Ders Bilgileri
TARIM EKONOMİSİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
EKON313 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Erkan AKTAŞ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Tarım sektörünü ekonomik olarak değerlendirerek, Türkiye’de ve Dünyada tarım sektörünün yapısı ve uygulanan tarımsal politikaları değerlendirmek bu dersin temel amacıdır. |
İçeriği | Tarım Ekonomisi ilgili temel kavramlar, tarımsal yapı ve gelişmeler, tarım sektörünün özellikleri, Türkiye'de tarım sektörün yapısı, kırsal kalkınma politikaları, tarım ekonomisinde analitik konular, hükümetlerin tarım politikalarının analizleri, Dünya ve Türkiye’de tarımsal ticaret politikalarının gelişimi ve tarımla ilgili diğer konuları içermektedir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Tarımsal ekonomi ile ilgili tüketim, ticaret ve istihdamı tartışabilme. |
2 | Toprak reformu, tarımsal kooperatifler ve tarımda makinalaşma ile ilgili bilgi gösterebilme. |
3 | Tarım sektöründeki güncel konuları ekonomik bakış açısıyla inceleyebilme. |
4 | Tarımsal ürünler üretim, tüketim, dış ticareti konularında dönem ödevi yazabilme ve bunu özet olarak anlatabilme. |
5 | Tarımsal üretim ve tüketim fonksiyonlarını açıklayabilme ve tartışabilme. |
6 | Tarımın Türkiye’deki ekonomik etkilerini belirleyebilme ve tartışabilme. |
7 | Tarım ürünleri için arz, talep ve gelir esneklikleri ve tüketici davranışlarını tartışabilme. |
8 | Tarımsal ürün pazarına devlet müdahalesini tartışabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Tarım ekonomis ile ilgili kavramlar | |
3 | İktisadi Kalkınmada tarımsal Sektörün Önemi | |
4 | İktisadi Kalkınmada tarımsal Sektörün Önemi | |
5 | Tarımsal Destekleme Politikaları | |
6 | Tarımsal Destekleme Politikaları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Tarımda Makineleşme ve Teknoloji Kullanımı | |
9 | Türkiye’de Tarımsal Üretim ve Tarımsal Dış Ticaret | |
10 | Türkiye’de Tarımsal Destekleme Politikaları | |
11 | Türkiye’de Tarımsal Destekleme Politikaları | |
12 | Dünya Tarım Sektörü ve Tarımsal Üretim | |
13 | Dünya Tarım Sektörü ve Tarımsal Üretim | |
14 | Avrupa Birliği’nde Tarımsal Yapı, Tarımsal Üretim ve Tarımsal Politikalar | |
15 | Türkiye Tarımı ile ilgili Makro Ekonomik Göstergeler | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Rıdvan KARACAN, Bahar BURTAN DOĞAN,Seyfettin ERDOĞAN ,İbrahim Güran YUMUŞAK, Rengin AK,Sema YILMAZ GEN, Armağan TÜRK, Hamza ATEŞ (2012). Tarım Ekonomisi ve tarımsal Politikalar. T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2717.ACIKĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1680 | ||
2 | Zeynel Dinler (2009). Tarı Ekonomisi. Ekin Kitabevi yayınları. | ||
3 | İ. Hakkı İnan 2001. Tarım Ekonomisi ve İşletmeciliği. Hasad yayıncılık |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal ekonomi ile ilgili tüketim, ticaret ve istihdamı tartışabilme. | 2͵4͵8 | 1͵2 |
2 | Toprak reformu, tarımsal kooperatifler ve tarımda makinalaşma ile ilgili bilgi gösterebilme. | 4 | 1͵2 |
3 | Tarım sektöründeki güncel konuları ekonomik bakış açısıyla inceleyebilme. | 4 | 1͵2 |
4 | Tarımsal ürünler üretim, tüketim, dış ticareti konularında dönem ödevi yazabilme ve bunu özet olarak anlatabilme. | 2͵4͵8 | 2 |
5 | Tarımsal üretim ve tüketim fonksiyonlarını açıklayabilme ve tartışabilme. | 2͵4 | 2 |
6 | Tarımın Türkiye’deki ekonomik etkilerini belirleyebilme ve tartışabilme. | 4 | 2 |
7 | Tarım ürünleri için arz, talep ve gelir esneklikleri ve tüketici davranışlarını tartışabilme. | 2͵4 | 1͵2 |
8 | Tarımsal ürün pazarına devlet müdahalesini tartışabilme. | 2͵4͵8 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 18 | 18 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
125 |