Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

PRINCIPLES OF MARKETING
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ECON472 Bahar 3 0 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Mehmet İsmail YAĞCI
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders pazarlamaya genel bir bakış sunmakta ve pazarlama hedeflerine ulaşmak için dışsal ve içsel pazarlama strateji ve taktiklerinin nasıl geliştirileceği konusuna odaklanmaktadır. Misyon odaklı örgütlerde uygulanabilecek pazarlama yaklaşımlarına ve tekniklerine özel önem verilmektedir.
İçeriği Konular; pazarlama etkinliklerinin genel amacını, pazarlama düşüncesinin gelişmesini, pazarlama karması ve ilgili kararları, pazarlamanın dışsal ve içsel çevresini kapsamaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Temel pazarlama ilkelerini, kavramlarını ve terminolojisini tanımlar..
2 Firma için pazar yaklaşımının önemini tanımlar.
3 Pazarlama stratejisi geliştirmede planlama yapabilir.
4 Pazarlama planı yapılırken çevresel faktörleri inceleyebilme.
5 Pazarlama karmasını oluşturan elemanları detaylarını tanımlar.
6 Tüketici yönlü pazarlama stratejisi geliştirebilme.
7 Etik ve sosyal sorumluluk anlayışını açıklar.
8 Tüketici tercihlerinin homojenleşmesinin nedenlerini analiz eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamaya giriş Anlatım, tartışma
2 Stratejik planlama Anlatım, tartışma
3 Pazarlama çevresi ve küresel pazarlama Anlatım, tartışma
4 Etik ve sosyal sorumluluk; pazarlama araştırması Anlatım, tartışma
5 Tüketici davranışları ve karar verme Anlatım, tartışma
6 Örgütsel pazarlar ve satın alma Anlatım, tartışma
7 Pazar hedeflemesi ve segmentasyonu Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Ürün Anlatım, tartışma
10 Hizmet ve KAGÖ pazarlaması Anlatım, tartışma
11 Pazarlama kanalı ve dağıtım Anlatım, tartışma
12 Tutundurma Anlatım, tartışma
13 Reklam ve halkla ilişkiler Anlatım, tartışma
14 Satış geliştirme ve kişisel satış Anlatım, tartışma
15 Fiyatlama Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Serap Çabuk ve Mehmet İsmail Yağcı, Nobel Kitabevi, 2003.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Temel pazarlama ilkelerini, kavramlarını ve terminolojisini tanımlar.. 5͵8͵9͵10 1͵2
2 Firma için pazar yaklaşımının önemini tanımlar. 1͵2͵6͵7 1͵2
3 Pazarlama stratejisi geliştirmede planlama yapabilir. 1͵2͵8͵9 1͵2
4 Pazarlama planı yapılırken çevresel faktörleri inceleyebilme. 1͵2͵3͵6͵7͵9 1͵2
5 Pazarlama karmasını oluşturan elemanları detaylarını tanımlar. 1͵2͵6͵7͵10 1͵2
6 Tüketici yönlü pazarlama stratejisi geliştirebilme. 2͵3͵6͵7͵8͵10 1͵2
7 Etik ve sosyal sorumluluk anlayışını açıklar. 1͵2͵4 1͵2
8 Tüketici tercihlerinin homojenleşmesinin nedenlerini analiz eder. 7 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 14 1 14
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 5 5
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
15 Son Sınav 1 1 1
125