Ders Bilgileri
GÜNCEL YÖNETSEL TEKNİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
İŞL446 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç.Dr.Ayşehan ÇAKICI |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dersin temel amacı; öğrencilerin yönetim biliminin evrimine ilişkin bilgilerinin eleştirel ve sorgulayıcı bir şekilde ele almalarını sağlamaktır. |
İçeriği | Modernizm ve postmodernizm, yönetim teorileri ve yeni yönetim teknikleri, toplam kalite yönetimi, temel yeteneklerden yararlanma, dış kaynaklardan yararlanma, süreç yönetimi, değişim mühendisliği, kıyaslama, şebeke, matris ve sanal organizasyonlar, öğrenen organizasyonlar, personel güçlendirme, stratejik işbirlikleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Yönetim teorilerini eleştirel bir tarzda değerlendirebilir ve sorgulayabilir |
2 | Yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planını tanımlayabilir |
3 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilir |
4 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilir |
5 | Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilir |
6 | Günümüz yönetim yaklaşımlarını açıklar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Modernizm ve postmodernizm kavramları ve eleştirisi | Anlatma, tartışma, örneklendirme, sunum |
2 | Postmodernizmin yönetime bilimine etkisi | Anlatma, tartışma, örneklendirme, sunum |
3 | Modern ve postmodern örgütlerdeki farklılıklar | Anlatma, tartışma, örneklendirme, sunum |
4 | Yeni yönetimt teknikleri ve yeni yönetim araçları | Anlatma, tartışma, örneklendirme, sunum |
5 | Toplam kalite yönetimi | Anlatma, tartışma, örneklendirme, sunum |
6 | Temel yetenek- Dış kaynaklardan yararlanma ve stratejik küçülme | Anlatma, tartışma, örneklendirme, sunum |
7 | Süreç yönetimi ve değişim mühendisliği | Anlatma, tartışma, örneklendirme, sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kıyaslama | Anlatma, tartışma, örneklendirme, sunum |
10 | Şebeke, matriks ve sanal organizasyonlar | Anlatma, tartışma, örneklendirme, sunum |
11 | Öğrenen organizasyonlar | Anlatma, tartışma, örneklendirme, sunum |
12 | Öğrenen organizasyonlar ve işletme performansı | Anlatma, tartışma, örneklendirme, sunum |
13 | Personel güçlendirme | Anlatma, tartışma, örneklendirme, sunum |
14 | Stratejik İşbirlikleri | Anlatma, tartışma, örneklendirme, sunum |
15 | Genel tekrar | Anlatma, tartışma, örneklendirme |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Özyılmaz, A. ve Ölçer, F. (2008) Güncel Yönetim ve Organizasyon Yaklaşımları. İstanbul: Seçkin Yayıncılık | ||
2 | Şimşek, Ş. ve Kıngır, S. (2006). Çağdaş Yönetim Araçlarından Seçmeler. Ankara: Nobel Yayınları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.29 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.19 | 10 | Son Proje |
3 | 0.52 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Yönetim teorilerini eleştirel bir tarzda değerlendirebilir ve sorgulayabilir | 4͵5͵7͵9͵10 | 1͵2͵3 |
2 | Yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planını tanımlayabilir | 4͵5͵7͵9͵10 | 1͵2͵3 |
3 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilir | 4͵5͵7͵9͵10 | 1͵2͵3 |
4 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilir | 4͵5͵7͵9͵10 | 1͵2͵3 |
5 | Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilir | 4͵5͵7͵9͵10 | 1͵2͵3 |
6 | Günümüz yönetim yaklaşımlarını açıklar | 4͵5͵7͵9͵10 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 10 | 0 | 5 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 2 | 2 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
75 |