Ders Bilgileri
TOPLUM BİLİMİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
KAM137 | Güz | 3 | 0 | 3 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Hacı KURT |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Ders, her sorumlu yurttaşın yanında kamu yönetiminde çalışacak görevlilerin bilmesi gereken temel sosyoloji konularını, toplumbilimin gelişimini, başlıca düşünürlerini, toplumsal kurumları ve işlevlerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
İçeriği | Temel sosyoloji kavramları, sosyolojinin ortaya çıkışı ve gelişimi, sosyolojinin kurucuları ve sosyolojiye katkıda bulunan başlıca düşünürler ve modern sosyolojideki eğilimler ve başlıca toplumsal kurumlar dersin ana içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sosyolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını ve gelişimini açıklayabilir. |
2 | Sosyoloji öncesi toplumla ilgili bilgilerin niteliğini ve temsilcilerini açıklayabilir. |
3 | Toplumsal felsefenin ilk çağdaki temsilcilerini açıklayabilir. |
4 | Ortaçağda Batı ve Doğu toplumsal felsefesinin niteliklerini ve temsilcilerini açıklayabilir. |
5 | Sosyolojinin kurucularından Saint – Simon, Proudhon ve düşünceleri hakkında bilgi sahibi olur. |
6 | Auguste Comte’un sosyolojik düşünceleri ve katkısını açıklayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Sosyolojinin konusu, ilgi alanı ve yöntemi | Anlatım, tartışma |
2 | Toplumsal felsefenin ilkçağdaki önemli temsilcileri | Anlatım, tartışma |
3 | Ortaçağda Batı ve Doğu toplumsal felsefesinin nitelikleri ve temsilcileri | Anlatım, tartışma |
4 | İbn-i Haldun ve düşünceleri | Anlatım, tartışma |
5 | Saint Simon ve Proudhon | Anlatım, tartışma |
6 | Auguste Comte sosyolojisi ve üç hal yasası | Anlatım, tartışma |
7 | Hegel ve Marx | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | H. Spencer ve doğacı sosyoloji | Anlatım, tartışma |
10 | Durkheim ve sosyolojisi | Anlatım, tartışma |
11 | Weber ve sosyolojideki yeri | Anlatım, tartışma |
12 | Amerikan sosyolojisi ve işlevselcilik, Parsons ve Merton | Anlatım, tartışma |
13 | Bir toplumsal kurum olarak aile, gelişimi ve türleri | Anlatım, tartışma |
14 | Kültür ve kültürün sosyolojik anlamı | Anlatım, tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Doğan Ergun, 100 Soruda Sosyoloji Elkitabı, İmge Kitabevi, Ankara, 2009 | ||
2 | Özer Ozankaya, Toplumbilim, Cem yayınevi, İstanbul, 1999. | ||
3 | Alan Swingwood, Sosyolojik Düşüncenin Kısa Tarihi,(Çev. Osman Akınhay) Bilim ve Sanat Yayınevi, Ankara, 1998. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sosyolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını ve gelişimini açıklayabilir. | 1͵3 | 1͵2 |
2 | Sosyoloji öncesi toplumla ilgili bilgilerin niteliğini ve temsilcilerini açıklayabilir. | 1͵3 | 1͵2 |
3 | Toplumsal felsefenin ilk çağdaki temsilcilerini açıklayabilir. | 3͵5 | 1͵2 |
4 | Ortaçağda Batı ve Doğu toplumsal felsefesinin niteliklerini ve temsilcilerini açıklayabilir. | 1͵3͵5 | 1͵2 |
5 | Sosyolojinin kurucularından Saint – Simon, Proudhon ve düşünceleri hakkında bilgi sahibi olur. | 1͵3͵5 | 1͵2 |
6 | Auguste Comte’un sosyolojik düşünceleri ve katkısını açıklayabilir. | 1͵3 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 1 | 2 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
15 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
72 |