Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

HİZMET PAZARLAMASI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İŞL375 Güz 3 0 3 7
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Mehmet İsmail Yağcı
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Dünya ekonomisinde hizmetlerin önemli ve büyüyen rolünü anlamak. Kaliteli hizmet üretmenin kendine özgü zorluklarını kavramak ve bu zorlukların üstesinden gelecek stratejileri geliştirmek. Kaliteli hizmet sunmak için fonksiyonlar arası koordinasyonun önemli rolünü anlamaya yardımcı olmak. Hizmete özgü tüketici davranışlarını çözümlemek.
İçeriği Bu ders müşterilere hizmet pazarlamasının ve kaliteli hizmet sunmanın kendine özgü zorlukları üzerinde odaklanmaktadır. Kaliteli hizmet sunarak müşterilerin cezbedilmesi, elde tutulması ve kuvvetli müşteri ilişkilerinin kurulması ders içeriğinin ana konusudur. Ders, temel ürünü hizmet olan tüm işletmelere ve rekabet avantajı yaratması hizmete bağlı olan işletmelere uygulanabilecek bilgileri içermektedir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Temel hizmet pazarlaması ilkelerini, kavramlarını ve terminolojisini tanımlar.
2 Firma için tüketici odaklılık yaklaşımının önemini tanımlar.
3 Hizmet pazarlaması stratejisi geliştirmede planlama yapabilir.
4 Pazarlama planı yapılırken çevresel faktörleri inceleyebilme.
5 Pazarlama karmasını oluşturan elemanları detaylarını tanımlar.
6 Tüketici yönlü pazarlama stratejisi geliştirebilme.
7 Etik ve sosyal sorumluluk anlayışını açıklar.
8 Tüketici tercihlerinin homojenleşmesinin nedenlerini analiz eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hizmet Pazarlamasına Giriş Anlatım, Tartışma
2 Tüketici Davranışları Anlatım, Tartışma
3 Konumlandırma Anlatım, Tartışma
4 Ürün Anlatım, Tartışma
5 Dağıtım Anlatım, Tartışma
6 Fiyatlandırma Anlatım, Tartışma
7 Tutundurma Anlatım, Tartışma
8 Arasınav
9 Süreç Anlatım, Tartışma
10 Çevre Anlatım, Tartışma
11 İnsanlar Anlatım, Tartışma
12 Sadakat Anlatım, Tartışma
13 Telafi Anlatım, Tartışma
14 Kalite Anlatım, Tartışma
15 Liderlik Anlatım, Tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Hizmet Pazarlaması, Hamdi İslamoğlu, Burcu Candan, Şenol Hacıefendioğlu, Kenan Aydın, BETA Basım, 2006.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.6 5 Son Sınav
2 0.4 1 1. Ara Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Temel hizmet pazarlaması ilkelerini, kavramlarını ve terminolojisini tanımlar. 1͵5͵7͵9 1͵2
2 Firma için tüketici odaklılık yaklaşımının önemini tanımlar. 1͵5͵7͵9 1͵2
3 Hizmet pazarlaması stratejisi geliştirmede planlama yapabilir. 1͵5͵7͵9 1͵2
4 Pazarlama planı yapılırken çevresel faktörleri inceleyebilme. 1͵5͵7͵9 1͵2
5 Pazarlama karmasını oluşturan elemanları detaylarını tanımlar. 1͵5͵7͵9 1͵2
6 Tüketici yönlü pazarlama stratejisi geliştirebilme. 1͵5͵6͵7͵9 1͵2
7 Etik ve sosyal sorumluluk anlayışını açıklar. 1͵5͵6͵7͵9 1͵2
8 Tüketici tercihlerinin homojenleşmesinin nedenlerini analiz eder. 1͵2͵3͵5͵7͵9 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 14 2 28
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
15 Son Sınav 1 1 1
125