Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

İKTİSAT KURAMLARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
EKON406 Bahar 3 0 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç. Dr. İlkay Yılmaz
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilerin, 20. yüzyılda etkili olan ve günümüzde de etkisini sürdüren temel iktisadi kuramlar konusunda bilgi edinmelerini amaçlar.
İçeriği Keynesyen iktisat, Avusturya iktisat Okulu, Kurumsal İktisat, Davranışsal İktisat.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Keynesyen iktisat konusunda derinlemesine bilgi sahibi olur.
2 Avusturya İktisat Okulu konusunda derinlemesine bilgi sahibi olur.
4 Davranışsal iktisat konusunda derinlemesine bilgi sahibi olur.
3 Kurumsal iktisat konusunda derinlemesine bilgi sahibi olur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Keynesyen İktisadın ortaya çıktığı dönem Anlatım, tartışma
2 Keynesyen iktisadın temel ilkeleri ve varsayımları, Keynesyen iktisat politikaları Anlatım, tartışma
3 Keynesyen iktisada yöneltilen eleştiriler Anlatım, tartışma
4 Avusturya iktisat okulunun tarihçesi Anlatım, tartışma
5 Ludwig von Mises hayatı ve iktisada katkısı Anlatım, tartışma
6 Friedrich August von Hayek'in özgürlük anlayışı Anlatım, tartışma
7 Hayek'in spontane toplumsal düzen fikri Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Hayek'in sosyalizmi eleştirisi Anlatım, tartışma
10 Hayek'in sosyal adalet kavramını eleştirisi Anlatım, tartışma
11 Kurumsal iktisadın tarihçesi ve "eski kurumsal iktisat" Anlatım, tartışma
12 "Yeni kurumsal iktisat" Anlatım, tartışma
13 Davranışsal iktisadın tarihçesi Anlatım, tartışma
14 Daniel Kahneman'ın davranışsal iktisada katkısı Anlatım, tartışma
15 Davranışsal iktisada yöneltilen eleştiriler Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
2 Roger E. Backhouse Bradley W. Bateman (2008) Keynes, Çeviren: Müfit Günay, Ankara: Dost Yayınları.
3 Yilmaz, I. (2010) "Friedrich August von Hayek," 1900’den Günümüze Büyük Düşünürler İkinci Cilt, ed. Ç. Veysal, Etik Yayınları, pp. 449-515.
4 Daniel Kahneman (2015) Hızlı ve Yavaş Düşünme, Varlık Yayınları.
4 Eyüp Özveren (2007) Kurumsal İktisat, İmge Yayınları

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Keynesyen iktisat konusunda derinlemesine bilgi sahibi olur. 2͵8 1͵2
2 Avusturya İktisat Okulu konusunda derinlemesine bilgi sahibi olur. 2͵8 1͵2
4 Davranışsal iktisat konusunda derinlemesine bilgi sahibi olur. 2͵8 1͵2
3 Kurumsal iktisat konusunda derinlemesine bilgi sahibi olur. 2͵8 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 18 18
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 20 20
15 Son Sınav 1 2 2
125