Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ANAYASA HUKUKU II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
KAM124 Bahar 3 0 3 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç. Dr. İhsan Kamalak
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Derste, yürürlükte olan 1982 Anayasası 1961 Anayasası ile karşılaştırmalı olarak işlenecektir.
İçeriği İlk olarak “Giriş” ve “Başlangıç İlkeleri” üzerinden durulacaktır. Anayasa’da Türkiye Cumhuriyeti’nin temel özellikleri olarak belirtilen kavramlar ele alınmasının ardından, yasama, yürütme ve yargı organlarının temel özellikleri ve aralarındaki ilişkiler anlatılacaktır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
2 Karşılaştırmalı düşünme yeteneği kazanır.
3 Anayasaların yapılış sürecini açıklar.
4 Anayasanın önemi açıklar.
5 Türk anayasal yapısının temel kurumlarını açıklar.
6 Türk anayasa hukukunun temel sorunlarını açıklar.
7 Temel kurumlar arasındaki ilişkiyi açıklar.
8 Temel sorunlara çözüm önerilerinde bulunur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 1961 ile Karşılaştırmalı 1982 Anayasasının Hazırlanış Süreci Anlatım
2 1982 Anayasasının Başlangıç Kısmı Anlatım
3 1982 Anayasası ve (Devlet yapısı) Atatürk Milliyetçiliğine Bağlı Devlet Anlatım
4 1982 Anayasası veİnsan Haklarına Saygılı Devlet Anlatım
5 1982 Anayasası ve Hukuk Devleti Anlatım
6 1982 Anayasası ve Demokratik Devlet Anlatım
7 1982 Anayasası ve Laik Devlet Anlatım
8 Ara Sınav
9 1982 Anayasası ve Sosyal Devlet Anlatım
10 TBMM’nin Kuruluşu, Milletvekillerinin Hukuki Statüsü, Çalışma Düzeni Anlatım
11 TBMM’nin Görev ve Yetkileri, Hükümeti Denetleme Yolları Anlatım
12 Cumhurbaşkanı ve Bakanlar Kurulu, Seçimi, Görevleri ve Yetkileri Anlatım
13 Olağanüstü Yönetim Usulleri, İdarenin Genel İlkeleri Anlatım
14 Anayasa Yargısı, Anayasa Mahkemesi, Yüksek Mahkemeler Anlatım
15 Genel Değerlendirme Anlatım
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Sabuncu, Yavuz ( ) Anayasaya Giriş, Ankara: İmaj Yayıncılık Zorunlu(Kitap) Gözler, Kemal, ( ) Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Kitapevi
2 Soysal, Mümtaz ( ) 100 Soruda Anayasanın Anlamı, İstanbul: Gerçek Yayınevi Zorunlu(Bölümler) Özbudun, Ergun ( ) Türk Anayasa Hukuku, Ankara: Yetkin Yayınları

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 8 1͵2
2 Karşılaştırmalı düşünme yeteneği kazanır. 8 1͵2
3 Anayasaların yapılış sürecini açıklar. 3͵5͵7 1͵2
4 Anayasanın önemi açıklar. 3͵5͵7 1͵2
5 Türk anayasal yapısının temel kurumlarını açıklar. 3͵6͵7 1͵2
6 Türk anayasa hukukunun temel sorunlarını açıklar. 5 1͵2
7 Temel kurumlar arasındaki ilişkiyi açıklar. 1͵6 1͵2
8 Temel sorunlara çözüm önerilerinde bulunur. 5͵7 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 15 15
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 25 25
15 Son Sınav 1 2 2
100