Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

INTEGRATED MARKETING COMMUNICATIONS
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
BUS372 Bahar 3 0 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Mehmet İsmail YAĞCI
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders tutundurma konusuna genel bir bakış sunmakta ve tutundurma hedeflerine ulaşmak için strateji ve taktiklerinin nasıl geliştirileceği konusuna odaklanmaktadır.
İçeriği Konular; pazarlama etkinliklerinin genel amacını, pazarlama düşüncesinin gelişmesini, pazarlama karması ve ilgili kararları, pazarlamanın dışsal ve içsel çevresini kapsamaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 BPİ ilkelerini, kavramlarını ve terminolojisini tanımlar.
2 İletişim sürecini tanıma.
3 Tüketici davranışlarını anlama.
4 Tutundurma planı yapılırken çevresel faktörleri inceleyebilme.
5 Tutundurma karmasını oluşturan elemanları detaylarını tanımlar.
6 Tüketici yönlü pazarlama stratejisi geliştirebilme.
7 Etik ve sosyal sorumluluk anlayışını açıklar.
8 Tutundurma faaliyetlerinin etkinliğini analiz eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş Anlatım, tartışma
2 Pazarlama İletişim Süreci Anlatım, tartışma
3 İletişim, İkna ve Tüketici Davranışları Anlatım, tartışma
4 İkna Anlatım, tartışma
5 Yeni Ürün Geliştirme ve Pazara Sunma Anlatım, tartışma
6 Marka, Ambalaj ve POP Kararları Anlatım, tartışma
7 Reklamcılık Yönetimi, Reklamcılık Sektörü, Medya Kararları Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Yaratıcı Reklam Stratejisi, Mesaj Kararları, Reklam Etkisinin Ölçümü Anlatım, tartışma
10 Satış Tutundurma, Aracılara ve Tüketicilere Yönelik Satış Tutundurma Stratejileri Anlatım, tartışma
11 Halkla İlişkiler Anlatım, tartışma
12 Sponsorluk ve Kriz Yönetimi Anlatım, tartışma
13 Kişisel Satış Anlatım, tartışma
14 Kişisel Satış Stratejileri, Satış Ekibinin Yönetimi Anlatım, tartışma
15 Veri Tabanlı Pazarlama Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Doç. Dr. Muazzez Babacan, Reklamcılık Temel Kavramlar, Detay Yayıncılık, 2005 (ISBN: 9799758969462).
2 Mete Çamdereli, Halkla İlişkiler: Ana Çizgileriyle, Salyangoz Yayınları, 2005 (ISBN: 9799756277026).
3 Prof. Dr. Serap Çabuk, Profesyonel Satış Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, 2003 (ISBN: 9756557354).

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 BPİ ilkelerini, kavramlarını ve terminolojisini tanımlar. 5͵8͵9͵10 1͵2
2 İletişim sürecini tanıma. 1͵2͵6͵7 1͵2
3 Tüketici davranışlarını anlama. 1͵2͵8͵9 1͵2
4 Tutundurma planı yapılırken çevresel faktörleri inceleyebilme. 1͵2͵3͵6͵7͵9 1͵2
5 Tutundurma karmasını oluşturan elemanları detaylarını tanımlar. 1͵2͵6͵7͵10 1͵2
6 Tüketici yönlü pazarlama stratejisi geliştirebilme. 2͵3͵6͵7͵8͵10 1͵2
7 Etik ve sosyal sorumluluk anlayışını açıklar. 1͵2͵4 1͵2
8 Tutundurma faaliyetlerinin etkinliğini analiz eder. 7 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 14 2 28
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 0 0
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 1 1
114