Ders Bilgileri
TOPLUM BİLİMİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
ISL197 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Savaş İKİZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Ders, her sorumlu yurttaşın yanında işletme yönetiminde çalışacak görevlilerin bilmesi gereken temel sosyoloji konularını, toplumbilimin gelişimini, başlıca düşünürlerini, toplumsal kurumları ve işlevlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
İçeriği | Temel sosyoloji kavramları, sosyolojinin ortaya çıkışı ve gelişimi, sosyolojinin kurucuları ve sosyolojiye katkıda bulunan başlıca düşünürler ve modern sosyolojideki eğilimler ve başlıca toplumsal kurumlar dersin ana içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sosyolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını ve gelişimini tanımlar |
2 | Sosyoloji öncesi toplumla ilgili bilgilerin niteliğini ve temsilcilerini açıklar |
3 | Toplumsal felsefenin ilk çağdaki temsilcilerini açıklar |
4 | Ortaçağda Batı ve Doğu toplumsal felsefesinin niteliklerini ve temsilcilerini tanımlar |
5 | Sosyolojinin kurucularından Saint – Simon, Proudhon ve düşüncelerini açıklar |
6 | Auguste Comte’un sosyolojik düşünceleri ve katkısını tanımlar |
7 | Amerikan sosyolojisi ve işlevselcilik, Parsons ve R. Merton’un sosyolojideki yerini tanımlar |
8 | Toplumsal kurumlar, kültür, aile, toplumsal sınıfları tanımlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Toplumbilim nedir? | Anlatım, tartışma |
2 | Küreselleşme ve değişen dünya | Anlatım, tartışma |
3 | Sosyolojik araştırma yöntemleri ve sosyolojik kuramsal düşünme | Anlatım, tartışma |
4 | Toplumsal etkileşim ve günlük yaşam / toplumsallaşma, yaşam akışı | Anlatım, tartışma |
5 | Sınıf, tabakalaşma ve eşitsizlik | Anlatım, tartışma |
6 | Yoksulluk, refah ve toplumsal dışlanma | Anlatım, tartışma |
7 | Irk, etniklik ve göç | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı ölçme değerlendirme |
9 | Modern toplumda din | Anlatım, tartışma |
10 | Medya | Anlatım, tartışma |
11 | Ağlar ve örgütler | Anlatım, tartışma |
12 | Çalışma ve ekonomik yaşam | Anlatım, tartışma |
13 | Siyasa, hükümet ve terörizm | Anlatım, tartışma |
14 | Şehirler ve kentsel alanlar | Anlatım, tartışma |
15 | Çevre ve risk | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav | Yazılı ölçme değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Anthony Gidden, Sosyoloji, Kırmızı Yayıncılık, İstanbul | ||
2 | Tony Bilton vd., Sosyoloji, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2008 | ||
3 | Anthony Giddens, Sosyoloji – Başlangıç Okumaları,(Çev. Günseli Altaylar) Say Yayınevi, Ankara, 2009. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sosyolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını ve gelişimini tanımlar | 1͵2͵4 | 1͵2 |
2 | Sosyoloji öncesi toplumla ilgili bilgilerin niteliğini ve temsilcilerini açıklar | 1͵2͵4 | 1͵2 |
3 | Toplumsal felsefenin ilk çağdaki temsilcilerini açıklar | 1͵4͵6 | 1͵2 |
4 | Ortaçağda Batı ve Doğu toplumsal felsefesinin niteliklerini ve temsilcilerini tanımlar | 2͵4͵6 | 1͵2 |
5 | Sosyolojinin kurucularından Saint – Simon, Proudhon ve düşüncelerini açıklar | 2͵4͵6 | 1͵2 |
6 | Auguste Comte’un sosyolojik düşünceleri ve katkısını tanımlar | 1͵2͵4 | 1͵2 |
7 | Amerikan sosyolojisi ve işlevselcilik, Parsons ve R. Merton’un sosyolojideki yerini tanımlar | 2͵4͵8 | 1͵2 |
8 | Toplumsal kurumlar, kültür, aile, toplumsal sınıfları tanımlar | 1͵2͵8 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
86 |