Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ SİYASAL YAKLAŞIMLAR | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
KAM461 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.gör. Dr. Sabır Güler SELVİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Yirminci yüzyılın ikinci yarısından bu yana siyasal kuramda gözlenen farklı yaklaşımları öğrenerek, güncel sorunların çözümü için gerekli kuramsal altyapıyı kazanır. |
İçeriği | Yirminci yüzyılın ikinci yarısından bu yana siyasal kuramda gözlenen farklı yaklaşımları öğrenerek, güncel sorunların çözümü için gerekli kuramsal altyapıyı kazanır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Çağdaş siyasal yaklaşımları karşılaştırmalı olarak tanımlar |
2 | Siyasal kuram ile siyasal pratik arasındaki ilişkiyi tanımlar |
3 | Güncel siyasal sorunları kuram ışığında analiz eder |
4 | Geleceği ilişkin projeksiyon yapma becerisi kazanır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Genel bir giriş: Siyasal kuram nedir? 21. Yüzyılda siyasal kuram | |
2 | Post-liberalizm I: Özgürlükçü yaklaşım | |
3 | Post-liberalizm II: Toplulukçu yaklaşım | |
4 | 21. Yüzyılda Marksizm ve siyaset | |
5 | Post-Marksizm | |
6 | Feminist siyasal kuram | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Küreselleşme ve ulus devlet | |
9 | Post-yapısalcılık I: Post-yapısalcı yaklaşımda ahlak ve siyaset | |
10 | Post-yapısalcılık II : İktidar-siyaset ilişkisinin kavranışı | |
11 | Postmodern siyasal yaklaşım I : Dil, mekansallık ve siyaset | |
12 | Postmodern siyasal yaklaşım II: Söylem olarak Siyaset | |
13 | Postmodern siyasal yaklaşım III: Post-siyaset | |
14 | Genel değerlendirme I : Kavramsal karşılaştırma | |
15 | Genel değerlendirme II: Kavramsal karşılaştırma | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ders Kitabı/Malzemesi John Gray, 1996, Post-Liberalism: Studies in Political Thought, Routledge Press, London | ||
2 | Philip Goldstein, 2005, Post-Markxist Theory: An IntroductionSUNY Press, New York, | ||
3 | Paul Hirst, 2000, Globalisation, the Nation State and Political Theory, Routledge Press; London | ||
4 | Saul Newman, 2005, Power and Politics in Poststructuralist Thought, Routledge, London |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş siyasal yaklaşımları karşılaştırmalı olarak tanımlar | 1͵6͵7͵9͵10͵11 | 1͵2 |
2 | Siyasal kuram ile siyasal pratik arasındaki ilişkiyi tanımlar | 1͵6͵7͵9͵10͵11 | 1͵2 |
3 | Güncel siyasal sorunları kuram ışığında analiz eder | 1͵5͵7͵9͵10͵11 | 1͵2 |
4 | Geleceği ilişkin projeksiyon yapma becerisi kazanır | 1͵6͵7͵9͵10͵11 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 23 | 23 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 30 | 30 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |