Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

KAMU YÖNETİMDE REFORM ÇÖZÜMLERİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
KAM477 Güz 3 0 3 10
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Doç Dr. Esra DİK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkiye'de reform süreçlerinin gelişimi, örgütlenmesi, ulusal ve uluslararası aktörleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
İçeriği Reform kavramının içeriği, Türkiye'de reform süreçlerinin tarihsel ayrımları, IMF, Dünya Bankası, OECD gibi kuruluşların reform süreçlerine etkisi, sektörel reformlar, yapısal değişimleri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Türkiye'de reform süreçlerini tarihsel olarak değerlendirebilir
2 Reformlarla ilgili raporları analiz edebilir
3 Ulusal ve uluslararası kuruluşların etkisini ölçebilir
4 Sektörel reformları analiz edebilir
5 Son dönem gelişmeleri analiz edebilir
6 Sistemsel değişiklikleri analiz edebilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Reform, Islahat, Devrim, Gelişme ve Değişim Kavramları Anlatım Tartışma
2 Osmanlı'da Reform Hareketleri Anlatım Tartışma
3 Erken Cumhuriyet Dönemi Reform Politikaları Anlatım Tartışma
4 İkinci Dünya Savaşı Sonrası Planlı Kalkınma Anlayışı Anlatım Tartışma
5 Yabancı Uzman Raporları Anlatım Tartışma
6 MEHTAP Raporu ve İdarenin Yeniden Düzenlenemsi Anlatım Tartışma
7 1980 Sonrası Yapısal Uyarlama Politikaları Anlatım Tartışma
8 IMF Niyet Mektupları Anlatım Tartışma
9 Devletin Küçültülmesi Tartışmaları- Özelleştirme- Yerelleştirme- Yapısal Uyarlama Anlatım Tartışma
10 Devletin Küçültülmesi Tartışmaları- Özelleştirme- Yerelleştirme- Yapısal Uyarlama Anlatım Tartışma
11 2000 sonrası Yerel Yönetim Reformu Anlatım Tartışma
12 2000 sonrası Merkezi İdare Reformu Anlatım Tartışma
13 Sistemsel Değşiklikler Anlatım Tartışma
14 Uzun Vadeli Perspektif Anlatım Tartışma
15 Genel Değerlendirme Anlatım Tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Bayramoğlu, Sonay, Yönetişim Zihniyeti, İletişim Yayınları, İstanbul 2005.
2 Boratav, Korkut Türkiye İktisat Tarihi 1908-2002, İmge Kitabevi, Ankara 2004.
3 Boratav, Korkut Türkiye’de Devletçilik (1923-1950), Savaş Yayınları, Ankara, 1982.
4 Carter Findley, Osmanlı Devletinde Bürokratik Reform, İz Yayıncılık, İstanbul, 1994.
5 Güler, Birgül Ayman, Yeni Sağ ve Devletin Değişimi, İmge Yayınları, Ankara, 2016.
6 IMF Niyet Mektupları
7 Yasal Düzenlemeler

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Türkiye'de reform süreçlerini tarihsel olarak değerlendirebilir 2͵3 1͵2
2 Reformlarla ilgili raporları analiz edebilir 2͵3 1͵2
3 Ulusal ve uluslararası kuruluşların etkisini ölçebilir 2͵3 1͵2
4 Sektörel reformları analiz edebilir 2͵3 1͵2
5 Son dönem gelişmeleri analiz edebilir 2͵3 1͵2
6 Sistemsel değişiklikleri analiz edebilir 2͵3 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 14 5 70
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 16 16
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 24 24
15 Son Sınav 1 2 2
226