Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

INTERNATIONAL MARKETING
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
BUS472 Bahar 3 0 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Mehmet İsmail YAĞCI
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Uluslararası pazarlama dersinin temel amacı öğrencileri uluslararası iş dünyasının kurumları, terminolojisi ve oyuncuları ile tanıştırmaktır. Küresel pazarda etkin bir biçimde faaliyet yürütebilmek için uluslararası iş çevresinin konuştuğu dili konuşabilmek gerekmektedir. Dersin ikinci amacı dış pazar çevrelerini inceleyebilme deneyimi kazandırmaktır. Böylece, pazarlama stratejileri üzerinde etkili olan kültürel, ekonomik, politik ve hukuki çevreler araştırılacaktır. Dersin son amacı ise dünya ticaretinin geleceğini etkileyebilecek güncel trend ve olayları incelemektir. Günümüz uluslararası pazarlama faaliyetleri hızla ve sürekli olarak değişmektedir. Bu değişimlerin takip edilmesi gerekmektedir.
İçeriği Konular; küresel pazarlama etkinliklerinin genel amacını, küresel pazarlamayı etkileyen kurumlar ve dışsal çevre faktörlerini, dış pazarlara giriş stratejilerini, AB ve Türkiye ticari ilişkilerini ve yeni ortaya çıkan pazarları kapsamaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Temel uluslararası pazarlama ilkelerini, kavramlarını ve terminolojisini tanımlar.
2 Firmaların küresel pazarlara girme neden ve süreçlerini tanımlar.
3 Uluslararası iş bölümü ve uzmanlaşmanın ve ülkelerin birbirleriyle ticaret yapmalarının nedenlerini açıklar.
4 Küresel pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri inceleyebilme.
5 Uluslararası pazarlama karmasını oluşturan elemanları detaylarıyla tanımlama.
6 Tüketici etnosentrizmi ve ülke menşei kavramlarını tartışabilme.
7 Dış ticarette kullanılan teslim ve ödeme şekillerini tanımlama.
8 Türkiye ve AB arasındaki Gümrük Birliğini tartışabilme ve yeni ortaya çıkan pazarları ve dünyadaki ticaret trendlerini tanımlama.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Küresel pazarlamaya giriş Anlatım, tartışma
2 Uluslararasılaşma süreci Anlatım, tartışma
3 Ekonomik çevre Anlatım, tartışma
4 Kültürel çevre Anlatım, tartışma
5 Politik ve yasal çevre Anlatım, tartışma
6 Teknolojik çevre Anlatım, tartışma
7 Dış pazarlara giriş stratejileri Anlatım, tartışma
8 Ara sınav Sınav
9 AB ve Türkiye ilişkileri Anlatım, tartışma
10 Yeni ortaya çıkan pazarlar Anlatım, tartışma
11 Küresel ürün stratejileri Anlatım, tartışma
12 Küresel pazarlama kanalı ve dağıtım Anlatım, tartışma
13 Küresel tutundurma Anlatım, tartışma
14 Küresel fiyatlandırma Anlatım, tartışma
15 Küresel pazarlama yönetimi ve kontrol, Dönem Ödevi Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Küresel Pazarlamaya Yönetimi, Beta yayınları, 2009.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.2 13 1. Dönem Ödevi
2 0.4 1 1. Ara Sınav
3 0.4 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Temel uluslararası pazarlama ilkelerini, kavramlarını ve terminolojisini tanımlar. 5͵6͵8͵9͵10 2
2 Firmaların küresel pazarlara girme neden ve süreçlerini tanımlar. 1͵5͵6͵7 2
3 Uluslararası iş bölümü ve uzmanlaşmanın ve ülkelerin birbirleriyle ticaret yapmalarının nedenlerini açıklar. 1͵5͵6͵7͵8͵9 2
4 Küresel pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri inceleyebilme. 1͵2͵3͵6͵7͵8͵9 2͵3
5 Uluslararası pazarlama karmasını oluşturan elemanları detaylarıyla tanımlama. 1͵2͵6͵7͵10 1͵3
6 Tüketici etnosentrizmi ve ülke menşei kavramlarını tartışabilme. 2͵5͵6͵7͵10 1͵3
7 Dış ticarette kullanılan teslim ve ödeme şekillerini tanımlama. 1͵5 1͵3
8 Türkiye ve AB arasındaki Gümrük Birliğini tartışabilme ve yeni ortaya çıkan pazarları ve dünyadaki ticaret trendlerini tanımlama. 1͵5͵6͵7 1͵3

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 14 2 28
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 0 0
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 1 1
114