Ders Bilgileri
KAMU YÖNETİMDE REFORM ÇÖZÜMLERİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
KAM477 | Güz | 3 | 0 | 3 | 10 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç Dr. Esra DİK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkiye'de reform süreçlerinin gelişimi, örgütlenmesi, ulusal ve uluslararası aktörleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
İçeriği | Reform kavramının içeriği, Türkiye'de reform süreçlerinin tarihsel ayrımları, IMF, Dünya Bankası, OECD gibi kuruluşların reform süreçlerine etkisi, sektörel reformlar, yapısal değişimleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Türkiye'de reform süreçlerini tarihsel olarak değerlendirebilir |
2 | Reformlarla ilgili raporları analiz edebilir |
3 | Ulusal ve uluslararası kuruluşların etkisini ölçebilir |
4 | Sektörel reformları analiz edebilir |
5 | Son dönem gelişmeleri analiz edebilir |
6 | Sistemsel değişiklikleri analiz edebilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Reform, Islahat, Devrim, Gelişme ve Değişim Kavramları | Anlatım Tartışma |
2 | Osmanlı'da Reform Hareketleri | Anlatım Tartışma |
3 | Erken Cumhuriyet Dönemi Reform Politikaları | Anlatım Tartışma |
4 | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Planlı Kalkınma Anlayışı | Anlatım Tartışma |
5 | Yabancı Uzman Raporları | Anlatım Tartışma |
6 | MEHTAP Raporu ve İdarenin Yeniden Düzenlenemsi | Anlatım Tartışma |
7 | 1980 Sonrası Yapısal Uyarlama Politikaları | Anlatım Tartışma |
8 | IMF Niyet Mektupları | Anlatım Tartışma |
9 | Devletin Küçültülmesi Tartışmaları- Özelleştirme- Yerelleştirme- Yapısal Uyarlama | Anlatım Tartışma |
10 | Devletin Küçültülmesi Tartışmaları- Özelleştirme- Yerelleştirme- Yapısal Uyarlama | Anlatım Tartışma |
11 | 2000 sonrası Yerel Yönetim Reformu | Anlatım Tartışma |
12 | 2000 sonrası Merkezi İdare Reformu | Anlatım Tartışma |
13 | Sistemsel Değşiklikler | Anlatım Tartışma |
14 | Uzun Vadeli Perspektif | Anlatım Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım Tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Bayramoğlu, Sonay, Yönetişim Zihniyeti, İletişim Yayınları, İstanbul 2005. | ||
2 | Boratav, Korkut Türkiye İktisat Tarihi 1908-2002, İmge Kitabevi, Ankara 2004. | ||
3 | Boratav, Korkut Türkiye’de Devletçilik (1923-1950), Savaş Yayınları, Ankara, 1982. | ||
4 | Carter Findley, Osmanlı Devletinde Bürokratik Reform, İz Yayıncılık, İstanbul, 1994. | ||
5 | Güler, Birgül Ayman, Yeni Sağ ve Devletin Değişimi, İmge Yayınları, Ankara, 2016. | ||
6 | IMF Niyet Mektupları | ||
7 | Yasal Düzenlemeler |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Türkiye'de reform süreçlerini tarihsel olarak değerlendirebilir | 2͵3 | 1͵2 |
2 | Reformlarla ilgili raporları analiz edebilir | 2͵3 | 1͵2 |
3 | Ulusal ve uluslararası kuruluşların etkisini ölçebilir | 2͵3 | 1͵2 |
4 | Sektörel reformları analiz edebilir | 2͵3 | 1͵2 |
5 | Son dönem gelişmeleri analiz edebilir | 2͵3 | 1͵2 |
6 | Sistemsel değişiklikleri analiz edebilir | 2͵3 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 24 | 24 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
226 |