Ders Bilgileri
STATISTICS I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BUS293 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Tevfik AYTEMİZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilere temel olasılık ve istatistik kavramlarını öğretmek ve istatistiksel yöntemleri kullanarak çalışma yaşamında meslekleriyle ilgili daha gerçekçi karar vermelerine yardımcı olmak. |
İçeriği | Olasılık teorisi, rassal değişkenler, olasılık dağılımları, istatistik serileri, tanımlayıcı istatistikler. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Temel olasılık kavramlarını ve kurallarını tanımlayabilir. |
2 | Bir rassal olayın olasılığını hesaplayabilir. |
3 | Bir rassal değişken için olasılık yoğunluk ve birikimli olasılık fonksiyonlarının temel özelliklerini tanımlayabilir. |
4 | Bir rassal değişkenin beklenen değeri ve varyansını hesaplayabilir ve yorumlayabilir. |
5 | Olasılık dağılımlarının temel özelliklerini tanımlayabilir ve bu dağılımlar arasında ayrım yapabilir. |
6 | İşletme yönetiminde karşılaşılan rassal olayların hangi olasılık dağılımına uyduğunu belirleyebilir ve bu olayların olasılığını hesaplayabilir. |
7 | Bir veri seti için istatistiksel seriler, çokluk tabloları ve grafikler oluşturabilir ve yorumlayabilir. |
8 | Bir veri seti için tanımlayıcı istatistikleri (merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri) hesaplayabilir ve yorumlayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İstatistiğe Giriş ve Olasılık ile İlişkisi | Anlatım, Tartışma |
12 | İstatistik Serileri | Anlatım, Rehberli Problem Çözümü |
13 | Çokluk Tabloları ve Grafikler | Anlatım, Rehberli Problem Çözümü |
14 | Açıklayıcı İstatistikler: Merkezi Eğilim Ölçüleri | Anlatım, Rehberli Problem Çözümü |
15 | Açıklayıcı İstatistikler: Değişkenlik Ölçüleri | Anlatım, Rehberli Problem Çözümü |
2 | Temel Olasılık Kavramları ve Rassal Olaylar | Anlatım, Tartışma |
3 | Olasılık Hesaplama Yöntemleri | Anlatım, Rehberli Problem Çözümü |
8 | Ara Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
4 | Kesikli ve Sürekli Rassal Değişkenler | Anlatım, Tartışma |
5 | Olasılık Yoğunluk ve Birikimli Olasılık Fonksiyonları | Anlatım, Rehberli Problem Çözümü |
6 | Beklenen Değer | Anlatım, Rehberli Problem Çözümü |
7 | Varyans | Anlatım, Rehberli Problem Çözümü |
9 | Olasılık Dağılımları ve Temel Özellikleri | Anlatım, Tartışma |
10 | Bazı Kesikli Olasılık Dağılımları | Anlatım, Rehberli Problem Çözümü |
11 | Bazı Sürekli Olasılık Dağılımları | Anlatım, Rehberli Problem Çözümü |
16 | Son Sınav | Yazılı Ölçme Değerlendirme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Newbold, P. Carlson, W. and Thorne, B. (2012). Statistics for Business and Economics. 8th Edition, NewJersey: Perntice Hall. | Referans Kaynak | |
2 | Anderson, D. R. Sweeney, D. J. Williams, T. A. Camm, J. D. Cochran, J. J. J. (2013). Statistics for Business & Economics. 12th Edition, Ohio: South Western Cengage Learning. | Önerilen Kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Temel olasılık kavramlarını ve kurallarını tanımlayabilir. | 5͵9 | 1͵2 |
2 | Bir rassal olayın olasılığını hesaplayabilir. | 8͵9͵10 | 1͵2 |
3 | Bir rassal değişken için olasılık yoğunluk ve birikimli olasılık fonksiyonlarının temel özelliklerini tanımlayabilir. | 5͵9 | 1͵2 |
4 | Bir rassal değişkenin beklenen değeri ve varyansını hesaplayabilir ve yorumlayabilir. | 8͵9͵10 | 1͵2 |
5 | Olasılık dağılımlarının temel özelliklerini tanımlayabilir ve bu dağılımlar arasında ayrım yapabilir. | 5͵9 | 1͵2 |
6 | İşletme yönetiminde karşılaşılan rassal olayların hangi olasılık dağılımına uyduğunu belirleyebilir ve bu olayların olasılığını hesaplayabilir. | 8͵9͵10 | 1͵2 |
7 | Bir veri seti için istatistiksel seriler, çokluk tabloları ve grafikler oluşturabilir ve yorumlayabilir. | 8͵9͵10 | 1͵2 |
8 | Bir veri seti için tanımlayıcı istatistikleri (merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri) hesaplayabilir ve yorumlayabilir. | 8͵9͵10 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 25 | 25 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |