Ders Bilgileri
MEDYA VE SİYASET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
KAM458 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 10 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. gör. Dr. Sabır Güler SELVİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Medya-siyaset ilişkisini çağdaş dünyada yaşanan örneklerle kavramak. İktidarda kalabilmek için medyanın nasıl kullanılabileceğini ve önemini kavratabilmek. Değişen teknolojilerin medya, iletişim ve siyaset alanında yarattığı değişimi kavramak. |
İçeriği | Kitle iletişim ve medya alanında gözlenen tarihsel değişim. Medya-siyaset ilişkisi. Siyasal propaganda süreçlerinde medyanın kullanım. Değişen teknolojilerin medya-siyaset ilişkisine etkileri. Türkiye’de Medya ve siyaset ilişkisi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | İktisat politikaları yaklaşımlarını genel hatlarıyla açıklayabilir |
2 | İktisat politikaları ile kamu yönetimi arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
3 | Türkiye’de geçmişte uygulanan farklı iktisat politikası uygulamalarını açıklayabilir |
4 | Dünya’da ve Türkiye’de uygulanan farklı iktisat politikalarını karşılaştırmalı olarak analiz eder. |
5 | Türkiye’de 1980 sonrası uygulanan iktisat politikalarını dünyadaki benzer örnekleriyle karşılaştırıp analiz eder. |
6 | Dünyadaki iktisat politikalarını karşılaştırmak |
7 | Farklı kuramsal yaklaşımları açıklayabilir |
8 | Yeni-liberal iktisat politikalarını açıklayabilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İletişimin tanımı ve geçirdiği değişim | Ders anlatımı |
2 | Kitle iletişim biçimleri ve tarihsel gelişimi. | Ders anlatımı |
3 | Yirminci yüzyılda radyo ve televizyon ve kitle iletişimi | Ders anlatımı |
4 | Bilişim devrimi, internet, cep telefonları ve kitle iletişim. | Ders anlatımı |
5 | Kitle iletişimi kavramından medya kavramına geçiş | Ders anlatımı |
6 | Siyasal propaganda ve medyanın kullanımı | Ders anlatımı |
7 | Türkiye’de kitle iletişiminin tarihsel gelişimi | Ders anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1980 sonrası Türkiye’de kitle iletişim alanında dönüşüm. | Ders anlatımı |
10 | 1980 sonrası Türkiye’de siyaset yapma biçiminde yaşanan dönüşüm ve medyanın bunun üzerindeki etkileri. | Ders anlatımı |
11 | Medya patronları iktidar ilişkisi | Ders anlatımı |
12 | Bir sektör olarak medya | Ders anlatımı |
13 | 21. Yüzyılda Medya’nın ekonomi politiği | Ders anlatımı |
14 | Medya, siyaset ve ideoloji | Ders anlatımı |
15 | Küreselleşme, medya ve siyaset ilişkisi | Ders anlatımı |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kaya, A.R. (2010) İktidar Yumağı: Medya-Sermaye-Devlet, İmge Kitapevi, Ankara. | Sönmez, M. (2011) Medya, Kültür ve İstanbul İktidarı, Yordam Kitap, İstanbul. | |
2 | Foster, J.B ve Wood, A. M. (2003) Kapitalizm ve Enformasyon Çağı: Küresel İletişim Devriminin Ekonomi Politiği, Epos yayınları, İstanbul. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | İktisat politikaları yaklaşımlarını genel hatlarıyla açıklayabilir | 1͵5͵7 | 1͵2 |
2 | İktisat politikaları ile kamu yönetimi arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. | 1͵5͵7 | 1͵2 |
3 | Türkiye’de geçmişte uygulanan farklı iktisat politikası uygulamalarını açıklayabilir | 1͵5͵7 | 1͵2 |
4 | Dünya’da ve Türkiye’de uygulanan farklı iktisat politikalarını karşılaştırmalı olarak analiz eder. | 1͵5͵7 | 1͵2 |
5 | Türkiye’de 1980 sonrası uygulanan iktisat politikalarını dünyadaki benzer örnekleriyle karşılaştırıp analiz eder. | 1͵5͵7 | 1͵2 |
6 | Dünyadaki iktisat politikalarını karşılaştırmak | 1͵5͵7 | 1͵2 |
7 | Farklı kuramsal yaklaşımları açıklayabilir | 1͵5͵7 | 1͵2 |
8 | Yeni-liberal iktisat politikalarını açıklayabilir | 1͵5͵7 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 14 | 1 | 14 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 31 | 31 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 30 | 30 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
219 |