Ders Bilgileri
İKTİSADİ KALKINMA | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
EKON444 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Dr. Tülin TUNÇ DEVECİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin asıl amacı, öğrencilerin farklı ülke ve ülke gruplarının sosyo ekonomik yapıları üzerindeki bilgilerini geliştirmektir. |
İçeriği | Kalkınma ekonomisinin gelişimi, gelişmişlik kriterleri, ülkelerin sınıflandırması, az gelişmiş ülkelerin profili, kalkınma teorileri, kalkınma stratejileri, kalkınmanın finansmanı, kalkınma örnekleri, küreselleşme ve kalkınma ilişkisi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Kalkınma ekonomisi modellerini listeleyebilecektir |
2 | Modelleri irdeleyebilecektir |
3 | Modellerin uygulanabilirliğini tetkik edebilecektir |
4 | Modellerin sonuçlarını yorumlayabilecektir |
5 | Modellerle ilgili politika önerileri oluşturabilecektir |
6 | Büyüme krizleri ve bu krizlerin yol açtığı kalkınma sorunlarının çözüm önerilerini açıklar |
7 | Küresel sürecin algılama becerisi ve bu sürecin ortaya çıkardığı temel sorunları analiz edebilir |
8 | Azgelişmişlik teorilerini farklı bakış açılarıyla açıklayabilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Kalkınma ekonomisine giriş | Anlatım, tartısma |
2 | Kalkınmanın ölçülmesi:İnsani gelişme indeks | Anlatım, tartısma |
3 | Kalkınmanın ölçülmesi:İnsani gelişme indeks | Anlatım, tartısma |
4 | Nüfus ve kalkınma | Anlatım, tartısma |
5 | Göç:Harris-Todaro model | Anlatım, tartısma |
6 | Yapısal dönüşüm modeli-Arthur Lewis, gelişme aşamaları modeli-Rostow | Anlatım, tartısma |
7 | O-Ring Modeli:Kreme | Anlatım, tartısma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fakirliğin Kısır Döngüsü modeli:Nurkse | Anlatım, tartısma |
10 | Sürdürülebilir kalkınma:Küresel ısınma | Anlatım, tartısma |
11 | Tarım ve kalkınma | Anlatım, tartısma |
12 | Gelir dağılımı ve kalkınma | Anlatım, tartısma |
13 | Faktör donatımı | Anlatım, tartısma |
14 | Faktör donatımı | Anlatım, tartısma |
15 | Kültür | Anlatım, tartısma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Muhtesem Kaynak, 2007, Kalkinma Iktisadi, Ankara: Gazi Kitabevi | Referans | |
2 | Sami Taban ve Muhsin Kar, 2004, Kalkinma Ekonomisi: Secme Konular, Bursa: Ekin Kitabevi | ||
3 | Todaro, Michael P. and Smith, Stephen C.2006; Economic Development, Pearson, USA | ||
4 | Weil, David N. 2005; Economic Growth, Boston: Addison-Wesley, USA |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Kalkınma ekonomisi modellerini listeleyebilecektir | 1͵2 | 1͵2 |
2 | Modelleri irdeleyebilecektir | 4͵5͵7 | 1͵2 |
3 | Modellerin uygulanabilirliğini tetkik edebilecektir | 7͵8 | 1͵2 |
4 | Modellerin sonuçlarını yorumlayabilecektir | 9 | 1͵2 |
5 | Modellerle ilgili politika önerileri oluşturabilecektir | 7͵10 | 1͵2 |
6 | Büyüme krizleri ve bu krizlerin yol açtığı kalkınma sorunlarının çözüm önerilerini açıklar | 11 | 1͵2 |
7 | Küresel sürecin algılama becerisi ve bu sürecin ortaya çıkardığı temel sorunları analiz edebilir | 10͵11 | 1͵2 |
8 | Azgelişmişlik teorilerini farklı bakış açılarıyla açıklayabilir | 8͵9 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 18 | 18 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
125 |