Ders Bilgileri
MATHEMATICAL ECONOMICS II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
ECON212 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | MATHEMATICAL ECONOMICS I |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. İlkay YILMAZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Matematiksel iktisat dersinin amacı öğrenciye lisans düzeyi iktisadi analizlerde ihtiyaç duyduğu matematiksel araçları tanıtmaktır. İktisadi problemleri matematiksel olarak ifade edebilme becerisini geliştirmek ve öğrencinin diğer iktisat derslerinde karşılaşacağı matematiksel modelleri ve çözümlerini benimsetmektir. |
İçeriği | Fonksiyonların maksimizasyon ve minimizasyonu ve iktisadi uygulamaları, Çok değişkenli fonksiyonlarda optimizasyon ve iktisadi uygulamaları, integral ve iktisadi uygulamaları. Kısıtlı optimizasyon ve iktisadi uygulamaları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İktisadi analiz ve fikirleri sözel, grafiksel ve matematiksel olarak ifade edebildiğini gösterir. |
2 | Ekonomik değişkenler arasındaki farklılıkları bilir ve bu değişkenler arasındaki ilişkileri ayırd edebilir. |
3 | Ekonomik problemlerin çözümünde uygun teknikleri belirler, seçer ve uygular. |
4 | Matematiksel ve grafiksel teknikleri uygun şekilde uygulayabilir. |
5 | Karmaşık iktisadi problemleri analiz edebilir ve uygun çözümler önerebilir. |
6 | Nasıl mantıklı akıl yürütme ve analitik çalışma yapacağını kavrar. |
7 | Statik ve dinamik analiz arasındaki farkları kavrayıp uygulamalar yapabilecektir. |
8 | Ekonomik hayata ilişkin modelleri matematiksel olarak açıklayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Basit optimizasyon ve iktisadi uygulamaları | Konu anlatımı ve problem çözümü |
2 | Çok değişkenli optimizasyon ve örnek çözümler | Konu anlatımı ve problem çözümü |
3 | Çok değişkenli fonksiyonlarda kısıtsız optimizasyon | Konu anlatımı ve problem çözümü |
4 | Çok değişkenli fonksiyonlarda kısıtlı optimizasyon | Konu anlatımı ve problem çözümü |
5 | Kısıtsız ve kısıtlı optimizasyonun iktisadi uygulamaları | Konu anlatımı ve problem çözümü |
6 | Üssel ve Logaritmik fonksiyonlar | Konu anlatımı ve problem çözümü |
7 | Üssel ve logaritmik fonksiyonların iktisadi uygulamaları | Konu anlatımı ve problem çözümü |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav |
9 | Üssel ve Logaritmik fonksiyonlarda türev ve iktisadi uygulamaları | Konu anlatımı ve problem çözümü |
10 | Basit integral Kavramı | Konu anlatımı ve problem çözümü |
11 | Belirsiz integral | Konu anlatımı ve problem çözümü |
12 | Belirli integral | Konu anlatımı ve problem çözümü |
13 | Differansiyel Denklemler | Konu anlatımı ve problem çözümü |
14 | Diferansiyel denklemler (devam) | Konu anlatımı ve problem çözümü |
15 | Fark denklemleri | Konu anlatımı ve problem çözümü |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ders Kitabı | Dowling, Edward T., Introduction to Mathematical Economics, McGraw Hill1992. Schaum's Outline Series. | Temel Kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İktisadi analiz ve fikirleri sözel, grafiksel ve matematiksel olarak ifade edebildiğini gösterir. | 4͵7͵9 | 1͵2͵4 |
2 | Ekonomik değişkenler arasındaki farklılıkları bilir ve bu değişkenler arasındaki ilişkileri ayırd edebilir. | 7͵9 | 1͵2͵4 |
3 | Ekonomik problemlerin çözümünde uygun teknikleri belirler, seçer ve uygular. | 7͵9 | 1͵2͵3͵4 |
4 | Matematiksel ve grafiksel teknikleri uygun şekilde uygulayabilir. | 7͵9͵10 | 1͵2͵3͵4 |
5 | Karmaşık iktisadi problemleri analiz edebilir ve uygun çözümler önerebilir. | 6͵7͵9͵10 | 1͵2͵3͵4 |
6 | Nasıl mantıklı akıl yürütme ve analitik çalışma yapacağını kavrar. | 2͵6͵7͵9͵10 | 2͵3 |
7 | Statik ve dinamik analiz arasındaki farkları kavrayıp uygulamalar yapabilecektir. | 7͵9 | 1͵2͵3͵4 |
8 | Ekonomik hayata ilişkin modelleri matematiksel olarak açıklayabilir. | 3͵7͵9͵10 | 1͵2͵3͵4 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 6 | 6 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
100 |