Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

READİNG AND WRİTİNG SKİLLS
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
KAM233 Güz 3 0 3 6
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. gör. Dr. Betül ARAP
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Akademik yazma ve okumayı geliştirmeyi amaçlar.
İçeriği Paragraf öğeleri, konu, ana fikir, destekleyici ifadeler yazma ve bulma, karşılaştırma, avantaj ve dezavantaj, problem-çözüm metinleri oluşturma, okuma teknikleri, okumada eleştirel düşünce

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 To be able to use basic academic skills in reading and writing
2 To be able to use the skills gained in text comprehension and production
3 To be able to identify the main idea and author’s stance when reading a text and to be able to build argumentation based on what is being read
4 To be able to use grammatical structures to create text and express a voice through the text appropriately
5 To be able to write advantages vs disadvantage, compare and contrast and problem-solution essays and analyze these kinds of essays in terms of language use and the points the author has made.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı ve beklentileri Ders ve tartışma
2 Paragraf öğeleri Ders ve tartışma
3 Alıştırma: konu cümlesi, ana fikir ve destekleyici fikirleri bulma ve yazma Ders ve ikili çalışma
4 Karşılaştırma & zıtlık metni ve dil ifadeleri Ders ve tartışma
5 Karşılaştırma metni yazma İkili çalışma
6 Avantaj ve dezavantaj metni ve dil ifadeleri Ders ve tartışma
7 Avantaj ve dezavantaj metni yazma Ders ve ödev
8 Problem ve çözümü metni ve dil ifadeleri Ders ve tatışma
9 Problem ve çözüm metni yazma Ders ve grup çalışması
10 Okuma teknikleri Ders ve tartışma
11 Tarama ve detaylı okuma Ders ve ikili çalışma
12 Okumada kritik düşünme Ders, tartışma, grup çalışması
13 Okuma ve yazma bütünleştirilmiş çalışma Ders, tartışma ve ikili çalışma
14 Okuma ve yazma bütünleştirilmiş çalışma Ders, tartışma ve ikili çalışma
15 Portfolyo sunumu Sunum
16 Son Sınav Performans değerlendirmesi

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Basic of Writing 1 Deniz Atikoğlu, Pınar Tankut. METU Publishing. ODTU Yayınevi, Ankara, 2011.
2 Reader at Work ODTU Yayınevi, Ankara, 2007

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.6 5 Son Sınav
2 0.2 1 1. Ara Sınav
3 0.2 3 1. Ödev

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 To be able to use basic academic skills in reading and writing 5͵10͵12 1͵2͵3
2 To be able to use the skills gained in text comprehension and production 5͵10͵12 1͵2͵3
3 To be able to identify the main idea and author’s stance when reading a text and to be able to build argumentation based on what is being read 5͵8͵12 1͵2͵3
4 To be able to use grammatical structures to create text and express a voice through the text appropriately 5͵8͵12 1͵2͵3
5 To be able to write advantages vs disadvantage, compare and contrast and problem-solution essays and analyze these kinds of essays in terms of language use and the points the author has made. 4͵8͵12 3

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 10 10
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 3 3
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 16 16
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 15 15
15 Son Sınav 1 5 5
148