Ders Bilgileri
AİLE İŞLETMELERİ VE KOBİ'LER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
İŞL342 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 15 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç.Dr.Ayşehan Çakıcı |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin temel amaci ogrencilerin girisimcilik ile ilgili genis bir anlayis ve girisimcilikte basari saglayan bir takim yetenekler gelistirmelerini saglamaktir. |
İçeriği | Girisimcilik kavrami, girisimcinin ozellikleri, sosyal girisimcilik, firsatlari belirleme ve degerlendirme, girisimin organizasyonu ve finansmani, buyume stratejileri, yeni piyasalarin ortaya cikisi ve evrilmesi, uluslararasi girisimcilik |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Girisimcinin dogasi ve bu doganin girisimin basarisini nasil etkiledigi ile ilgili bir bakış açısı gelistirir |
2 | İs firsatlarini belirleme ve analiz etme yetenegi kazanir |
3 | İs firsatlarini degerlendirmeye yarayan yeni bir girisim baslatma yetenegi kazanir |
4 | Yeni bir girisimin potansiyel basarisini degerlendirme yetenegi kazanir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giris: Temel kavramlar ve is plani | Anlatım, tartışma |
2 | Girisimci: mikro ve makro bakislar, girisimcinin ozellikleri, sosyal girisimcilik | Anlatım, tartışma |
3 | Firsatlari belirleme ve analiz | Anlatım, tartışma |
4 | Firsatlari degerlendirme | Anlatım, tartışma |
5 | Is modelleri | Anlatım, tartışma |
6 | Girisimin organizasyonu | Anlatım, tartışma |
7 | Kaynaklar-sosyal kapital | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kaynaklar-finansman | Anlatım, tartışma |
10 | Franchise sistemi | Anlatım, tartışma |
11 | Yeni bir endustrinin ortaya cikisi ve evrilmesi | Anlatım, tartışma |
12 | Yeni piyasalarin yaratilmasi | Anlatım, tartışma |
13 | Buyume stratejisi | Anlatım, tartışma |
14 | Uluslararasi girisimcilik | Anlatım, tartışma |
15 | Proje sunumlari | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Timmons ve Spinelli (XXXX) New Venture Creation. (McGraw-Hill) | Zorunlu | |
2 | Tom Standage. (XXXX). Victorian Internet: The Remarkable Story of the Telegraph and the Nineteenth Century’s On-Line Pioneers (Walker and Company) | Tavsiye |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.3 | 10 | 1. Son Proje |
3 | 0.3 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Girisimcinin dogasi ve bu doganin girisimin basarisini nasil etkiledigi ile ilgili bir bakış açısı gelistirir | 1͵3͵4͵9 | 1͵2͵3 |
2 | İs firsatlarini belirleme ve analiz etme yetenegi kazanir | 1͵3͵4͵9 | 1͵2͵3 |
3 | İs firsatlarini degerlendirmeye yarayan yeni bir girisim baslatma yetenegi kazanir | 1͵3͵4͵9 | 1͵2͵3 |
4 | Yeni bir girisimin potansiyel basarisini degerlendirme yetenegi kazanir | 1͵3͵4͵9 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 10 | 5 | 50 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 34 | 34 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 30 | 30 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
300 |