Ders Bilgileri
İNSAN HAKLARI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
KAM491 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Nihat KAYAR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dünyada ve Türkiye'de uygulanan insan hakları politikaları arasındaki ilişkiyi analiz ederek, dünyada yaşanan dönüşümlerle Türkiye’deki dönüşümü karşılaştırıp güncel insan hakları sorunlarına çözüm üretecek bilgi ve analiz yapma yeteneğine sahip olmak. |
İçeriği | İnsan Haklarında Temel Kavramlar, İnsan Hakları Belgeleri, İnsan Haklarının Korunması, Türkiye'de İnsan Hakları Kurumları, İnsan Haklarının Korunmasında Sivil Toplum Örgütlerinin Rolü. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İnsan Hakları konusundaki temel kavramları kavrar. |
2 | İnsan Hakları kuramları ile pratiği arasındaki ilişkiyi öğrenir ve kavrar. |
3 | İnsan Hakları konusundaki ulusal ve uluslar arası belgeleri analiz eder. |
4 | Türkiye’de uygulanan insan hakları politikalarının toplumsal etkilerini analiz eder. |
5 | Dünyada insan hakları alanında yaşanan değişimleri Türkiye’deki değişim ve dönüşümlerle karşılaştırarak insan hakları politika üretme süreçlerini öğrenir. |
6 |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İnsan Haklarında Temel Kavramlar | |
3 | Dünyada Önemli İnsan Hakları Belgeleri | |
4 | Türkiye'de İnsan Haklarının Anayasal Gelişimi | |
5 | İnsan Haklarının İç Hukukta Korunması | |
6 | Türkiye'de İnsan Hakları Kurumları | |
7 | İnsan Haklarının Korunmasında Sivil Toplum Örgütleri | |
8 | İnsan Haklarının Uluslararası Koruma Mekanizmaları | |
9 | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi | |
10 | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi | |
11 | Adil Yargılanma Hakkı | |
12 | Kültürel Haklar | |
13 | Dernek Kurma Ve Toplantı Özgürlüğü | |
14 | Mülkiyet Hakkı | |
15 | İfade Özgürlüğü | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Rona AYBAY, İnsan Hakları Hukuku, Bilgi Ünive., İstanbul 2015. | ||
2 | Halil Kalabalık, İnsan Hakları Hukuku, Seçkin Yayınevi, Ankara, 20145. | ||
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İnsan Hakları konusundaki temel kavramları kavrar. | 1͵2͵3͵4 | 1͵2 |
2 | İnsan Hakları kuramları ile pratiği arasındaki ilişkiyi öğrenir ve kavrar. | 1͵2͵3͵4 | 1͵2 |
3 | İnsan Hakları konusundaki ulusal ve uluslar arası belgeleri analiz eder. | 1͵2͵3͵4 | 1͵2 |
4 | Türkiye’de uygulanan insan hakları politikalarının toplumsal etkilerini analiz eder. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
5 | Dünyada insan hakları alanında yaşanan değişimleri Türkiye’deki değişim ve dönüşümlerle karşılaştırarak insan hakları politika üretme süreçlerini öğrenir. | 1͵7͵8͵9 | 1͵2 |
6 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
135 |