Ders Bilgileri
MATHEMATICAL ECONOMICS I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
ECON211 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | ECON 112 Mathematics for Economists II |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. İlkay YILMAZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Matematiksel iktisat dersinin amacı öğrenciye lisans düzeyi iktisadi analizlerde ihtiyaç duyduğu matematiksel araçları tanıtmaktır. İktisadi problemleri matematiksel olarak ifade edebilme becerisini geliştirmek ve öğrencinin diğer iktisat derslerinde karşılaşacağı statik ve dinamik modelleri ve çözümlerini benimsetmektir. |
İçeriği | İktisadi ilişkilerin matematiksel gösterimi, statik denge modelleri, matris cebiri, matris formunda doğrusal iktisadi modeller ve uygulamaları, türev ve iktisadi uygulamaları, tek değişkenli fonksiyonların maksimizasyon ve minimizasyonu ile iktisadi uygulamaları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | 1. İktisadi analiz ve fikirleri sözel, grafiksel ve matematiksel olarak ifade edebildiğini gösterir. |
2 | 2. Ekonomik değişkenler arasındaki farklılıkları bilir ve bu değişkenler arasındaki ilişkileri ayırt edebilir. |
3 | 3. Ekonomik problemlerin çözümünde uygun teknikleri belirler, seçer ve uygular. |
4 | 4. Matematiksel ve grafiksel teknikleri uygun şekilde uygulayabilir. |
5 | 5. Karmaşık iktisadi problemleri analiz edebilir ve uygun çözümler önerebilir. |
6 | 6. Nasıl mantıklı akıl yürütme ve analitik çalışma yapacağını kavrar. |
7 | 7. Statik ve dinamik analiz arasındaki farkları kavrayıp uygulamalar yapabilecektir |
8 | 8. Ekonomik hayata ilişkin modelleri matematiksel olarak açıklayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Matematiksel iktisada giriş ve grafik kullanımı | konu anlatımı tartışma |
2 | Tek değişkenli fonksiyonlar ve türev | konu anlatımı tartışma |
3 | Türev ve iktisadi uygulamaları | konu anlatımı, örnekler ve alıştırmalar |
4 | Tek değişkenli fonksiyonlarda optimizasyon ve karşılaştırmalı statik ve | konu anlatımı, örnekler ve alıştırmalar |
5 | Tek değişkenli fonksiyonlarda optimizasyon ve iktisadi uygulamaları | konu anlatımı, örnekler ve alıştırmalar |
6 | Tek değişkenli fonksiyonlarda optimizasyon uygulamaları: kar, gelir, maliyet maksimizasyonu veya minimizasyonu | konu anlatımı, örnekler ve alıştırmalar |
7 | Doğrusal cebir ve matris işlemleri | konu anlatımı, örnekler ve alıştırmalar |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav |
9 | Çok değişkenli fonksiyonlarda türev | konu anlatımı, örnekler ve alıştırmalar |
10 | Çok değişkenli fonksiyon uygulamaları: Üretim ve fayda fonksiyonları | konu anlatımı, örnekler ve alıştırmalar |
11 | İktisadi uygulamalar: arz-talep modeli diğer makro modeller | konu anlatımı, örnekler ve alıştırmalar |
12 | Çok değişkenli fonksiyonlarda optimizasyon ve uygulamaları | konu anlatımı, örnekler ve alıştırmalar |
13 | Integral: belirsiz integral | konu anlatımı, örnekler ve alıştırmalar |
14 | Belirli integral | konu anlatımı, örnekler ve alıştırmalar |
15 | İntegral ve iktisadi uygulamaları | konu anlatımı, örnekler ve alıştırmalar |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ders Kitabı | Dowling, Edward. T., Introduction to Mathematical Economics, McGraw | Temel Kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | 1. İktisadi analiz ve fikirleri sözel, grafiksel ve matematiksel olarak ifade edebildiğini gösterir. | 4͵7͵9 | 1͵2͵4 |
2 | 2. Ekonomik değişkenler arasındaki farklılıkları bilir ve bu değişkenler arasındaki ilişkileri ayırt edebilir. | 7͵9 | 1͵2͵4 |
3 | 3. Ekonomik problemlerin çözümünde uygun teknikleri belirler, seçer ve uygular. | 7͵9 | 1͵2͵4 |
4 | 4. Matematiksel ve grafiksel teknikleri uygun şekilde uygulayabilir. | 7͵9͵10 | 1͵2͵4 |
5 | 5. Karmaşık iktisadi problemleri analiz edebilir ve uygun çözümler önerebilir. | 6͵7͵9͵10 | 1͵3͵4 |
6 | 6. Nasıl mantıklı akıl yürütme ve analitik çalışma yapacağını kavrar. | 2͵7͵9 | 1͵2͵3͵4 |
7 | 7. Statik ve dinamik analiz arasındaki farkları kavrayıp uygulamalar yapabilecektir | 7͵9 | 1͵2͵3͵4 |
8 | 8. Ekonomik hayata ilişkin modelleri matematiksel olarak açıklayabilir. | 3͵7͵9͵10 | 1͵2͵3͵4 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 1 | 1 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |