Ders Bilgileri
AVRUPA BİRLİĞİ VE ULUSLARARASI ENTEGRASYONLAR | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
EKON445 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Ebru ARICIOĞLU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Ülkeler neden entegrasyon oluştururlar ve bunun ülke ekonomileri açısından önemi nedir sorusunun cevaplanması ve bu çerçevede AB\'nin analiz edilmesidir. |
İçeriği | Bu derste, uluslararası entegrasyon türleri ve gümrük birliği, gümrük birliğinin mal hareketleri üzerindeki statik ve dinamik etkileri ve bir entegrasyon örneği olan Avrupa Birliği ele alınmaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Ekonomik birleşmelerin neden ve nasıl gerçekleştirildiğini kuramsal olarak analiz edebilir. |
2 | Ekonomik birleşmelere ilişkin farklı yaklaşımları yorumlayabilir. |
3 | Ekonomik birleşmelerin birliğe dahil olan ülke ve diğer üye ülke ekonomilerine etkisini analiz edebilir. |
4 | Ekonomik birleşmelerin dünya ekonomisine etkisini yorumlayabilir. |
5 | Dünya ekonomisi içinde küresel ve bölgesel eğilimleri açıklayabilir. |
6 | AB\' nin kurumsal yapısını ve karar alma sürecini irdeleyebilir. |
7 | AB-Türkiye ilişkilerinin geçirdiği aşamaları inceleyerek, ilişkilerin geleceğine dair öngörüde bulunabilir. |
8 | AB\' nin hem Türkiye hem de dünya ekonomisi açısından ne ifade ettiğini analiz edebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Uluslararası entegrasyon ve gümrük birliği | Anlatım |
2 | Gümrük birliğinin mal hareketleri üzerindeki etkileri: Statik etkiler | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Gümrük birliğinin mal hareketleri üzerindeki etkileri: Statik etkiler | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | GB'nin faktör hareketleri ve dış ticaret hadleri üzerindeki etkileri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | GB'nin dinamik etkileri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | AB: Öğrenci seminerleri: AKÇT'den AB\'ye giden süreç ve AB\'nin organları | Sunum, seminer |
7 | AB: Öğrenci seminerleri: Avrupa para sistemi, ekonomik ve parasal birlik | Sunum, seminer |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav |
9 | AB: Öğrenci seminerleri: AB bütçesi ve AB ortak politikaları | Sunum, seminer |
10 | AB: Öğrenci seminerleri: AB ortak politikaları | Sunum, seminer |
11 | AB: Öğrenci seminerleri: Avrupa Yatırım Bankası | Sunum, seminer |
12 | AB: Öğrenci seminerleri: Türkiye-AB İlişkileri | Sunum, seminer |
13 | AB: Öğrenci seminerleri: Türkiye-AB İlişkileri | Sunum, seminer |
14 | AB: Öğrenci seminerleri: Türkiye-AB İlişkileri | Sunum, seminer |
15 | AB: Öğrenci seminerleri: Türkiye-AB İlişkileri, Son Uygulama | Sunum, seminer |
16 | Son Sınav | Yazılı Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Emin ERTÜRK, Ekonomik Entegrasyon Teorisi ve Türkiye\'nin İçinde Bulunduğu Entegrasyonlar, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa, 1993. | ||
2 | Rıdvan KARLUK, Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınevi, 9.Baskı, İstanbul, 2007. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.4 | 4 | 1. Son Uygulama |
3 | 0.2 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Ekonomik birleşmelerin neden ve nasıl gerçekleştirildiğini kuramsal olarak analiz edebilir. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵9͵11 | 1͵2͵3 |
2 | Ekonomik birleşmelere ilişkin farklı yaklaşımları yorumlayabilir. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵8͵9͵11 | 1͵2͵3 |
3 | Ekonomik birleşmelerin birliğe dahil olan ülke ve diğer üye ülke ekonomilerine etkisini analiz edebilir. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵8͵9͵11 | 1͵2͵3 |
4 | Ekonomik birleşmelerin dünya ekonomisine etkisini yorumlayabilir. | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵8͵9͵11 | 1͵2͵3 |
5 | Dünya ekonomisi içinde küresel ve bölgesel eğilimleri açıklayabilir. | 3͵4͵5͵6͵9͵11 | 1͵2͵3 |
6 | AB\' nin kurumsal yapısını ve karar alma sürecini irdeleyebilir. | 3͵4͵5͵6͵9͵10͵11 | 1͵2͵3 |
7 | AB-Türkiye ilişkilerinin geçirdiği aşamaları inceleyerek, ilişkilerin geleceğine dair öngörüde bulunabilir. | 3͵4͵5͵6͵9͵10͵11 | 1͵2͵3 |
8 | AB\' nin hem Türkiye hem de dünya ekonomisi açısından ne ifade ettiğini analiz edebilir. | 3͵4͵5͵6͵9͵10͵11 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 1 | 33 | 33 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |