlatım, tartısma |
6 | Doğrusal olmayan regresyon, | anlatım, tartısma |
7 | Eşanlı denklem sistemleri, | anlatım, tartısma |
8 | Sınırlı bağımlı değiskenli modeller (Logit ve Probit Modelleri), | anlatım, tartısma |
9 | Zaman serisi modelleri (1. Hft): Durağanlık ve Nedensellik, | anlatım, tartısma |
10 | Zaman serisi modelleri (2. Hft): Durağanlık ve Eşbütünleşme, | anlatım, tartısma |
11 | Durağan olmayan seriler ve otokorelasyon, | anlatım, tartısma |
12 | Panel verilerinin kullanımı (Eşbütünleşmesiz), | anlatım, tartısma |
13 | Panel durağanlık ve eşbütünleşme modelleri, | anlatım, tartısma |
14 | Bilimsel bir çalışmanın oluşturulmasında ekonometrik uygulamanın konumlandırılması, | anlatım, tartısma |
15 | genel değerlendirme ve sonuç. | anlatım, tartısma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Financial Econometrics – With Eviews, | Kozhan, Roman (2009),Ventus Publishing ApS. | referans |
2 | Applied Econometric Time Series, | Enders, Walter (1995), John Wiley and Sons, USA. | referans |
3 | Temel Ekonometri, | Gujarati, Damodar N. (1999),Çev. Ümit Şenesen&Gülay Günlük Şenesen, Literatür Yayıncılık, İstanbul. | referans |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.6 | 1 | 1. Ara Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İktisat teorisindeki varsayımları kantitatif olarak ele alır | 1͵2͵3͵4͵7͵9͵10͵12 | 1͵2 |
2 | İleri düzeyde tahmin ve öngörülerde bulunur | 1͵2͵3͵4͵7͵8͵9 | 1͵2 |
3 | Değişik test teknikleri uygular | 4͵6͵7 | 1͵2 |
4 | Bilgisayar programlarının kullanımını ele alır | 7͵9͵10 | 1͵2 |
5 | Gerekli analiz ve yorumları alternatifli olarak ele alır | 2͵3͵4͵7͵9 | 1͵2 |
6 | Testlerin isabetliliğini test eder, politika üretir ve yönlendirici yorumlarda bulunur | 1͵5͵6͵7͵9 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
7 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
125 |