Ders Bilgileri
ANAYASA HUKUKU I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
KAM123 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. İhsan Kamalak |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Anayasa hukuku dersi iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, dünyada ve Türkiye’de anayasaların ortaya çıkışı ve gelişim süreci ele alınacaktır. |
İçeriği | Bu çerçevede, ilk olarak Avrupa’da parlamentoların ortaya çıkışı ve mutlak iktidarı sınırlama süreci, siyasal, toplumsal ve iktisadi gelişmeler içinde ele alınacaktır. Daha sonra, Osmanlı İmparatorluğu’ndaki anayasacılık hareketleri ele alınıp Cumhuriyetin kuruluşundan 1961 Anayasası’nın kabulüne kadar olan dönem anayasacılık hareketi açısından incelenecektir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Eleştirel düşünme yeteneğine sahip olur. |
2 | Karşılaştırmalı düşünme yeteneğine sahip olur. |
3 | Osmanlı/Türkiye Cumhuriyeti anayasacılık hareketlerini açıklayabilir. |
4 | Örnek ülkelerdeki anayasacılık hareketlerini karşılaştırarak açıklayabilir. |
5 | Anayasa hareketlerini örneklik etmiş ülkeler üzerinden analiz etmek. |
6 | Türkiye’nin anayasal sorunlarını açıklayabilir. |
7 | Türkiye’nin anayasal sorunlarına çözüm önerileri sunmak. |
8 | Anayasaların yapılış süreçlerini açıklayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş: Anayasaya Giriş Dersinde Neler Öğreneceğiz | Anlatım |
2 | Örnek Siyasal Düzenler: Büyük Britanya ve Kuzey İrlanda Krallığı | Anlatım |
3 | Amerika Birleşik Devletleri | Anlatım |
4 | Fransa Cumhuriyeti | Anlatım |
5 | Demokratik Düzenlerin Ortak Özellikleri | Anlatım |
6 | Otoriter Rejimler: Almanya ve İtalya | Anlatım |
7 | Sosyalist Düzenler Sovyetler Birliği, Doğu Avrupa ve Çin | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Azgelişmiş/Gelişmekte Olan Ülkeler | Anlatım |
10 | Osmanlı Dönemindeki Anayasal Gelişmeler | Anlatım |
11 | Türkiye Cumhuriyeti’nde Anayasal Gelişmeler: 1921 ve 1924 Anayasaları | Anlatım |
12 | 1924 Anayasası’ndan 1961 Anayasasına | Anlatım |
13 | 1961 Anayasası’nın Getirdiği Yenilikler | Anlatım |
14 | 1961 Anayasası’ndan 1982 Anayasası’na | Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Eroğul, Cem (son baskı), Anatüzeye Giriş, Ankara: İmaj Yayınevi | Zorunlu | Soysal, Mümtaz, ( ) 100 Soruda Anayasanın Anlamı, İstanbul: Gerçek Yayınevi |
2 | Akçalı, Pınar (2007), Siyasal İstikrar ve Başkanlık Sistemi: Amerika Birleşik Devletleri Örneği, içinde Başkanlık Sistemi ve Türkiye, derleyen İhsan Kamalak, sh.59-89, İstanbul: Kalkedon Yayınevi | Zorunlu(Makale) | Tanili, Server ( ), Devlet ve Demokrasi: Anayasa Hukukuna Giriş, İstanbul: Say Kitap Pazarlama |
6 | Gözler, Kemal, ( ) Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Kitapevi | Zorunlu(bölümler) | Tanör, Bülent. ( ) Osmanlı-Türk Anayasa Gelişmeleri (1789-1980), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Eleştirel düşünme yeteneğine sahip olur. | 8 | 1͵2 |
2 | Karşılaştırmalı düşünme yeteneğine sahip olur. | 8 | 1͵2 |
3 | Osmanlı/Türkiye Cumhuriyeti anayasacılık hareketlerini açıklayabilir. | 3͵6 | 2 |
4 | Örnek ülkelerdeki anayasacılık hareketlerini karşılaştırarak açıklayabilir. | 5 | 1 |
5 | Anayasa hareketlerini örneklik etmiş ülkeler üzerinden analiz etmek. | 5 | 1 |
6 | Türkiye’nin anayasal sorunlarını açıklayabilir. | 3 | 2 |
7 | Türkiye’nin anayasal sorunlarına çözüm önerileri sunmak. | 3 | 2 |
8 | Anayasaların yapılış süreçlerini açıklayabilir. | 3 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 17 | 17 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 23 | 23 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
114 |