Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ISL471 Güz 3 0 3 6
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Ayşe ŞAHİN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Değişen pazar dinamikleri çerçevesinde pazarlama yöneticilerinin daha etkin çalışabilmelerine ve daha isabetli kararlar almalarına yardımcı olacak bilgilerin sağlanması için pazar ve pazarlama araştırmaları bağlamında yürütülen bilgi belirleme, toplama, değerlendirme ve raporlama konularının incelenmesi dersin amacını teşkil etmektedir.
İçeriği Bu derste pazarlama araştırmaları sürecinde yapılması gereken tüm faaliyetlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Veri ihtiyaç analizinden, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı, ölçme ve ölçek geliştirme, örnekleme, veri toplama süreci, veri hazırlama ve analizi konuları ile araştırma bulgularının raporlanması konularına değinilmektedir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Pazarlama araştırmaları bağlamında yer alan temel kavramları açıklar.
2 Pazarlama araştırması sürecini tanımlar ve tipik bir pazarlama araştırması projesini tasarlar.
3 Araştırma problemini formüle eder, hipotezleri kurar ve gerekli analiz yöntemlerini belirler.
4 Pazarlama araştırması için gerekli olan veri ve bilgilerin neler olduğuna karar verir ve uygun ölçekleri geliştirir.
5 Anket tasarımı yapar, veri toplama sürecinde örnekleme işlemlerini belirler ve saha çalışmasının yürütülmesini organize eder.
6 Temel istatistiksel analiz yöntemlerini tanımlar, sonuçları değerlendirir.
7 İstatistiksel bulgulara ilişkin çıkarımlar yapar.
9 Pazarlama araştırması raporunu hazırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamaya araştırmalarına giriş Anlatım, tartışma
2 Pazarlama araştırması süreci Anlatım, tartışma
3 Pazarlama araştırması problem tanımı Anlatım, tartışma
4 Araştırma türleri ve tasarımı Anlatım, tartışma
5 Gözlem ve mülakat Anlatım, tartışma
6 Pazarlama araştırmalarında veriler ve veri özellikleri Anlatım, tartışma
7 Pazarlama araştırmalarında ölçme, ölçekler ve ölçek geliştirme Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav Yazılı ölçme değerlendirme
9 Pazarlama araştırmalarında araştırma evreni Anlatım, tartışma
10 Örnekleme süreci, Ödev Anlatım, tartışma
11 Saha çalışmalarının yürütülmesi Anlatım, tartışma
12 Veri hazırlama süreci Anlatım, tartışma
13 İlişkileri incelemeye yönelik analizler Anlatım, tartışma
14 Farklılıkları incelemeye yönelik analizler Anlatım, tartışma
15 Pazarlama araştırma raporunun yazılması Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Mahir Nakip, 2006, Pazarlama Araştırmalarına Giriş.
2 Naresh K. MALHOTRA, Marketing Research – An Applied Prientation 4. Edition, Prentice Hall, 1996.
3 Kemal KURTULUŞ, Pazarlama Araştırmaları, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayını, 6. Baskı, 1998

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.1 3 1. Ödev
3 0.5 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Pazarlama araştırmaları bağlamında yer alan temel kavramları açıklar. 1 1͵2͵3
2 Pazarlama araştırması sürecini tanımlar ve tipik bir pazarlama araştırması projesini tasarlar. 1͵8 1͵2͵3
3 Araştırma problemini formüle eder, hipotezleri kurar ve gerekli analiz yöntemlerini belirler. 1͵8͵9 1͵2͵3
4 Pazarlama araştırması için gerekli olan veri ve bilgilerin neler olduğuna karar verir ve uygun ölçekleri geliştirir. 1͵8͵9͵10 1͵2͵3
5 Anket tasarımı yapar, veri toplama sürecinde örnekleme işlemlerini belirler ve saha çalışmasının yürütülmesini organize eder. 1͵8͵9͵10 1͵3
6 Temel istatistiksel analiz yöntemlerini tanımlar, sonuçları değerlendirir. 1͵8͵9͵10 1͵3
7 İstatistiksel bulgulara ilişkin çıkarımlar yapar. 1͵8͵9͵10 1͵3
9 Pazarlama araştırması raporunu hazırlar. 1͵8͵9͵10 1͵3

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 6 6
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 2 10 20
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 6 6
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 15 15
15 Son Sınav 1 1 1
143