Ders Bilgileri
INTRODUCTION TO ECONOMICS II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BUS112 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Görkemli KAZAR, Yrd. Doç. Dr. İlkay YILMAZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilere makroekonominin temel ilkelerini ve analitik çerçevesinin tanıtılması ve günümüz makroekonomik sorunlarının anlaşılması için onlara analitik düşünme yeteneği kazandırarak gerekli altyapının oluşturulmasıdır. |
İçeriği | Milli gelir, Paranın fonksiyonları, para politikaları, miktar teorisi, enflasyon çeşitleri ve etkileri, işsizlik ve istihdam, istikrar politikaları, devalüasyon, ödemeler dengesi, dış ticaret, kalkınma, büyüme. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | GSYİH’yı tanımlar ve ekonominin döngüsel akım modelini GSYİH’nın toplam harcamalara ve toplam gelire neden eşit olduğunu açıklamak için kullanır. |
2 | Ekonomik büyümeyi ve nasıl ölçüldüğünü tanımlar. |
3 | İşsizlik ve enflasyon sorunlarının yanı sıra bunların ekonomiye etkisini tanımlar ve açıklayabilir. |
4 | Paranın GSYİH üzerindeki uzun dönem ve kısa dönem etkilerini tanımlar. |
5 | Makroekonomik hedeflere ulaşmak için kullanılan araçları tanımlar. |
6 | Farklı iktisadi değişkenler arasındaki ilişkiyi analiz eder. |
7 | İktisadi konuları grafikler, tablolar ve yazılarla açıklayabilir. |
8 | Düşüncelerini daha açık ve kapsamlı bir şekilde ifade edebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Makroekonomiye giriş | Anlatım, tartışma |
2 | İstihdam ve işsizlik, fiyat düzeyi ve enflasyon | Anlatım, tartışma |
3 | GSYİH’nın ölçülmesi ve ekonomik büyüme | Anlatım, tartışma |
4 | Ekonomik büyüme | Anlatım, tartışma |
5 | Tasarruf ve yatırım | Anlatım, tartışma |
6 | Merkez Bankası ve mali sistem | Anlatım, tartışma |
7 | Para, fiyat düzeyi ve enflasyon | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav |
9 | Toplam arz ve toplam talep | Anlatım, tartışma |
10 | Toplam harcamalar ve çarpan mekanizması | Anlatım, tartışma |
11 | Enflasyon, işsizlik ve iş çevrimleri | Anlatım, tartışma |
12 | Enflasyon, işsizlik ve iş çevrimleri (devam) | Anlatım, tartışma |
13 | Maliye politikası | Anlatım, tartışma |
14 | Para politikası | Anlatım, tartışma |
15 | Dışa açık ekonomi ve dış ticaret | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Michael Parkin 2010; Economics (9th edition), Pearson, Addison Wesley. | ||
2 | N. Gregory Mankiw 2011; Principles of Macroeconomics (6th edition), Thomson – Souther-Western. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | GSYİH’yı tanımlar ve ekonominin döngüsel akım modelini GSYİH’nın toplam harcamalara ve toplam gelire neden eşit olduğunu açıklamak için kullanır. | 1͵14 | 1͵2 |
2 | Ekonomik büyümeyi ve nasıl ölçüldüğünü tanımlar. | 1͵14 | 1͵2 |
3 | İşsizlik ve enflasyon sorunlarının yanı sıra bunların ekonomiye etkisini tanımlar ve açıklayabilir. | 1͵14 | 1͵2 |
4 | Paranın GSYİH üzerindeki uzun dönem ve kısa dönem etkilerini tanımlar. | 1͵14 | 1͵2 |
5 | Makroekonomik hedeflere ulaşmak için kullanılan araçları tanımlar. | 1͵14 | 1͵2 |
6 | Farklı iktisadi değişkenler arasındaki ilişkiyi analiz eder. | 1͵14 | 1͵2 |
7 | İktisadi konuları grafikler, tablolar ve yazılarla açıklayabilir. | 1͵14 | 1͵2 |
8 | Düşüncelerini daha açık ve kapsamlı bir şekilde ifade edebilir. | 1͵14 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
101 |