Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

SOSYAL PAZARLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İŞL474 Bahar 3 0 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Ümit Doğrul
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencileri, sosyal pazarlama kavramı, sosyal olaylarda sosyal pazarlamanın etkinliği, sosyal kampanya yürütme süreci konusunda bilgilendirmek amaçlanmaktadır.
İçeriği Bu derste öğrenciler kitle iletişim araçları vasıtasıyla sosyal kampanyaların yürütülmesi konusunda bilgi sahibi olmaktadırlar. Ders süresince sosyal pazarlama yapısı ve süreci ve araçları ile sosyal pazarlama kapsamında insan ve toplumların davranışları örneklerle incelenmektedir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Ticari pazarlama ile sosyal pazarlama arasındaki farkı ayrıd eder
2 Mikro seviyede bireysel tüketimde, davranış biçiminde, hayat tarzında değişimin etkilerini yorumlar
3 Sosyal fayda için yapılan faaliyetleri ayırd eder
4 Sosyal pazarlamada kullanılan stratejileri analiz eder
5 İş hayatında sosyal pazarlama uygulamaları geliştirir
6 Sosyal pazarlamanın yurt içi ve yurt dışı uygulamaları takip eder
7 Yeni sosyal pazarlama faaliyetleri tasarlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sosyal pazarlamaya giriş Anlatım, tartışma
2 Sosyal pazarlama planlama süreci Anlatım, tartışma
3 Sosyal Pazarlamada İnsan ve Davranış Anlatım, tartışma
4 Sosyal Pazarlama Yönetimi – Mikro Çevre Anlatım, tartışma
5 Sosyal Pazarlama Yönetimi – Makro Çevre Anlatım, tartışma
6 Sosyal Pazarlama Yönetimi – Pazar Bölümlendirme Anlatım, tartışma
7 Sosyal pazarlamada amaç ve hedeflerin oluşturulması Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Sosyal pazarlama stratejileri Anlatım, tartışma
10 Sosyal Pazarlama Yönetimi-Markalama Anlatım, tartışma
11 Sosyal Pazarlama Yönetimi-Tutundurma Anlatım, tartışma
12 Sosyal Pazarlama Kampanyası Tasarlama Anlatım, tartışma
13 Sosyal Pazarlamada Etik Anlatım, tartışma
14 Sosyal Pazarlamanın Geleceği Anlatım, tartışma
15 Örnek olay incelemesi Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Sosyal Pazarlama, Özdoğan B., Eser Z., (2006), Siyasal Kitabevi ISBN 9756325542.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Ticari pazarlama ile sosyal pazarlama arasındaki farkı ayrıd eder 4͵5͵6͵7 1͵2
2 Mikro seviyede bireysel tüketimde, davranış biçiminde, hayat tarzında değişimin etkilerini yorumlar 4͵5͵6͵7 1͵2
3 Sosyal fayda için yapılan faaliyetleri ayırd eder 1͵2͵3 1͵2
4 Sosyal pazarlamada kullanılan stratejileri analiz eder 1͵2͵3 1͵2
5 İş hayatında sosyal pazarlama uygulamaları geliştirir 1͵2͵3 1͵2
6 Sosyal pazarlamanın yurt içi ve yurt dışı uygulamaları takip eder 1͵2͵3͵4 1͵2
7 Yeni sosyal pazarlama faaliyetleri tasarlar 2͵3͵4 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 0 0
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 0 0
42