Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TÜKETİCİ DAVRANIŞI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İŞL473 Güz 3 0 3 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Ümit DOĞRUL
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Tüketici davranışlarının nedenleri, kişilik, sosyal sınıf, psikolojik faktörler, satın alma karar sürecinin aşamaları konularında öğrencileri bilgilendirmek.
İçeriği Tüketici davranışı, kavramlar, yaklaşımlar, teoriler, öneriler, algı, öğrenme, güdülenme, tavır ve davranış, tatmin-sadakat, müşteri ilişkileri yönetim sistemleri ve bunların pazarlama bilişim sistemlerindeki yeri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Tüketici ve davranış çeşitlerini kavrayabilme.
2 Tüketici davranışının ardındaki tetikleyiciler, uyaranlar, önerenler ve süreçleri kavrayabilme.
3 Modern pazarlama anlayışı ve yeni ekonomide tüketicinin yeri, önemi ve değerini anlayabilme.
4 Tüketici davranışı yerel, küresel ve uluslararası bağlamda aralarındaki farklılık ve ortaklıklarla kavrayabilme.
5 Geçmişten günümüze tüketici davranışı ve anlayışının değişimi kavranarak gelecekteki yapılanmalara dayalı olası yaklaşımlar geliştirilebilir düzeye gelebilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tüketici Davranışına Giriş Anlatım, Tartışma
2 Geçmişten Günümüze Tüketici Davranışının İncelenmesi Ve Tüketici Davranışı Modelleri. Anlatım, Tartışma
3 Öğrenme Anlatım, Tartışma
4 Güdülenme ve İlgilenim Anlatım, Tartışma
5 Algılama Anlatım, Tartışma
6 Kişilik ve yaşam tarzı Anlatım, Tartışma
7 Tutumlar ve Benlik Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Değerler Anlatım, Tartışma
10 Kültür Anlatım, Tartışma
11 Sosyal sınıflar ve Aile Anlatım, Tartışma
12 Kişisel etkiler Anlatım, Tartışma
13 Satın Alma Karar Sürecinin Sorunun Belirlenmesi ve Alternatiflerin Değerlendirilmesi Aşamaları Anlatım, Tartışma
14 Satın Alma Karar Sürecinin Satın Alma Aşaması Anlatım, Tartışma
15 Satın Alma Sonrası Değerlendirme Aşaması Anlatım, Tartışma
16 Son sınav Anlatım, Tartışma

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Odabaşı, Yavuz ve Gülfidan Barış. (2007) “Tüketici Davranışları” Media Cat Yayınları, 2.Baskı, İstanbul.
2 Koç, Erdoğan. (2013) Tüketici Davranışları ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
3 Solomon, Michael, Gary Bamossy, Søren Askegaard ve Margaret K. Hogg . (2006) Consumer Behaviour A European Perspective, Third Edition, Prentice Hall Inc., England.
4
5
6
7
8
9
10

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Tüketici ve davranış çeşitlerini kavrayabilme. 2 1͵2
2 Tüketici davranışının ardındaki tetikleyiciler, uyaranlar, önerenler ve süreçleri kavrayabilme. 1 1͵2
3 Modern pazarlama anlayışı ve yeni ekonomide tüketicinin yeri, önemi ve değerini anlayabilme. 3 1͵2
4 Tüketici davranışı yerel, küresel ve uluslararası bağlamda aralarındaki farklılık ve ortaklıklarla kavrayabilme. 4 1͵2
5 Geçmişten günümüze tüketici davranışı ve anlayışının değişimi kavranarak gelecekteki yapılanmalara dayalı olası yaklaşımlar geliştirilebilir düzeye gelebilme. 10 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 0 0
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 0 0
42