Ders Bilgileri
İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİ II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
EKON312 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. İlkay YILMAZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Ders, iktisat teorisindeki gelişmelerin düşünsel ve teorik temellerini sistematik biçimde çeşitli düşünce okullarına ve akımlarına göre incelemek; öğrencilerin lisans eğitimleri boyunca aldıkları iktisadi bilgilerinin yerleşmesine katkı sağlamaktır. Bu ders güz döneminde verilen İktisadi Düşünceler Tarihi I dersinin devamı niteliğindedir. |
İçeriği | Neo klasik iktisadi düşünce, 20. yüzyılın ilk yarısındaki iktisadi düşünce, kurumcu iktisat okulu, Keynesyen iktisat okulu, 20. yüzyılın ikinci yarısındaki iktisadi düşünce, paracı okul, arz yönlü iktisat, Heteredoks Teori, Yeni klasik teori, anayasal iktisat okulu. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İktisadi düşüncenin yöntemini ve temel kavramlarını tanımlar. |
2 | Farklı İktisatçıların yaşamları ve ortamları tanımlar. |
3 | İktisadi düşüncelerin gelişimini tanımlar. |
4 | Farklı iktisatçıların görüşlerini karşılaştırabilir. |
5 | İktisadi okulların ana temalarını tanımlayabilir ve tartışabilir. |
6 | Farklı iktisadi düşünceler arasındaki ilişkileri analiz edebilir |
7 | İktisadi teoriler ile iktisat okulları arasındaki ilişkileri tanımlar. |
8 | İktisadi okulların birbirleriyle bağlantısını kurabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Neo-Klasik iktisadi düşünce: Geliştiği ortam, temel özellikleri ve öncüleri, Marjinal Fayda teorisi ve W. S. Jevons | Anlatım, tartışma |
2 | Lozan Okulu; L. Walras Ve V. Pareto | Anlatım, tartışma |
3 | Avusturya Okulu: K. Menger Ve E. Böhm Bawerk | Anlatım, tartışma |
4 | Cambridge Okulu; A. Marshall Ve A. C. Pigou | Anlatım, tartışma |
5 | 20.Yüzyılda Mikro İktisatta Gelişmeler: Eksik Rekabet Teorileri; P. Sraffa, E. H. Camberlin | Anlatım, tartışma |
6 | Tekelci Rekabet Teorisi; J Robinson | Anlatım, tartışma |
7 | Kurumcu İktisat; T. Veblen, J. M. Clark, G. Myrdal Ve J. K. Galbraith | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Keynesyen Devrim: Modern makro ekonomiye geçiş; J. M. Keynes | Anlatım, tartışma |
10 | Neo ve Post Keynesyen İktisat | Anlatım, tartışma |
11 | Keynesyen İktisada Eleştiriler: Paracı Teori (Monetarist Teori ); M. Friedman, Arz Yönlü İktisat Ve A. Laffer | Anlatım, tartışma |
12 | Heteredoks Teori: Radikal İktisat | Anlatım, tartışma |
13 | Rasyonel Beklentiler Teorisi ve Yeni Klasik Makro Teori | Anlatım, tartışma |
14 | Evrimci İktisat Teorisi | Anlatım, tartışma |
15 | Toplumsal Tercih Teorisi ve Anayasal İktisat; J. M. Buchanan F. A. Hayek | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Gülten Kazgan (2000), İktisadi Düşünce veya Politik İktisadın Evrimi, Remzi Kitabevi, İstanbul. | Önerilen Kaynak | |
2 | Vural F. Savaş (2000), İktisatın Tarihi, Siyasal Kitabevi, 4. Baskı, Ankara. | Referans | |
3 | Recep Kök (1999), İktisadi Düşünce-Kavramların Analitik Evrimi, İzmir. | Referans | |
4 | Mark Skousen (2003), İktisadi Düşünce Tarihi / Modern İktisadın İnşası, Adres Yayınları, Ankara. | Referans | |
5 | A. Mesut Küçükkalay (2008), İktisadi Düşünce Tarihi, Beta Yayım, İstanbul. | Referans | |
6 | F. R. Adaçay ve H. İslatince (2009), İktisadi Düşünceler Tarihi, Ekin Yayınları, Bursa. | Referans |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İktisadi düşüncenin yöntemini ve temel kavramlarını tanımlar. | 1͵4͵6͵8 | 1͵2 |
2 | Farklı İktisatçıların yaşamları ve ortamları tanımlar. | 1͵4͵6͵8 | 1͵2 |
3 | İktisadi düşüncelerin gelişimini tanımlar. | 1͵4͵6͵8 | 1͵2 |
4 | Farklı iktisatçıların görüşlerini karşılaştırabilir. | 1͵4͵6͵8 | 1͵2 |
5 | İktisadi okulların ana temalarını tanımlayabilir ve tartışabilir. | 1͵4͵6͵8 | 1͵2 |
6 | Farklı iktisadi düşünceler arasındaki ilişkileri analiz edebilir | 1͵4͵6͵8 | 1͵2 |
7 | İktisadi teoriler ile iktisat okulları arasındaki ilişkileri tanımlar. | 1͵4͵6͵8 | 1͵2 |
8 | İktisadi okulların birbirleriyle bağlantısını kurabilir. | 1͵4͵6͵8 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 4 | 4 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |