Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

PAZARLAMADA GÜNCEL KONULAR
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İŞL475 Güz 3 0 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Mehmet İsmail YAĞCI
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, pazarlama yazınında yeni olan kavram ve konuları takip etmelerine yol göstermektir. Bu dönemde yapılacak araştırma ve okumalar, pazarlama alanında çalışmalarını sürdürecek araştırmacıların seminer ve tez konularında, orijinal ve yeni konular bulmalarına yardımcı olacaktır.
İçeriği Bu derste pazarlama alanındaki güncel konular ve kavramlar tartışılacaktır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 pazarlamada güncel problemleri bilir.
2 pazarlamada güncel yaklaşımları bilir.
3 pazarlama problemlerine farklı yaklaşımlarla çözüm getirebilir.
4 farklı ortamlarda pazarlama düşüncesini uygulayabilir.
5 sosyal olaylara dönük pazarlama problemlerine çözüm önerbilir.
6 dijital ortamlarda pazarlama pratiklerini uygulayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamanın Gelişimi (Kavramlar, kapsam) anlatım, tartışma
2 Tüketici Davranışı- Yeni tüketici anlatım, tartışma
3 Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri anlatım, tartışma
4 Yeni Ürün ve Hizmetler anlatım, tartışma
5 Dağıtım Kanalı Yönetiminde Güncel Uygulamalar (Perakendecilik, Lojistik vb.) anlatım, tartışma
6 Tutundurma Karması (Reklam, Kişisel satış vb.) Yeni Yöntemler anlatım, tartışma
7 Uluslararası Pazarlama anlatım, tartışma
8 Ara sınav
9 Elektronik Ticaret anlatım, tartışma
10 Küreselleşme-Anti Küreselleşme Tartışmaları anlatım, tartışma
11 Sürdürülebilir Pazarlama anlatım, tartışma
12 Kurumsal Sosyal Sorumluluk anlatım, tartışma
13 Nöro-Pazarlama anlatım, tartışma
14 Sosyal Medya anlatım, tartışma
15 Etkinlik pazarlaması anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Tüketim Kültürü Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma,Yavuz Odabaşı,Sistem Yayıncılık; İstanbul, 2009
2 Sosyal Medya Pazarlaması,Erkan Akar, Nisan 2010
3 İnternette Pazarlama Stratejileri ve Sosyal Medya Stratejileri,A. Korhan Odabaşı, Koray Odabaşı,Cinius Yayınları; İstanbul, 2010
4 Pazarlama 3.0,Philip Kotler; Çeviren: Kıvanç Dündar,Optimist Yayınları; İstanbul, 2011

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 pazarlamada güncel problemleri bilir. 1͵2͵4͵5͵6 1͵2
2 pazarlamada güncel yaklaşımları bilir. 1͵2͵9 1͵2
3 pazarlama problemlerine farklı yaklaşımlarla çözüm getirebilir. 5͵6͵7͵9 1͵2
4 farklı ortamlarda pazarlama düşüncesini uygulayabilir. 1͵6͵7͵9 1͵2
5 sosyal olaylara dönük pazarlama problemlerine çözüm önerbilir. 7͵9 1͵2
6 dijital ortamlarda pazarlama pratiklerini uygulayabilir. 1͵5͵6͵7͵9 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 0 0
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 0 0
42