Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

İNSAN HAKLARI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
KAM491 Güz 3 0 3 6
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Nihat KAYAR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Dünyada ve Türkiye'de uygulanan insan hakları politikaları arasındaki ilişkiyi analiz ederek, dünyada yaşanan dönüşümlerle Türkiye’deki dönüşümü karşılaştırıp güncel insan hakları sorunlarına çözüm üretecek bilgi ve analiz yapma yeteneğine sahip olmak.
İçeriği İnsan Haklarında Temel Kavramlar, İnsan Hakları Belgeleri, İnsan Haklarının Korunması, Türkiye'de İnsan Hakları Kurumları, İnsan Haklarının Korunmasında Sivil Toplum Örgütlerinin Rolü.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İnsan Hakları konusundaki temel kavramları kavrar.
2 İnsan Hakları kuramları ile pratiği arasındaki ilişkiyi öğrenir ve kavrar.
3 İnsan Hakları konusundaki ulusal ve uluslar arası belgeleri analiz eder.
4 Türkiye’de uygulanan insan hakları politikalarının toplumsal etkilerini analiz eder.
5 Dünyada insan hakları alanında yaşanan değişimleri Türkiye’deki değişim ve dönüşümlerle karşılaştırarak insan hakları politika üretme süreçlerini öğrenir.
6

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş
2 İnsan Haklarında Temel Kavramlar
3 Dünyada Önemli İnsan Hakları Belgeleri
4 Türkiye'de İnsan Haklarının Anayasal Gelişimi
5 İnsan Haklarının İç Hukukta Korunması
6 Türkiye'de İnsan Hakları Kurumları
7 İnsan Haklarının Korunmasında Sivil Toplum Örgütleri
8 İnsan Haklarının Uluslararası Koruma Mekanizmaları
9 Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi
10 Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi
11 Adil Yargılanma Hakkı
12 Kültürel Haklar
13 Dernek Kurma Ve Toplantı Özgürlüğü
14 Mülkiyet Hakkı
15 İfade Özgürlüğü
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Rona AYBAY, İnsan Hakları Hukuku, Bilgi Ünive., İstanbul 2015.
2 Halil Kalabalık, İnsan Hakları Hukuku, Seçkin Yayınevi, Ankara, 20145.
3

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İnsan Hakları konusundaki temel kavramları kavrar. 1͵2͵3͵4 1͵2
2 İnsan Hakları kuramları ile pratiği arasındaki ilişkiyi öğrenir ve kavrar. 1͵2͵3͵4 1͵2
3 İnsan Hakları konusundaki ulusal ve uluslar arası belgeleri analiz eder. 1͵2͵3͵4 1͵2
4 Türkiye’de uygulanan insan hakları politikalarının toplumsal etkilerini analiz eder. 1͵2͵3 1͵2
5 Dünyada insan hakları alanında yaşanan değişimleri Türkiye’deki değişim ve dönüşümlerle karşılaştırarak insan hakları politika üretme süreçlerini öğrenir. 1͵7͵8͵9 1͵2
6

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
15 Son Sınav 1 3 3
135